ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Evde yapılabilecek soğuk ve sağlıklı içecekler

    Sıcak havada vücudunuz daha çok su kaybediyor. Bu nedenle yazın sıvı ihtiyacınızı karşılamayı ihmal etmeyin. Ama asitli ve şekerli içecekleri tercih etmeyin. Zira bu içecekler yüksek miktarda asit içeriğiyle mide rahatsızlıklarına neden olabiliyor. Ayrıca aşırı şeker de kilo aldırabiliyor. Yazın sıcakların sizi kavurmasına izin vermeyin ama sağlıksız içecekler de tüketmeyin. Ferahlamak için evde kolay, sağlıklı ve soğuk içecekler hazırlayabilirsiniz. Acıbadem Fulya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik, sıcak havada sizi serinletecek sağlıklı içeceklerin tariflerini verdi.


    Kavunla serinleyin
    Kavunu soğuk bir içecek olarak tüketmeyi çok seveceksiniz. 4 ince dilim kavunu kabuklarından ayırdıktan sonra küçük parçalar halinde kesin. 1 su bardağı soya sütü ve 1 çorba kaşığı yoğurtla kısa bir süre blenderden geçirdikten sonra bekletmeden kısa süre içerisinde tüketin. Kavun A, B ve C vitaminleri açısından çok zengindir. Bunlara ek olarak E ve K vitaminlerini de içeren kavunun bağışıklık destekleyici, kalp damar sağlığını koruyucu, sindirim düzenleyici ve sakinleştirici etkileri bulunuyor.


    Domatesi bir de böyle tüketin
    Domates A, C ve E vitamini ile folik asit açısından zengin bir sebze. Domates tüketimi arttıkça kalp hastalığı, diyabet ve kanser riskinde azalma olduğu bazı klinik çalışmalarla saptanmış. Domates tüketimi obezite sorununun giderilmesine ve sinir sisteminin düzenlenmesine de yardımcı olabiliyor. İçeriğindeki E vitamini sayesinde cildin korunmasında ve yaşlanmanın geciktirilmesinde de rol oynuyor. Bu etkileri sayesinde taze sıkılmış domates suyuna ekleyeceğiniz maden suyu ile taze nane yaprakları, lezzetli ve serinletici olmasının yanında hastalıklardan da korunmanıza yardımcı olacaktır.

     


    Ekşi sevmiyorsanız bu limonatayı deneyin

    Ekşi sevmeyenlerin keyifle içebilecekleri bir limonata tarifi: 2 adet limon suyu, 1 adet limon kabuğu rendesi,1 çorba kaşığı bal, 1 dilim orta kalınlıkta karpuz ve 1 orta boy elmayı bir kaba doğrayıp, tüm malzemeleri blenderden geçirin. Elde ettiğiniz karışımı ince bir süzgeç veya tülbent yardımıyla süzün. 3-4 bardak suyla karıştırıp servis edin. Tam bir A vitamini deposu olan karpuz göz sağlığını koruyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Likopen açısından zengin bu meyve kalp damar sağlığının korunmasında da yardımcı oluyor.

     


    Soğuk çayınızı kendiniz yapın

    2 orta boy şeftaliyi, yarım su bardağı kuru üzüm ve 2 su bardağı suyla birlikte malzemeler püre kıvamına gelene kadar pişirin. Elde ettiğiniz karışımı süzdükten sonra üzerine 1 su bardağı çay demi ve 4 su bardağı su ekleyin. Buzdolabında soğutup taze nane yaprakları ekleyerek afiyetle içebilirsiniz. Vitamin ve mineral açısından zengin olan şeftali, diyabet ve kalp hastalıklarıyla savaşmada, cilt ve göz sağlığının korunmasında bağırsak ve mide sorunlarını çözmede yardımcı olduğu gibi içeriğindeki demirle kansızlık sorunu olanların faydasını görebileceği bir meyve.


    Antioksidan deposu içecek

    5-6 adet çileği yarım bardak sütle blender kullanarak karıştırın. Homojen bir karışım elde ettikten sonra üzerine 1 top light dondurma ekleyerek karıştırmaya devam edin. Tüketirken içerisine tarçın ilave edebilirsiniz. C vitamini açısından oldukça zengin olan çileğin yapılan çalışmalarda LDL kolesterol düzeyini de düşürdüğü tespit edilmiş. Çilek kalp damar sağlığı ve kanserden korunmada da içerdiği antioksidanlar sayesinde ilk sıralarda gelen bir meyvedir.

     

     

    Soğuk içecekle serinlerken su tüketmeyi unutmayın!

     


    Suyunuzu renklendirin

    1 su bardağı çileği 1 tam limon suyu ve 3 su bardağı su ile kaynatıp blenderden geçirdikten sonra ince bir süzgeç yardımıyla süzüp içerisine nane ve buz ekleyerek tüketebilirsiniz. Antioksidan kapasitesi yüksek olan çilekle elde ettiğimiz bu karışım vücudun toksinlerden arındırılmasını sağladığı gibi ürik asidi yüksek olan, hipoglisemi sorunu yaşayan kişiler tarafından tercih edildiğinde de fayda sağlayabiliyor.


    Ayranı daha da lezzetli hale getirin

    2 orta boy salatalığı su haline gelene kadar blenderden geçirin. Ardından üzerine 1 su bardağı yoğurt, yarım su bardağı süzme yoğurt, 1 şişe sade maden suyu, 3 su bardağı su, 1'er çay kaşığı nane ve fesleğen ekleyin. Bu içeceği yemeklerinizin yanında tüketerek tokluk sürenizi de uzatabilirsiniz. Yüzde 96’sı su olan salatalık C vitamini ve antioksidanlar açısından zengin bir sebze. Sıvı ihtiyacını karşılamanın yanı sıra bağışıklık güçlendiriyor. Sağlıklı olan bu soğuk içecek, alerji, kalp hastalıkları ile kansere karşı da koruyucu etkiye sahip.


    Katkısız limonata
    Tabii ki sıcak yaz günlerinde akla ilk gelen soğuk içecek limonatadır. ‘Buz gibi bir limonata’ içmek isteyebilirsiniz. Soğuk içecek ihtiyacınız için aşırı şeker içeren ve katkılı limonataları tercih etmeyin. 4 adet limon, 1 limon kabuğu rendesi, 1 çorba kaşığı organik bal ve taze zencefil rendesini 4 su bardağı suyla karıştırıp birkaç saat buzdolabında bekletin. Yüksek miktarda C vitamini ve antioksidan deposu limondan yapılan bu şekersiz limonata, kilo almak istemeyen kişiler için sıcak havalarda tercih edilebilecek güzel bir içecektir.

     

    Video: Neden su tüketmeliyiz?

     

     

    İlginizi çekebilir

    Serinleten lezzetler

    Yazı formda geçirmenin 9 yolu

    Mevsim geçişlerine özel beslenme önerileri

    Yaz meyvelerindeki şekere dikkat!

    Yazın kilo aldıran etkenler


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler