ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Kalori hesabına takılıp kalmak

    Uzman gözetiminde diyet yapanlar, yiyeceklerinin kalorisini öğrendikten sonra öğlen ve akşam yemeklerin kalorisini hesaplayıp bu kaloriye denk dondurma, tatlı ya da başka yiyecekler tüketmeye çalışıyor. Fakat bu yöntem denge bozuyor. Sağlıklı beslenme diyetinde salata da var, et, ekmek yoğurt da... Bu diyet protein, karbonhidrat, yağ ve diğer tüm besin gruplarını dengeleniyor.


  • Ara öğünleri atlamak

    Beslenme uzmanlarının üç ana öğün dışında üç ara öğün yapılmasına yönelik ısrarı, vücudun tembelleşmesini önleme amacından kaynaklanıyor. Diyet programı uygulayan kişiler ara öğünleri gereksiz buluyor ve yapmamakta direnebiliyor. Oysa ara öğün yapmak kişi, masabaşı iş de yapsa vücudun kıtlık sinyali almasını, dolayısıyla yağları depo olarak tutmasını engelliyor. Ara öğün yapanlarda metabolizma daha hızlı çalışıyor. Masabaşı işi de yapılsa vücut enerji harcamaya devam ediyor, yağlardan enerjiyi kullanıyor. Ara öğünsüz diyette vücut ihtiyacı olan enerjiyi kaslardan karşılıyor.


  • Diyette var diye en gösterişlisini yemek

    Kimi zaman diyetlerde dondurma önerilebiliyor. Hazır dondurmaların kalorisi çok yüksek olduğundan tüketilmemesinde yarar var. Tatlıyı ve dondurmayı çikolata, fındık, fıstık soslarıyla tüketmek ise  vücuda bol şeker ve yağ alınmasına yol açmak demek. Tüm bunların yerine ara sıra sade dondurma yiyin.


  • "Tahrik"lere kapılmak!

    Zayıflama amaçlı olarak beslenme ve diyet uzmanlarınca kişiye özel olarak hazırlanan beslenme programları, kişinin sağlık koşulları, günlük beslenmesi, yaptığı iş, stres düzeyi de göz önünde bulundurularak planlanıyor. Ancak kadınların diyetini erkeklerin tavırları sabote ediyor. Eş ya da sevgililerine, diyet yaparken genellikle yardımcı olmayan erkekler, ‘bir tanecik tatlı yemekten bir şey olmaz', ‘hiç pilavsız hayat olur mu?’, ‘bu kebap da yenilmez mi?’ diyerek diyeti sabote edebiliyor. Eğer diyet yapan kişi yemek yemeyi çok seviyor ve zorlanıyorsa, çevresinin destek olmaması nedeniyle diyetine devam edemiyor.


  • Aromaları, kremaları zararsız sanmak

    Sıcak havalar soğuk içeceklerin tüketimini de artırıyor. Ancak yemek konusunda olduğu gibi içecek konusunda da aşırıya kaçmamak önemli. Sade kahvenin kalorisi çok az, ancak kahve karışım halinde olunca, çeşitli aromalar, kremalar katılınca 560 kaloriyi buluyor. Çoğu zaman beslenme uzmanları sadece öğle yemeğinde yaklaşık 500 kalori tüketilmesini istiyor. Bu durumda öğle öğününün kalorisi tek bir kahveden alınmış oluyor. Ayrıca fazladan yağ ve şeker de depolanıyor.


  • Etiketine aldanmak

    Diyet yaparken en çok yanıldığımız konular arasında light ürünler geliyor. Bu ürünlerin etiketlerinin iyi okunması gerekiyor. Diyet çikolatalar ve meyveli sodaların dikkatli tüketilmesi önem taşıyor. Diyet çikolatanın şekeri azaltılıyor, ama çikolata tadı verilebilmesi için yağı artırılıyor. Sade soda yerine meyveli soda daha fazla şeker alınmasına yol açıyor.


  • Meşrubatı su gibi içmek

    Günde 2-2,5 litre su tüketimi sağlıklı beslenmenin ayrılmaz bir parçası. İçtiğimiz su, ödem yani vücutta biriken fazla suyun dışarı atılmasını sağlıyor. Yaz aylarında en çok rahatsızlık veren konuların başında ödem geliyor. Ödemi önleyici unsurların başında az kafein tüketmek, meşrubat yerine bol su içmek yer alıyor.


  • Dışarıda yemek

    Diyet uygularken diyetisyenin verdiği listeye uygun beslenmek gerek. Ancak bu her zaman o kadar kolay değil. Özellikle toplu yerlerde pişen yemekler, dışarıda tüketilen yiyecekler evdekinden çok daha yağlı oluyor. Uzmanlar diyette olup makarna veya pilav yemek isteyenlere, dışarıda içeriğini bilmediği bir yağla yapılmış yemeği yemektense evde zeytinyağıyla yaptıkları yemeği tercih etmelerini öneriyor.


  • Diyeti bir bozup bir başlatmak!

    Zayıflamanın da sağlıklı beslenmenin de temel kuralı kararlı olmaktan geçer. Kararlılık yoksa diyet de başarısız olmaya mahkum oluyor. Diyet programını sürekli bozup yeniden başlamak ya da istikrarlı bir şekilde uygulamamak zayıflamaya neden olmayacağı gibi kilo alınmasına da sebep olabiliyor.


  • Diyet kolayı diyet sanmak

    Bir kutu kolada 25 küp şeker var. Bu yüksek şeker içeriğini bir bardak suda kullansak o içilemez hale gelir. Bu nedenle kolalı içeceklerdeki şeker, asit içeriğiyle birleşince içilecek hale geliyor. Diyet kolanın kalorisi düşük ama yapay tatlandırıcı kullanıldığından dolayı insülin direncine neden oluyor. Diyet kola ayrıca kafein içeriği nedeniyle vücutta ödem oluşturuyor. İçinde birçok katkı maddesi de bulunuyor.