ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Aşurenin sağlığınıza 7 faydası

    Bağışıklığı kuvvetlendirip vücut direncini artırmasından kalp ve damar sağlığına, depresyonu önlemesinden çocuklarda büyümeyi desteklemeye dek birçok faydası bulunan aşurenin faydalarını içine eklenen besinler artırır. İdeal aşurenin 41 çeşit malzemeden oluştuğu bilinse de genelde ortalama 15 çeşit malzeme ile sofralara konulur. Acıbadem Zekeriyaköy Tıp Merkezi ve Acıbadem Göktürk Tıp Merkezi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Müge Güzey, aşurenin buğday, kuru fasulye ve nohuttan kuruyemişlerine, meyvelerden baharatlarına dek pek çok malzemesiyle tek başına dengeli bir öğün olmayı başardığını vurguluyor. Hem lezzetli bir tatlı tüketmek hem de faydalı bir şeyler yemek isteyenlerin, yüksek besin değeriyle aşureyi ilk sıraya koymalarını öneren Müge Güzey, buna karşın diyet yapanların ve diyabet gibi kronik hastalığı olanların tükettikleri miktara dikkat etmeleri gerektiğini belirterek “Aşure besleyici olsa da porsiyonu başına 350-400 kalori içeren yüksek enerjili bir tatlıdır. Bir kase aşure 3 dilim ekmek, 1 köfte ve 1 meyvenin toplamına eşdeğerdir. Aşure hazırlanırken rafine şeker yerine tarçın, incir, kayısı, kuru üzüm gibi kuru meyvelerin miktarını artırarak meyvelerin şekerinden faydalanmak diyet yapanlar ve diyabet hastaları için uygundur” dedi. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müge Güzey aşurenin 7 faydasını nasıl anlattı.

     

     

    Kalp-damar sağlığını korur


    Aşureye konan tüm besinler bitkisel kaynaklı olduğu için doymuş yağ oranı çok düşüktür ve kolesterol içermez. Aşureye konan; nohut, kuru fasulye gibi kuru baklagiller çözünür posa ile ceviz omega 3 yağ asitleriyle kan kolesterolünün düşmesine yardımcı olur, fındık çoklu doymamış yağ asitleri ve E vitaminiyle kalp-damar sağlığını koruyucu etki gösterir.

     

     

    Bağışıklığı kuvvetlendirir
    Neredeyse tüm bitkisel besin gruplarını içeren aşure vitamin, mineral yoğunluğu ve antioksidan kapasitesi yüksek bir tatlı. Meyvelerden antioksidan etki gösteren A C, E vitaminlerini, buğday ve yarma gibi tahıllardan B grubu vitaminleri ve çinko, demir gibi mineralleri, yağlı tohumlardan ise E vitamini ve anti inflamatuar etki gösteren omega 3 yağ asitlerini içerir.

     

     

    Büyümeyi destekler


    Büyüme gelişme çağında olan çocukların yeni doku yapımı için enerjiye ve mikro-makro besin ögelerine ( vitamin-mineral) ihtiyaçları artar. Aşure hem yüksek enerjisiyle hem de vitamin-mineral yoğunluğu ve çeşitliliğiyle çocuklarda zeka gelişimi için gerekli besinleri sağlamanın yanı sıra büyüme ve gelişmeye destek olabilecek tatlıların başında gelir.

     

     

    Süt yapımına yardımcı olur
    Emziren annelerin emzirme nedeniyle enerji ihtiyaçları artar. Dengeli beslenmeleri ise süt kalitesini sağlamaktadır. Aşure hem yüksek enerjisiyle hem de vitamin-mineral dengesiyle emziren annelere süt artırmada yardımcı olan bir tatlıdır.

     

    Kabızlığa iyi gelir
    Buğday, yarma gibi tahıllar ve ceviz, fındık, Antep fıstığı gibi yağlı tohumlar, kuru incir posa açısından zengin besinlerdir. Aşure içerdiği çözünmez posa ile bağırsak hareketlerini düzenleyerek kabızlıktan korunmayı sağlar ve bağırsak, rektum gibi kanserlere yakalanma riskini düşürür.

     

     

    Depresyon riskini azaltır


    B grubu vitaminleri yeterli düzeyde almak ve Omega 3 yağ asitlerinden yararlanmak negatif ruh hali ve depresyon riskini azaltan etkenlerdir. B grubu vitaminlerin birçoğunu içeren kuru baklagiller, buğday ve kuruyemişlerle aşure pozitif ruh haline de katkı sağlar.

     

     

    Vejetaryen dostu
    Vejetaryenlerin en büyük sıkıntılarından biri besinlerle yeterli proteini karşılayamama. Aşure nohut, kuru fasulye gibi kuru baklagillerle ve fındık, ceviz, fıstık gibi yağlı tohumlarla tamamıyla bitkisel kaynaklı proteinleri içerir. Vejetaryenlerin rahatlıkla protein ihtiyaçlarına destek olarak tüketebileceği bir tatlı olarak kabul edilir.

     

    İlginizi çekebilir:

    Kahve, çay, kola, kakaolu tatlılara dikkat!
    Tatlıya siz de karşı koyabilirsiniz
    Günlük şeker tüketiminde nelere dikkat edilmeli?
     

     

    VİDEO: Tek tip beslenme nedir; nelere yol açabilir?

     

     


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler