ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Çay simit dengeli bir kahvaltı değil

    Özellikle iş hayatındaysanız öğle yemeklerini sabırsızlıkla beklersiniz. Çünkü öğle yemeği, çok acıkanlar için bir ziyafete ve herkes için bir saatlik molaya işarettir. Akşam da genellikle aileyle birlikte yenilen yemek özeldir. Peki ya kahvaltı? Kahvaltı, çoğumuz için poğaça, simit ve çayla geçiştirilen bir öğün olabiliyor. Yani ‘gerçek bir kahvaltı’ olmaktan çok uzak olan bu tip bir beslenmeyle sağlıklı bir kahvaltının size vereceği enerjiyi de alamazsınız. Özellikle akşam yemeğinin 19.00-20.00’da yenildiği düşünüldüğünde 11-12 saat boş kalan midenize vereceğiniz ilk öğün dengeli ve sağlıklı olmalı. Sindirilip kana karışan besin öğelerinin düzeyinin düştüğü, bedenin açlık durumunda olduğu sabah saatlerinde hiçbir şey yemeden evden çıktıysak, bizi pek de verimli bir iş günü beklemiyor demektir. En sık beslenme hatalarından kahvaltıyı atlama hatasına siz de düşmeyin ve aç karnına işe başlamanın bütün gün verimi düşüreceğini unutmayın. Acıbadem Eskişehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Mine Şenarslan, dengeli bir kahvaltının yararlarını anlattı.

     

    Sağlıklı kahvaltı konsantrasyon sağlıyor

    Verimli olabilmek, bir işe dikkatimizi ne kadar verebildiğimizle ilgili. Dikkat ise, beynin düzenli işlemesiyle sağlanabiliyor. Beynin ihtiyacı olan enerji kandaki kan şekeri denilen glikozdan sağlanıyor. Glikoz düzeyi düşük olduğunda beyin yeterli enerjiyi sağlayamıyor. Bunun sonucunda da kolayca dikkat dağılıyor. Dikkatin dağılması, insanın kendini belirli noktaya yoğunlaştıramaması nedeniyle yaptığı işte hata oranını artırıyor. Öte yandan yapılan bazı araştırmalar, kahvaltı etmeden okula giden çocukların saat 10:00’dan sonra dikkatlerini toplayamadıklarını gösteriyor. Ayrıca fabrika ve benzeri iş yerlerinde kazalar da en çok saat 11:00-12:00 arasında görülüyor. Bu nedenle kahvaltı, okulda ve işte başarı ve verimliliğin temel koşullarından biri.

     

    Sizin de kahvaltı sofranız çay ve simitten mi oluşuyor?

    Kimileri sadece kahve içtiklerinde ya da çay-simit tükettiklerinde kahvaltı yaptıklarını düşünüyor. Oysa kahvaltı, yeterli ve dengeli olduğunda işlevini yerine getiriyor. Temel öğün olan sabah kahvaltısında sağlıklı beslenme rehberindeki 4 temel besin grubu da bulundurulmalı. Buna göre; süt grubundan bir dilim peynir, et grubundan 1 adet yumurta, sebze-meyve grubundan mevsimine göre domates, salatalık, biber, marul, maydanoz, havuç, portakal, mandalina, greyfurt, 5 adet zeytin veya 2 tüm ceviz yanında da 1-3 dilim tam buğday ekmeği tüketebilirsiniz.

     

    Öğle yemeğinden sonra uyku mu bastırıyor?

    Yeterince ve doğru yapılmayan kahvaltı, erken acıkmaya ve kişinin “Saat 12:00 olsa da yemeğe gitsek” demesine neden oluyor. Doğal olarak bu kişiler öğle yemeğinde gereğinden çok yemek yiyor. Yapılan bilimsel araştırmalar, öğle öğününde tatlının da bulunduğu ağır bir yemekten sonraki 2-3 saat süresince kanda şeker düzeyinin yükseldiğini, bunun da kişiyi dinlenmeye yönelttiğine işaret ediyor. Özellikle dikkat gerektiren problem çözme gibi işlerde hata yapma oranı artıyor. Kişi genelde ağır yemekten sonra uykulu bir durum gösteriyor.

     

    Akşama dikkat!
    Akşam saatlerinde vaktimiz genellikle dinlenmeyle geçiyor. Sonrasında da günün yaklaşık 8 saatini uykuda geçiriyoruz. Akşam ve gece fiziksel aktivitenin yavaşlaması sonucu sindirilip kanda emilen besin öğeleri kolayca yağa dönüşüyor. Bu da kilo riskini artırıyor. Bu nedenle yemeği akşam 8’den sonra yemeyin ve gece bir şeyler tüketmeden bir daha düşünün.

     

    Video: Kahvaltı ve öğle yemeğini okulda yiyen çocuklar nasıl beslenmeli?

     

     

    İlginizi çekebilir

    Sağlıklı zayıflamanın 10 altın kuralı!

    Zeytin deyip geçmeyin!

    Kolay uygulanabilir bir diyet listesi...

    Beyaz ekmek mi, esmer ekmek mi?

    İdeal beslenme şekli nasıl olmalı?


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler