ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Bu besinleri sahurda yemeyin

    Ramazan ayında yeterli ve dengeli beslenmenin önemi oruçla beraber daha da artıyor. Aç ve susuz kalan vücudunuzun oruç boyunca daha güçlü ve dayanıklı olması için yumurta, süt ve süt ürünleri, mevsim sebzeleri ve kurubaklagiller gibi tok tutan besinleri tüketmelisiniz. Öte yandan çabuk acıktıran kimi besinlerden de özellikle sahurda uzak durmalısınız. Acıbadem Fulya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Melike Şeyma Deniz, sahurda uzak durulması gereken besinleri anlattı.

     

    Oruç tutan herkes mutlaka sahura kalkmalı ve sahurda protein içeriği yüksek, uzun süre tok tutmayı sağlayan, ekstra susuzluk hissine neden olmayacak yiyeceklerle hafif ve doyurucu bir öğün yapmalı. Peynir, yumurta, ceviz, domates, salatalık, yeşillik, süt, tam tahıllı ekmek gibi yiyecekler sofrada yer almalı. Çabuk acıktırmaya neden olan besinlerin sahurda tüketiminden kaçınılması gerekiyor.

     

    Bal, reçel, sürülebilen çikolata
    Sahurda bal, reçel, sürülebilen çikolata gibi tatlı grubu yiyecekler hem kan şekerini hızlı yükseltip hızlı düşürerek çabuk acıkmaya yol açıyor hem de susatıyor. Bu nedenle sahurda şeker kaynaklarına yer vermeyin.

     

    Ramazan pidesi

    Ramazan’ın olmazsa olmaz yiyeceklerinden pideyi sahurda tüketmek doğru değil. Çünkü; besinlerin şeker yükü anlamına gelen glisemik indeksi yüksek yiyecekler çabuk acıkmaya neden oluyor ve pide de glisemik indeksi yüksek bir besin. Pideyi haftada 2-3 kere 1-2 avuç büyüklüğünde iftarda tüketebilirsiniz. Sahurda; tam tahıllı ekmek tüketerek tokluk sürenizi uzatabilirsiniz.

     

     

    Patates
    Patates; yenildikten sonra kısa sürede yeniden acıktıran yiyeceklerden biri. Çabuk acıktırma özelliğinin yanısıra kızartma olarak tüketilirse sağlığa zarar veriyor. Kızartılmış patatesi günlük beslenme alışkanlıklarınız arasından çıkarın; sahurda da tüketiminden kaçının.

     

    Kavun, karpuz, üzüm
    Meyveler içerdikleri vitamin, mineral, posanın yanısıra belirli miktarlarda şeker içeriyor. Yüksek şeker içermek aynı zamanda çabuk acıktırmak anlamına geliyor. Özellikle; kavun, karpuz, üzüm gibi diğer meyvelere göre daha yüksek şeker içeren meyveleri sahurda tüketmeyin.

     

    Taze sıkılmış meyve suları
    Vitamin, mineral ve posadan zengin olan meyve grubunun iftardan 1 saat sonra veya sahurda, aşırıya kaçmadan tüketilmesi gerekiyor. Buna karşın taze sıkılmış dahi olsa meyve suyu önerilmiyor. Çünkü meyve suyu içtiğinizde hem 3-4 meyvenin şekerini yüklenmiş oluyorsunuz hem de meyve suyu çabuk acıktırıyor.

     

    Video: Oruç tutanlarda reflü atağı daha çok mu görülüyor?

     

     

    İlginizi çekebilir

    Kalp, tansiyon ve diyabetlilere oruç tutma tavsiyeleri

    Oruçluyken açlık değil susuzluk sorluyorsa...

    Ramazan'ı sağlıklı geçirmenin sırları

    Ramazan'da neyi ne kadar yemeliyiz?

    Ramazan Bayramı'nda yapılan 5 beslenme hatası


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler