ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Bağışıklığınız için yediklerinize renk katın

    Sonbaharın gelmesinin hemen ardından pek çoğumuz soğuk algınlığı ve griple mücadele etmeye başlarız. ‘Paçavra hastalığı’ olarak da adlandırılan grip, özellikle güçsüz bulduklarını 7’den 70’e etkisine alıyor. Oysa griple mücadelede çok önemli savaşçılar var. İşte, vücut direncini artıran, bağışıklığı güçlendiren o savaşçıları Acıbadem Kadıköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Neşe Ceylan Zengin anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

     

    “Grip insanda iştah mı bırakıyor” deseniz de, uzmanların hem gribe karşı kurtarıcı hem de grip olmuşlara çok önemli, bir o kadar da uygulanması çok basit önerileri var; dengeli ve rengarenk beslenme! Yeterli ve dengeli beslenme, gün içerisinde her besin grubunun yeterli miktarda alınmasıyla sağlanabiliyor. Böylece ihtiyacımız olan protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineralleri de almış oluyoruz. A ve C vitaminleri antioksidan vitaminlerdir. Antioksidanlar sayesinde vücut direnci artıyor, böylelikle enfeksiyonlara yakalanma riski azalıyor, eğer hastalık oluşmuşsa daha kısa sürede atlatılması sağlanabiliyor. 

     

    Brokoliden kerevize...

    Turunçgillerden elma-nar ve kivi’ye, brokoliden havuç-lahana ve kerevize, kabaktan pırasa-yeşil ve kırmızı bibere, turptan roka-marul-maydanoz-tere gibi yeşilliklere rengarenk beslenmek gerekiyor. Ancak salata ve taze sıkılmış meyve sularını C vitamini kaybını önlemek için hazırladıktan kısa bir süre sonra tüketmek gerekiyor. Meyveleri posası ile tüketmek ise en doğru olanı.

     

    Balığı kızartmayın

    Kış aylarında bol bol balık tüketilmesi beslenmede çok önem taşıyor. Balığın kızartma olarak değil fırında ya da buğulama şeklinde tüketilmesi gerekiyorr. Her sabah bir yumurta, kırmızı üzüm çekirdeği, haftada iki gün 2-3 köfte büyüklüğünde kırmızı et, kuru baklagiller, evde mayalanmış yoğurt ya da kefir ile soğan ve sarımsak da çok önemli. Doğal birer antibiyotik olan soğan ve sarımsağı pişirmek yerine çiğ tüketmek gerekiyor. Siz siz olun gün içerisinde birer avuç fındık, badem, ceviz tüketmeyi ihmal etmeyin.

     

    Su tüketmeyi ihmal etmeyin

    Kış aylarında bol sıvı tüketimi özellikle de günde 2 litre su içmek çok önemli. Su, kanın bütün hücrelere yeterli miktarda oksijen taşımasını, vücuttan zararlı maddelerin atılmasını, özellikle kış aylarında hasta eden bakterilerin ve virüslerin etkisiz hale gelmesini sağlıyor. Kış aylarında susamayı beklemeden su içilmesi gerekiyor.

     

    Muhteşem ikili: Kefir ve yoğurt

    Bağışıklık sistemini kuvvetlendiren bir diğer etmen de probiyotik besinler. Probiyotikler bağırsak florası için faydalı etkilere sahip olan canlı bakterilerin bileşimi. Bağırsak sistemini destekleyerek hastalık yapan mikroorganizmaların üremesine engel oluyorlar. Sindirimi kolaylaştırmanın yanı sıra ishal ve besin alerjilerinin önlenmesi ve iyileştirilmesinde önemli faydaları var. En önemli probiyotik yiyecekler yoğurt ve kefir. Günde bir kase yoğurt ya da bir bardak kefir, hem çocuklarda hem de erişkinlerde bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

     

    Sarımsak-Limon karışımı

    Sarımsak-limon karışımı gribal enfeksiyonu önlemek adına muazzam bir tercihtir. Gece yatmadan önce bir diş sarımsağı küçük parçalar halinde doğrayıp, limon suyuyla yutmak vücut direncini artırarak gribi önlüyor.

     

    İlginizi çekebilir

    Bağışıklık sisteminizi narla kuvvetlendirin

    Kuru yemişler faydalı ama...

    Yetersiz su içmek kilo aldırır

    Kalıcı kilo verdiren diyetin 5 kritik adımı

    Yeme bozukluğu anksiyeteye neden oluyor


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler