ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Çocuğunuzun bağışıklık sistemini bu besinlerle güçlendirin

    Yazdan bitti, sonbahar başladı. Mevsim geçişlerinde sık görülen soğuk algınlığı gibi rahatsızlıklar kapınızı her an çalabilir. Okulların açılmasıyla da mevsim değişiklikleri çocukları daha çok etkileyebiliyor. Özellikle bağışıklık sistemi zayıf olan çocuklar, hastalıklara daha kolay yakalanıyor ve tekrarlayabiliyor. Bağışıklık sisteminin zayıf olmasının önemli nedeni; beslenme yetersizliğidir. Bağışıklık sistemi, vücudunuzu her tür bakteri, virüs, parazit gibi zararlı mikroorganizmalara karşı koruyan bir savunma sistemidir. Tekrarlayan ya da kronik enfeksiyonlar sadece bağışıklık sisteminin zayıfladığı durumlarda ortaya çıkıyor. Bağışıklık sistemi kuvvetli çocuklar hastalıkları daha kolay atlatabiliyor. Mevsim değişikliklerinde ve sınıf ortamında birbirlerinden hastalık bulaşması daha kolay olduğundan özellikle okulların açılması ile birlikte çocukların beslenmelerine daha da dikkat edilmesi şart! Acıbadem Bakırköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Günsoy, çocuklarda bağışıklık sistemini güçlendirilen besinler hakkında bilgi verdi.


    Bağışıklığını A vitamini ile güçlendirin!
    Bağışıklığı düzenlemede önemli rol oynayan A vitamininin çocukluk çağı hastalıklarından kızamığın kolayca atlatılmasına yardımcı olduğu yönünde araştırmalar mevcut. A vitamini, yumurta sarısı ve süt yağında bolca bulunuyor. Çocuklar kahvaltıda yumurta, herhangi bir ara öğünde de en az 1 su bardağı süt tüketirlerse günlük A vitamini ihtiyacı karşılanmış oluyor. A vitamininin öncüsü olan beta karoten de bağışıklığı güçlendiriyor. Çorbalara veya salataya eklenecek ıspanak, havuç, pazı, kırmızı biber ile taze-kuru kayısı zengin bir beta karoten içeriği sunuyor.


    Enfeksiyona karşı zencefil, zerdaçal
    C vitamini başlı başına bir antioksidan kaynağı olmasının yanı sıra, diğer bağışıklık sistemi üzerinde rol oynayan vitamin ve minerallerin kullanılmasına da yardımcı oluyor. C vitamini açısından taze meyve ve sebzeler oldukça zengin kaynaklar. Çocukların beslenmesinde mevsimine uygun sebze ve meyveler günde üç ya da dört tane tüketildiğinde hastalıklara karşı koruyor. Doğal antibiyotikler olan soğan-sarımsak ile enfeksiyon azaltıcı etkileri ile bilinen zencefil, zerdeçal, ıhlamur ve günde bir tatlı kaşığı bal da soğuk algınlığına karşı fayda sağlıyor. Ekmek mayasından elde edilen betaglukan da bağışıklık sistemini destekliyor.


    Ispanakla ‘demir’ gibi olsun!
    Demir yetersizliği büyüme ve gelişmeyi etkilediği gibi, bağışıklık sisteminde önemli bozukluklara neden oluyor. Bitkisel demir kaynaklarında ıspanak, kuru üzüm, semizotu, pekmez; hayvansal demir kaynaklarında özellikle kırmızı et ve yumurta öne çıkıyor. Et ve yumurta ile birlikte taze sebze ve meyve tüketilmesi demirin emilimini artırıyor.


    Fast-food değil ev yemeği
    Çocuklarda fazla şekerli besin tüketimi ve obezite bağışıklık sistemini zayıflatıyor. Bu noktada anne babalara büyük görev düşüyor. Çocuğunuza mutlaka ev yemekleri yedirin. Fast-food beslenme tarzı, kızartmalar, şekerli yiyecekler, asitli içecekler, hazır meyve suları ve gofret, bisküvi gibi hazır ambalajlı gıdalar çocuklar için önemli risk oluşturuyor. Bağışıklık sistemini güçlü tutmak için öncelikle yeterli ve dengeli beslenilmesi gerekiyor. Protein (et, tavuk, balık, peynir, yumurta, süt, yoğurt), karbonhidrat (tahıllı ekmek, bulgur, makarna, kurubaklagiller, sebze ve meyveler) ve yağı iyi kaynaklardan (sıvı yağ, fındık, fıstık, badem vb) her öğünde dengeli bir şekilde tüketmek önemli.

     

    Bağışıklık güçlendiren selenyum


    Çok güçlü bir antioksidan olan selenyum, bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Selenyum tam tahıllı ekmekler, ceviz ve fındık gibi yağlı kuruyemişler, balık ve deniz ürünleri, yumurta, süt ve süt ürünlerinde bulunuyor. Izgara veya buğulama yöntemiyle pişirilmiş balıkları haftada 2 gün mutlaka çocuğunuza yedirin.

     


    Günde 2 öğün yoğurt
    Çocukların öğlen ve akşam öğününde yemeklerinin yanında yoğurt, ayran veya kefir bulunması bağışıklık sisteminin desteklenmesine büyük fayda sağlıyor. Yoğurt yapımı sırasında süt mayalanırken oluşan prebiyotik ve probiyotik bakteriler bağırsaklardaki yararlı mikroorganizmaları artırarak bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

     

    Video: Kahvaltı ve öğle yemeğini okulda yiyen çocuklar nasıl beslenmeli?

     

     

    İlginizi çekebilir

    İlkokula giden çocuklar nasıl beslenmeli?

    Bağışıklık sistemini güçlendirmek için destekleyici ürünler kullanılmalı mı?

    Balık yağı çocuklar için faydalı mı?

    Çocuğunuza yemek yemeyi sevdirmenin yolları

    Okul çağındaki çocuğunuzun sağlığını düşünün!


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler