ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Bahar yorgunluğunu bu egzersizlerle atlatabilirsiniz

    Mevsim geçişleri bedenimiz için her zaman yorucu oluyor. Hele de kıştan çıktıysak… Sıcaklık yükselmesine alışmak, bizim istediğimiz bir durum olsa da vücudumuz buna alışmak için zaman istiyor. İlkbahar gelince çiçek açıyoruz ama bir de bedenimize sormak lazım. Baharla birlikte vücutta artan enerji gereksinimini vücut karşılamakta zorluk çekiyor, yani takvimler baharı gösterirken vücut halen kış mevsiminde kalıyor ve bahar yorgunluğu kaçınılmaz oluyor. Bahar yorgunluğuna çoğu zaman yenik düşen vücudumuz için neyin en iyi olduğunu biliyor musunuz? Bahar yorgunluğunun üstesinden gelmek için egzersizin en önemli yardımcılarınızdan biri olduğunu unutmayın. Çok hareketsizseniz hareketi hayatınıza nasıl dahil edebileceğinizi düşünmeye başlayın. Bahar yorgunluğuna karşı sporla birlikte sağlıklı beslenme alışkanlıklarının ve günlük 2 litre su tüketiminin ihmal edilmemesi gerektiğini belirten Acıbadem Üniversitesi Atakent Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Ahmet Karabulut, hem bahar yorgunluğuna çözüm getirecek, hem de kardiyovasküler hastalıklar açısından koruma sağlayacak egzersiz önerilerini anlattı.


    Güneşi görür görmez esneyin

    Bahar yorgunluğunun getirdiği ağrılardan kurtulmanın bir yolu; vücuda esneklik kazandırmaktan geçiyor. Özellikle sabah güneşi ile yapılacak esneme ve gevşeme hareketleri vücudun güne zinde başlamasına katkıda bulunuyor. Ayrıca sabah güneşi, kışın azalan D vitamini seviyesinin artmasını da sağlıyor. Yoga, pilates esneme ve gevşeme için en ideal sporlar olarak gösteriliyor.


    1 saat bahçe işi 6 km yürüyüşe eşdeğer
    Egzersizin en keyifli yollarından biri olan bahçe işleri düzenli yapıldığında kalp damar hastalıklarından korunmayı sağlıyor. Bahçede ortalama bir saat çalışma, yaklaşık altı kilometre yol yürümeye eşdeğer tutulmakla birlikte, vücuda esneklik ve direnç kazandırıyor. Özellikle gün ışığı ve toprakla ilgilenmek gerginlik ve kaygının da azalmasına katkı sağlıyor. Ancak bahçe işleriyle ilgilenirken vücut pozisyonuna dikkat edilmesi gerekiyor. Öne eğilerek yapılan çalışmalar bel ağrılarına yol açabileceği için, özellikle bel fıtığı olan kişilerin hareketlerine özen göstermesi gerekiyor. Küçük çapalarla çalışmak bele binecek yükü azaltacağı için tercih edilebilir. Bununla birlikte çalışırken on dakikada bir küçük molalar vermek ya da vücut pozisyonunu değiştirmekte yarar sağlıyor.


    Günde 10 bin adım zindelik veriyor

    Soğuk havaları bahane ederek ara verdiğimiz yürüyüşlere tekrar başlama zamanı gelmedi mi? Haftanın beş günü yapılacak 30 dakika tempolu yürüyüş, vücuda zindelik kazandırmanın yanı sıra, kalp ve damar sağlının korunmasına da katkı sağlıyor. Tempolu yürümekte zorlanan yaşlıların da hafif tempoda da olsa bu alışkanlığı kazanmalarında yarar görülüyor. Yürüyüş yapamaya fırsat bulamayan kişilerde, günlük atılacak 10 bin adım vücudu zinde tutmak için gerekli gücü sağlıyor. Gündelik yaşam içinde, mümkünse asansör yerine merdiven kullanmak, eve giderken bir durak erken inip yürümek gibi fırsatlar yaratmak gerekiyor.

     

    Bu sporla vücudunuz oksijenden daha çok yararlanıyor!

     


    Yüzmeyi hiç bırakmayın

    Genellikle yaz aktivitesi olarak değerlendirilse de her mevsim rahatlıkla yapılabilen yüzme, kalp ve damar sağlını korumanın yanında vücuda esneklik ve direnç kazandırmayı sağlıyor. Her yaş grubunda yapılabilen bir spor olan yüzme, özellikle yürümek ya da bisiklet kullanmak gibi sık tercih edilen sporları yapamayanlar için ideal bir alternatif olarak gösteriliyor. Düzenli nefes egzersizi ile birlikte yüzmek vücudun oksijen kullanma kabiliyetini de artırıyor. Günlük 30 dakikalık yüzme ile hem vücudu fit hale getirmek, hem de kalp ve damar sağlığını korumak mümkün olabiliyor.


    Bisiklet sürmeye ne dersiniz?

    Bisiklet sürme, kalp ve damar sağlığını korumada en çok tercih edilen sporların başında geliyor. Vücuda genel kondisyon kazandırmanın dışında, kasları güçlendirerek vücuda esneklik sağlamaya yardımcı oluyor. Günlük yarım saat orta tempo pedal çevirmek, kalp ve damar sağlığına azımsanmayacak fayda sağlıyor. Ayrıca, araştırmalar özellikle kadınlarda günde 5 dakika bisiklet sürmenin kasları güçlendirdiği ve kilo almayı önlediğini gösteriyor. Ancak sıfır kondisyon ile direk bisiklet sporuna başlamak kas ağrılarına yol açabileceği için, başlamadan önce bacak kaslarına yürüyüşlerle kondisyon kazandırmak kas ağrılarını azaltmaya yardımcı oluyor. Baharda rahatlıkla yapılabilecek bu spor, hem ruhunuza hem de vücudunuza iyi geliyor. Ancak bahar yorgunluğundan kurtulmak adına yapacağınız bu spora, kondisyonsuz başlarsanız bu zararınıza olabilir. Bahar yorgunluğunu atlatmak için kaslarınızdan olmayın.

     

    Video: 'Sağlıklı spor' nedir?

     

     

    İlginizi çekebilir

    Baharda kolunuzu kaldıramıyorsanız...

    Bahar yorgunluğunu bu besinlerle atın!

    Her yorgunluk 'bahar yorgunluğu' değil!

    Yorgunluğu gideren 12 besin!

    İdeal beslenme düzeni ne şekilde olmalı?


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler