ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • 1- Yumurta

    Yumurta tok tutucu özelliğinin yanında metabolizmayı da hızlandırır. Amerika'da yapılan bir çalışma, düzenli olarak yumurta tüketen bireylerde günlük enerji alımının 400 kalori daha az olduğunu gösteriyor. Yüksek protein kalitesi başta olmak üzere A ve B vitaminleri ile içeriğindeki zengin mineraller sayesinde kasların düzenli bir şekilde kasılıp gevşemesine de yardımcı olan yumurta özellikle haşlanmış olarak tüketilmeli. Her gün 1 adet haşlanmış yumurta çok faydalı. Kolesterol problemi olanlar ise haftada 3-4 kere tüketebilir.


  • 2- Baharatlar

    Baharatlar tam anlamıyla mutfaklardaki minik sihirbazlar. Vücut ısısını ve bu sayede metabolizma hızını artırırlar. Yemeklere ve salatalara lezzet kattıkları gibi, tuz ve şeker kullanımını azaltarak kilo kaybına yardımcı olur.


  • 3- Renkli sebze ve meyveler

    Özellikle maydanoz, brokoli, lahana, ıspanak, pırasa, yaban mersini, siyah üzüm, elma, erik, vişne, kiraz ve turunçgillerde bulunan flavonoidler, yağ yakımına destek olur. Ayrıca C vitamininin vücutta kullanım oranını da artırarak bağışıklığı da destekler.


  • 4- Sarımsak ve soğan

    Sarımsak ve soğan vücuttaki kortizol hormonunu dengeleyerek hücrelerin yağ depolarını azaltmasına yardımcı olur. Tam anlamıyla vücut yağlarını düşürücü etkisini gösterebilmesi için düzenli olarak haftada 2-3 kez 1-2 diş çiğ şekilde tüketilmesi gerekir. Kokusundan rahatsızlık duyanlar maydanoz ile birlikte tüketebilir.


  • 5- Süt ve süt ürünleri

    Süt ve süt ürünleri yağ yakımına yardımcı besin grubunu oluşturur. Kalsiyum, fosfor ve protein gibi besin öğelerinden oldukça zengin olan süt, yoğurt, peynir yağ yakımına destek olur. Çalışmalar, kalsiyumun kilo verme programlarındaki yoğun etkisini kesin bir biçimde kanıtlamıştır. Ancak tam yağlı ürünler yerine yağı azaltılmış ürünler tercih edilmeli. Bu sayede vücuda daha fazla protein ve kalsiyum alınarak yağ yakımı üzerindeki olumlu etki artar.


  • 6- Yeşil ve beyaz çay

    Son yıllarda beslenmemizde sıkça yer verdiğimiz yeşil çay pek çok faydası olan bir sağlık deposu. Beyaz çay ise yavaş yavaş hayatımızda yerini almaya başlamış durumda. Yüksek antioksidan kapasitesi ve yağ yakımına yönelik özellikleriyle ön plana çıkan beyaz çay da, yeşil çay gibi içeriğindeki kateşinler ile metabolizma ve karaciğerin yağ yakım hızını artırır. Günde 2-3 fincan tüketilebilir.


  • 7- Lifli gıdalar

    Vücutta yağ tutulumunu azaltan lifli gıdalar, aynı zamanda bağırsakların düzenli çalışmasını sağlayarak kilo artışının önüne geçer. Mevsimine uygun sebze ve meyveler kişinin günlük enerji ihtiyacına göre günde ortalama 5 porsiyon tüketilerek fazla kilolarla mücadelede de destek olur.