ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Hurmayı hayatınızdan eksik etmemeniz için 10 neden

    Ramazan sofralarının olmazsa olmazı hemen hepimiz için hurmadır. Her Ramazan’da sofranın tam ortasına yerleştirilen hurmanın, faydaları nedeniyle sadece Ramazan’da değil yılın tüm aylarında tüketilmesi gerekiyor. Tadının güzelliğinin yanı sıra hurma; lifli yapısı, potasyum, demir, kalsiyum gibi birçok vitamin ve minerali barındırması nedeniyle sağlığımıza önemli katkılarda bulunuyor. Ancak her besinde olduğu gibi, hurmada da önemli olan porsiyon kontrolünü sağlamaktır. 

     

    Diyabeti olanlar dikkat etmeli

    Hurmanın içeriğindeki şeker miktarının fazla olması, kalori alımını artırıyor. Ayrıca yüksek şeker içeriği özellikle diyabet sorunu olanlarda veya insülin direnci gelişmiş olan kişilerde kan şekerinin hızla yükselip aynı hızla düşmesine sebep olabiliyor. Bu nedenle günde 3 orta boy hurma tüketmek yeterli olacaktır. 3 Orta boy hurma 1porsiyon meyveye eş değerdir. Yaklaşık 60 kalori içermektedir.
     

     

    Acıbadem Bakırköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Şeyda Sıla Bilgili hurma tüketmek için 10 önemli nedeni anlattı, önemli bilgiler verdi.

     

    Hurma, yüksek oranda lif içeriyor

     

    Hurmanın lif oranı çok yüksek. Öyle ki 100 gramı 3.5 gram lif içeriyor. Bu sayede midede sünger gibi şişip hacim kaplıyor ve mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi oluşturuyor. Yüksek lif, aynı zamanda bağırsakları çalıştırıyor ve kabızlıktan kurtarıyor.

     

    Cildi nemlendiriyor

    Antioksidandan zengin olan hurma hücre yenilemesini sağlaması sayesinde cildimiz üzerinde de faydalı oluyor. Yenilenen doku cildi daha genç bir görünüme kavuşturuyor. Cilt elastik yapısını kaybettiğinde yanakta çökmeler artıyor ve derin yüz çizgileri belirginleşiyor. Hurma cilde ihtiyacı olan nemi veriyor, böylelikle cilt daha elastiki bir yapıya sahip oluyor. İçeriğindeki B vitamini sayesinde ciltte oluşan yaraların da daha hızlı iyileşmesine katkıda bulunuyor.

     

    Magnezyum kaynağı

    Magnezyum eksikliğinde sık sık kas krampları ve kas ağrıları oluşuyor. Hurma içeriğindeki magnezyum sayesinde kasları güçlendiriyor, protein sentezinde ve enzimlerin sağlıklı çalışmasında görev alıyor. Günde 2-3 adet hurma tüketmek günlük magnezyum ihtiyacını karşılayabiliyor.

     

    Hurma, tokluk süresini uzatıyor

     

    Yüksek lif içeriği ile midede uzun süre kalarak sindirimin yavaş olmasını sağlıyor. Böylelikle tokluk süresi uzuyor ve daha az besin tüketilmiş oluyor. Demir eksikliği olan kişiler kilo vermede güçlük yaşıyor. Hurma içerdiği yüksek orandaki demir mineraliyle kişinin demir depolarını destekliyor ve bu sayede metabolizma da hızlanmış oluyor. Ancak unutmamak gerekir ki 1 adet hurma 20 kalori içeriyor. Özellikle zayıflama sürecinde miktarına dikkat edilerek tüketilmesi gerekiyor.

     

    Kalp dostu

    Kalp dostu besinlerin başında yer alan hurma, içeriğindeki zengin potasyum minerali sayesinde kan basıncını (tansiyon) dengeliyor ve kalp ritmini düzenliyor. Hiç kolesterol içermediği gibi güçlü bir antioksidan olması sayesinde kalbi zararlı bakterilerden ve mikroplardan koruyarak, damar tıkanıklıkları riskini azaltıyor.

     

    Stres ve gerginliği azaltıyor

    Uzmanların yaptıkları araştırmalar sonucunda, sinirleri güçlendiren B6 vitamininin hurmada yüksek miktarda bulunduğu ortaya konmuş. Bu sayede strese karşı bir savunma gelişiyor. Hurma içerdiği B1 vitamini ile de sinir sisteminin sağlıklı olmasını kolaylaştırıyor.

     

    Kırmızı kan hücrelerini artırıyor

    Hurma, yüksek demir içeriğiyle de dikkat çekiyor. Düzenli tüketildiğinde, demir eksikliği anemisi olan kişilerde kan hücrelerinde bulunan hemoglobin sentezini artırıyor. Bu etkisiyle demir eksikliğiyle ilgili kansızlık riskini azaltıyor. Ayrıca içerdiği B2 ve B3 vitamini ile kırmızı kan hücrelerinin sayısını artıyor.

     

    Enerji veriyor

    Gün boyunca kendini oldukça yorgun hisseden, halsiz kalan veya kilo almak isteyen kişiler hurmayla ihtiyaçları olan enerjinin bir bölümünü sağlayabiliyor. Yüksek enerji içeriği, özellikle kilo almak isteyen kişiler veya gelişmekte çağında olan çocuklar için çok fayda sağlıyor.

     

    Enfeksiyonların oranını azaltıyor

    Hurma, bağışıklık sistemini destekleyen antioksidan etkili selenyumdan ve C vitamininden zengin bir besin. Bu sayede vücudu zararlı bakterilerden ve mikroplardan temizliyor. Ayrıca içeriğindeki yüksek orandaki magnezyum minerali, vücutta oluşabilecek enfeksiyonların oranını azaltıyor.

     

    Kemikleri güçlendiriyor

    Hurma içeriğindeki kalsiyum ve fosfat sayesinde iskelet oluşumuna ve vücudun kemik yapısının dengelenmesine katkıda bulunuyor. Ayrıca kemik erimesi ve yumuşaması gibi gelişebilecek kemik hastalıklarının önlenmesinde fayda sağlıyor.

     

    Video: Oruç tutanlarda reflü atağı daha mı çok görülür?

     

     

     

    İlginizi çekebilir

    Hangi kronik hastalıkta, ne şartla oruç tutulabilir

    Ramazan boyunca böyle beslenin

    "Oruçluyken açlık değil susuzluk zorluyor" diyorsanız

    Bu besinleri sahurda yemeyin

    Kalp, tansiyon ve diyabetlilere oruç tutma tavsiyeleri


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler