ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Bademin sağlığınıza 9 katkısı

    Badem, lezzeti ve sağlığa katkıları nedeniyle birçok insan tarafından tüketilen bir yemiş. Tabii sağlığa katkısı, doğru miktarda ve şekilde yendiğinde geçerli oluyor. Tekil doymamış yağ asitleri, kötü kolesterolü düşürme etkisi, tok tutması gibi pek çok yararını görebileceğiniz bademi günde 25 adet, çiğ olarak tüketmeniz gerekiyor.


    Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman, bademin faydalarını anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

     

    Bademin faydaları: Cildi koruyor

     

    Güneşten gelen ultraviyole ışınlar ile oksidatif stres cilde hasar verip erken yaşlanmaya neden olurken, bademde bulunan E vitamini antioksidan içeriği ile serbest radikallerle savaşarak cildi koruyor.

     

    Kalp hastalığı riskini azaltıyor

    Kanda kötü kolesterol (LDL) seviyesinin yüksek olması kalp-damar hastalıkları riski ile ilişkilendiriliyor. Her gün yaklaşık 20 adet badem, kötü kolesterolü belirgin şekilde düşürüyor, bu da kişilerin kalp hastalığı riskini azaltıyor.

     

    Zayıflamaya yardımcı oluyor

    Badem karbonhidrattan fakir, yağ ve posadan zengin olması nedeniyle tok tutma özelliğine sahip. Yağ ve posa içeriği ile kan şekerini dengede tutmak, tokluk sağlamak ve kabızlığı önlemek gibi etkileriyle kilo kontrolüne yardımcı oluyor.

     

    Kan şekerini düzenliyor

    Badem karbonhidrattan fakir posadan ve yağdan zengin olması sebebi ile tokluk süresini uzatıyor. Ayrıca meyve gibi karbonhidrat içeren yiyeceklerin yanında badem tüketilmesi kan şekerindeki ani dalgalanmaları önlüyor.

     

    Kan basıncını düşürüyor

    Yapılan çalışmalar magnezyum eksikliğinde kan basıncının yükseldiğini ortaya koyuyor. Yüksek kan basıncı ise kronik hipertansiyona neden olabildiği gibi, kalp krizi ve inmeye de yol açabiliyor. Badem içeriğindeki magnezyum ile magnezyum eksikliğinin giderilmesine yardımcı olurken, bu risklere karşı koruyor. Ancak kan basıncını yükseltmemesi için tuz ile kavrulmamış çiğ olanlarının tercih edilmesi gerekiyor.

     

    Kabızlığa iyi geliyor

    Yağlı yiyecekler bağırsaklardaki kasların kasılıp gevşemesine yardımcı olarak bağırsak hareketlerinin artmasına neden olur. Posadan zengin yiyecekler ise bağırsağa su çekerek bağırsak hareketlerini artırıyor. Badem, içeriğinde bulunan yağlar ve posa sayesinde kabızlığa iyi geliyor.

     

    Kemikleri güçlendiriyor

    Kemik sağlığı için yeteri kadar kalsiyum ve magnezyum tüketimi önemli. Özellikle süt ve yoğurt tüketmeyen ya da vegan kişilerde badem tüketimi magnezyum ve kalsiyum içeriği ile eksikliklerin giderilmesine yardımcı olarak kemikleri güçlendiriyor.

     

    Damar sertliğini önlüyor

    Kötü kolesterolün (LDL) yüksek olması damar sertliğine neden olurken, damar sertliği ise kalp krizi ve inme gibi durumlara yol açabiliyor. Badem E vitamini içeriği ile damar sertliğini önlemeye yardımcı oluyor.

     

    Kansere karşı koruyor

    Badem kilo kontrolüne yardımcı olması, antioksidan içeriği ve posa içeriği sayesinde kansere karşı koruyucudur. Hayvanlarla yapılan çalışmalarda badem tüketmenin kolon kanserine karşı koruyucu olabileceği belirtiliyor. 

     

    Video: Probiyotikler neden önemli?

     

     

    İlginizi çekebilir

    Bahar yorgunluğuna iyi gelen 10 besin

    Probiyotiklere beslenmenizde daha çok yer verin

    Cilt lekeleriniz ve benleriniz sizlere bir şeyler fısıldıyor

    Sağlıklı turşu hazırlamanın 9 kuralı

    Bağırsaklarımızla dost 10 besin


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler