ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Sigara bağımlılığınızı ölçün

    Sigara bağımlılığınızı ölçün (yanıtların karşısındaki puanlarınızı toplayın)...


    1. Günün ilk sigarasını sabah uyandıktan ne kadar sonra içersiniz?
    a. İlk 5 dakika içinde (3 puan)
    b. 6-30 dakika içinde (2 puan)
    c. 31-60 dakika içinde (1 puan)
    ç. 1 saatten sonra (0 puan)


    2. Sigara içmenin yasak olduğu yerlerde sigara içmemek sizi zorlar mı?
    a. Evet (1 puan)
    b. Hayır (0 puan)


    3. Günün hangi sigarasından vazgeçmek sizin için daha zordur?
    a. Sabah ilk içilen sigara (1 puan)
    b. Diğer zamanlarda içilen sigaralar (0 puan)


    4. Günde kaç adet sigara içiyorsunuz?
    a. 31 ve daha fazla (3 puan)
    b. 21-30 adet (2 puan)
    c. 11-20 adet (1 puan)
    ç. 10 ve daha az (0 puan)


    5. Sabahları günün diğer zamanlarına göre daha fazla sigara içiyor musunuz?
    a. Evet (1 puan)
    b. Hayır (0 puan)


    6. Yatmanızı gerektirecek kadar hasta olduğunuz zamanlarda da sigara içer misiniz?
    a. Evet (1 puan)
    b. Hayır (0 puan)

     

    Sizin puanınız:

     


    Bağımlılık düzeyi:


    0-2 : Çok düşük 3-4 : Düşük 5 : Orta 6-7 : Yüksek 8-10 : Çok yüksek
    Sigarayı bırakarak kendinize bir şans verin, hekiminiz size destek olacaktır.
    Ülkemizde 18 milyon sigara içicisi vardır. Bunların yarısı en kısa zamanda sigara bırakmayı istediğini söylemektedir. Özellikle gelişmiş ülkelerde sigara içme alanlarının daralması, sigaranın yaptığı zarara yönelik bilincin artması, bırakma isteğini ve başarısını artırmaktadır.

     

     

    Araştırmalara göre


    Sigara bağımlılığının tedavisinde kısa süreli veya bir sefere mahsus uygulanan yöntemler başarılı olmamaktadır.
    Sigara bağımlılığının tedavisinde hem fiziksel hem de davranışsal tedavinin birlikte yapıldığı tedavi programlarının başarılı olduğu görülmüştür. Acıbadem Sigara Bağımlılığı Tedavi Merkezi bu yaklaşımı benimsemiştir.

     
    Hem fiziksel hem de davranışsal bağımlılık etkenleri birlikte ele alınmakta ve kişiye özel çözümler üretilmektedir. Böylece bir yandan nikotinin yarattığı fizyolojik bağımlılıkla diğer yandan alışkanlıların, sosyal ortamın oluşturduğu davranışsal bağımlılıklarla mücadele edilmesi kolaylaşmaktadır.


    İlk görüşmede; bağımlılık düzeyi, sigara isteği yaratan durumlar, bırakma isteği ve genel sağlık durumu değerlendirilmekte, davranışsal çözümler üretilmektedir.


    Fizyolojik bağımlılık için uluslararası kuruluşlarca kabul edilmiş, ilaç ve bant tedavileri uygulanmaktadır. İzleme görüşmelerinde ise sigarayı bırakma döneminde karşılaşılan güçlükleri aşmanın ve tekrar başlamamanın yolları öğretilmektedir.


    Sigarayı bıraktığınızda...

     

    20. dakikada;


    • Nabız, kan basıncı, vücut ısısı normale döner.

     

    24. saatte;


    • Kanda karbonmonoksit gazı hızla azalır.

     

    2 hafta-3 ay sonrasında;


    • Efor kapasiteniz artar.
    • Öksürük azalır ve 3 ay içinde kaybolur.
    • Balgam miktarı 2 haftada yarı yarıya azalır.
    • Soluk alıp vermeniz kolaylaşır.
    • Koku ve tat alma duyularınız iyileşir.
    • Bağışıklık sisteminiz güçlenmeye başlar.
    • Kendinizi daha dayanıklı ve güçlü hissetmeye başlarsınız.
    • Diş ve parmaklarınızdaki sarı lekeler kaybolur.

     

    1. yılda;


    • Kalp krizi geçirme riskiniz ilk günlerden itibaren azalmaya başlar,1 yılın sonunda risk %50 azalır.
    • Beyin kanaması ve bacaklardaki damar hastalığı riski %30-50 oranında azalır.
    • Kronik bronşit ve amfizem (KOAH) gibi solunum yetmezliğine yol açabilen akciğer hastalıklarının ortaya çıkması engellenir. İlerleyen yıllarda solunum fonksiyonları iyileşir.

     

    5. yılda;


    • Ağız, gırtlak, yemek borusu ve idrar torbası kanseri riski yarı yarıya azalır.

     

    10. yılda;

     
    • Felç olma riskiniz 5-10 yıl içinde hiç sigara içmemiş olan bir kişi ile aynı düzeye iner.
    • Akciğer kanseri, ağız, gırtlak, yemek borusu, idrar torbası, böbrek ve pankreas kanseri riski azalır.

     

    15. yılda;


    • Koroner damar hastalığı ve kalp krizi riski hiç sigara içmeyen bir kişiyle aynı olur.

     

    İlginizi çekebilir

    Sigarayı bıraktıktan sonra vücutta görülen 11 değişim

    Sigara bırakılır bırakılmaz vücutta hangi değişimler başlıyor?

    En çok başarı sağlayan sigara bırakma yöntemleri

     


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler