ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Kafanızı suya sokarak yüzün

    Özellikle tuzlu su, sinüs kanallarının açılmasını sağlar. Kafanızı denize sokarak yüzmeniz sinüslerde tazyik etkisi yapar. Bu sayede tıkanıklık açılır. Bir sonraki kış oluşacak iltihaplanmanın da önüne geçilir.


  • Mümkünse havuz yerine denizi tercih edin

    Doğal tuz oranı nedeniyle öncelikli tercihiniz deniz olsun. Ancak imkanınız yoksa havuza da girebilirsiniz. Doğru klorlandığı takdirde havuza kafanızı sokarak yüzebilirsiniz. Havuza kafanızı sokarak yüzmek de drenaj etkisi nedeniyle sinüsleri temizlemek için faydalı.


  • Klimalı mekanlar yerine doğal ortamlarda durun

    Klima, ortamdaki nemi kurutur. Bu da nefes alırken zorlanmaya neden olup sinüslerin dolmasını sağlar. Klimalı ortamlar yerine mümkün olduğu kadar doğal ortamlarda ve denize yakın yerlerde bulunun. Bulunduğunuz ortamdaki nem oranın yüzde  50-60 civarında olması gerekir. Klima açmak zorundaysanız mutlaka temizliğine özen gösterin. Temizliği düzenli olarak yapılmayan klimalar mikrobik sinüzite zemin hazırlar. Bu nedenle evinizdeki klimayı 6 ayda bir, arabanızdakini ise 2- 3 ayda bir temizletin.


  • Evinizde rutubet varsa nem alan cihazlardan edinin

    Kuru ortamların sinüslere verdiği etkinin yanı sıra aşırı nemli hava da mantar enfeksiyonları ve alerjik durumlara zemin hazırlar. Mantar enfeksiyonları ve alerji de sinüzit oluşumunu hızlandırır. Bu nedenle evinizde nem sorunu varsa mutlaka nemi içine çeken cihazlardan edinin.


  • Her gün en az 30 dakika spor yapın

    Spor yapmak öncelikle kondisyonu düzenler ve diyaframı çalıştırır. Diyaframın çalışması vücuda giren oksijen miktarını artırır. İyi çalışan diyafram sayesinde az nefesle çok oksijen alınabilir. Burun fizyolojisinin düzelmesini sağlayan spor bu sayede sinüslerin de temizlenmesine neden olur. Bu nedenle özellikle yaz aylarında günde 30 dakika spora ayırın.