ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • A vitamini

    Antioksidan özelliği bulunduğundan ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiğinden A vitamini içeren gıdalar, her gün mutlaka tüketilmelidir. A vitamini havuç, ıspanak, brokoli, biber, kayısı, mandalina, portakal, yumurta ve süt gibi gıdalarda bulunur.


  • C vitamini

    C vitamini, suda eriyen vitaminlerdendir. C vitaminin bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiği özellikle gribe karşı koruyucu özelliği olduğu için mutlaka tercih edilmelidir. C vitamini portakal, mandalina, limon gibi turunçgillerde, kuşburnu, biber, kivi, brokoli, maydanoz ve roka gibi gıdalarda bolca bulunmaktadır. Vitamin, mineral ve aynı zamanda lif yönünden çok zengin olduğu için salata öğle ve akşam öğünlerinde mutlaka bulunmalıdır. Sigara içenlerin vücutlarındaki C vitamini miktarı içmeyenlere göre daha az bulunduğundan bu kişiler C vitamini içeren gıdaları daha sıklıkla tüketmelidirler. Sebze ve meyvelerin içerisindeki C vitamini kayıplarının olmaması için; sebze ve meyveler pişirileceği veya yeneceği zaman doğranmalı, sebzeler pişirilirken çok az su içerisinde veya susuz pişirilmelidir. Meyve suyu tüketilecekse vitamin kaybı olmaması için kesinlikle bekletilmeden tüketilmelidir.


  • E vitamini

    Antioksidan özelliği olan aynı zamanda da bağışıklık sistemi üzerinde olumlu özellikleri olan E vitamini en çok bitkisel yağlarda, yeşil yapraklı sebzelerde, fındık, ceviz gibi yağlı tohumlarda, et, yumurta gibi gıdalarda bulunur.


  • B6 vitamini

    B6 vitamini bağışıklı sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olur.  En çok et, balık, tam buğday ekmeği, yeşil yapraklı sebzelerde bulunur. Yeterli ve dengeli bir diyet tüketenler günlük B6 vitamini gereksinimini rahatça karşılar.


  • Folik asit

    Folik asit, proteinden zengin hayvansal gıdalarda bulunur ve B12 açısından zengindir.  Et, balık, kurubakliyatlar, peynir, yumurta başlıca kaynaklarıdır. B12 vitamini bağışıklık sisteminin güçlü olmasını sağlar.


  • Mineraller

    Minerallerin vücutta çok çeşitli fonksiyonları vardır. Bağışıklık sistemini etkileyen ve eksikliğinde direncin azalmasını sağlayan en önemli mineral çinkodur. En çok et, ceviz, badem, peynir gibi gıdalarda bulunur.


  • Proteinler ve yağlar

    Yeterli miktarda protein tüketimi vücudun hastalıklardan korunmasını sağlar. Ancak et, tavuk, balık doymuş yağ içerdiği için dikkatli tüketilmelidir. Haftada en az 2 kez kurubakliyat tüketilmesi önerilir. Çünkü protein açısından zengin olan kurubakliyatlar B grubu vitaminleri , E vitamini ve mineraller bakımından da zengindir. Yumurta kaliteli protein içermesi nedeniyle mutlaka tüketilmeli özellikle büyüme ve gelişme çağındaki çocukların her gün 1 adet tüketmesi önerilir.


  • Su

    Sıvı ihtiyacını çay, kahve gibi kafeinli içecekler veya kola, gazoz gibi gazlı içeceklerden karşılamak yerine su, ayran, taze sıkılmış meyve suyu gibi içeceklerle karşılamak daha doğru bir seçimdir. Sağlıklı bir bağışıklık sistemi için yeterli ve dengeli beslenmenin yanı sıra stresten, sigara ve alkolden uzak durmaya, düzenli spor yapmaya dikkat etmek gerekir.