ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Arkadaşınızın bisikletini kullanmayın

    Yaz aylarında bisiklete binme oranı artar. Yanlış kullanımın da etkisiyle bisiklete binenlerin dizlerinde sıklıkla problem yaşanır. Burada dikkat edilecek nokta, bisikletin ayarının kişinin boyuna uygun olmasıdır. Bu nedenle aynı beden ölçülerinde olmadığınız kişilerin bisikletini kullanmayın.


  • Egzersize yavaş başlayın

    Spora 6 aydan fazla ara verdiyseniz öncelikle kaslarınızı egzersize hazırlamanız gerekir. Aksi takdirde kas yırtıklarına ya da kas içinde yaralanmalara neden olabilir. Spordan önce mutlaka esneme hareketlerini yapın ve çok ağır tempoyla egzersize başlamayın. Yürümeden koşmak ya da bisiklette birden hızlanmak kaslarınıza ağır zararlar verebilir.


  • Eski yaraların kapandığına emin olun

    Daha önceden geçirmiş olduğunuz menisküs, burkulma ya da zedelenme gibi bir sağlık probleminiz varsa bu sorunların tamamen ortadan kalktığına emin olmanız gerekiyor. Aksi takdirde ufak bir travma bu problemlerin geri gelmesine neden olabilir.
     


  • Muz, kayısı ve baklagil tüketin

    Sıcak havalarda çok terlemek vücutta bazı elektrolit ve minerallerin kaybına neden olur. Bu eksiklikler nedeniyle kaslar aniden kasılıp gevşeyemez ve kramplar meydana gelebilir. Özellikle yüzme sırasında yaşanan ve boğulmaya bile neden olabilen bu kramplardan korunmak için magnezyum ve potasyumdan zengin beslenin. Bu nedenle özellikle sıcak havalarda günde 3- 4 kayısı, 1 muz ve baklagil yiyin.


  • Denize balıklama ve çivileme atlarken dikkat edin

    Deniz ya da havuzun sığ olması balıklama ya da çivileme atlama sırasında birçok ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Ayak, baş ya da omzun dibe çarpması durumunda, ayak bileğinden omza, omurgadan başa kadar farklı travmalar ve yaralanmalar yaşanabilir.
     


  • Bol sıvı tüketin

    Sürekli egzersiz yapıyorsanız kemik ve kıkırdaklarınızın güçlü olması şarttır. Bunun için de vücudun elektrolit dengesinin korunması çok önemlidir. Muz ve kayısı gibi gıdaları spordan önce yiyebildiğiniz gibi spor sırasında da tüketebilirsiniz. Ayrıca sporcular için özel olarak hazırlanan elektrolitli sular da hem performans artırır, hem de kas kuvvetini sağlar. Spor yapan insanların terle kaybettikleri mineralleri geri kazanabilmeleri için bol su içmeleri de gerekir. Bu şekilde sakatlanmalara karşı da önlem alınabilir.


  • Karbonhidratı spordan 2 saat önce yiyin

    Karbonhidratlı yiyecekler kasları uzun süreli aktiviteye hazırlar. Spora başlamadan 1-2 saat önce karbonhidratlı ürünlerden tüketmek bu nedenle önem taşır. Karbonhidratlı ürünler için de glisemik indeksi düşük esmer pirinç ya da kepekli makarna gibi ürünleri tercih edebilirsiniz.