ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Kalbinize kalkan olacak 12 beslenme tavsiyesi

    Kalp ve damar hastalıkları tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de en önemli sağlık sorunu olarak ön plana çıkıyor. Kalp sağlığının hareketsizlik ve beslenme ile yakından ilişkisi bulunuyor. Sadece beslenme tarzınızı değiştirerek bile kalp ve damar sağlığınıza ciddi katkılarda bulunabilirsiniz. Acıbadem International Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Güneş Yılmaz kalp hastalığı riskini azaltmak için nasıl beslenmemiz gerektiğini anlattı.

     

    Kalp sağlığı için katı yerine sıvı yağları tercih edin

     

    Yapılan çalışmalar, diyetle alınan katı yağın kan kolesterol düzeyinde olumsuz etkileri olduğunu gösteriyor. Doymuş yağ içeren katı yağlar kan kolesterolünde LDL kolesterolünün (kötü huylu) yükselmesine neden oluyor. Bu nedenle de günlük beslenmede, LDL kolesterolün düşmesine yardımcı olan doymamış yağlar açısından zengin zeytinyağı, fındık yağı, ayçiçek yağı gibi sıvı yağları tercih etmemiz gerekiyor.

     

    Günde en az 1 öğün sebze yemeği yiyin

    Kalp dostu beslenmenin temelinde sebze tüketimi yatıyor. Sebzeler, kalp sağlığımızın korunması açısından çok önemli olan C vitamini başta olmak üzere vitaminler, mineraller ve posa açısından zengin besinler. Her gün en 1 öğünümüzün sebze yemeği olmasına dikkat etmemiz gerekiyor.

     

    Sofranızda haftada 2 gün balık bulunsun

    Kalp sağlımızı korumak için günlük beslenmede ihtiyacımız olan proteinin çoğunluğunu kolesterol içeriği düşük olan beyaz etten sağlamamız gerekiyor. Balık da, LDL kolesterolümüzü düşürücü etkiye sahip Omega-3 açısından zengin ve kolesterol içeriği düşük olan en iyi beyaz etlerden biri. Balığı tüketirken kızartmamaya; ızgara, fırınlama veya haşlama yöntemlerini tercih etmeye dikkat etmek gerekiyor.

     

    Kırmızı et tüketimini azaltın

    Kalbimizi korumamızın en önemli yolu günlük beslenmedeki kolesterol içeriğini azaltmak. Kolesterol ve hayvansal doymuş yağ açısından zengin kırmızı etin tüketimini haftada 1-2 güne indirmekte fayda bulunuyor.

     

    Kalp sağlığınız için her gün en az 30 dakika yürüyün

     

    Düzenli yapılan egzersizler kan basıncını ve kolesterol düzeyinin korunmasına yardımcı oluyor. Aynı zamanda harcadığımız enerjiyi artırıyor ve kilomuzu kontrol altında tutmamızı sağlayarak kalp sağlımızı olumlu yönde destekliyor.

     

    1 avuç ceviz, fındık, badem yiyin

    Ceviz, fındık, badem gibi yağlı tohumlar; hem magnezyum, fosfor, çinko gibi mineraller açısından zengin hem de sağladığı bitkisel yağ içeriğiyle tam bir kalp dostu. Özellikle çiğ olanlarını tercih etmeye ve günde 1 avuçtan fazla tüketmemeye dikkat etmek gerekiyor.

     

    Haftada 2 gün kuru baklagil tüketin

    Kuru fasulye, nohut, yeşil mercimek gibi kuru baklagiller; B grubu vitaminler ve posa açısından zengin besinler arasında. Bu besinleri haftada 2 gün tüketmek hem içerisindeki vitamin ve posadan faydalanmamızı sağlıyor, hem de diyetle aldığımız kolesterol içeriğini azaltmış oluyor.

     

    Her gün süt için, peynir yiyin

    Yapılan çalışmalar her gün yeterli miktarda süt ve peynirin kalp sağlığını koruyan HDL kolesterolü (iyi huylu) yükseltici etkisi olduğunu gösteriyor. Günde 2-3 su bardağı süt içebilir, 30-60 gram arası az yağlı peynir tüketebilirsiniz.

     

    Kızartmalardan uzak durun

    Günlük yiyeceklerinizi hazırlarken kızartma yerine ızgara, fırınlama ya da haşlama yöntemlerini tercih edebilirsiniz. Böylelikle günlük aldığınızı yağ miktarını azaltmış olursunuz.

     

    Bel çevrenize dikkat edin

    Vücut yağlarınızın karın çevresinde toplanması kalp-damar hastalıkları riskinizi artırıyor. Karın çevresi erkekler için 94, kadınlar içinse 80 cm üzerindeyse bu duruma kesinlikle dikkat edilmesi kilo kontrolü sağlanması gerekiyor. Kilo kontrolü sağlamak kan kolesterol düzeyini ve kan basıncını düşürücü bir etki sağlıyor.

     

    Günde 1 fincan yeşil çay için

    Yeşil çay, içeriğinde bulunan kateşinler sayesinde gerçek bir antioksidan deposu. Günde 1 fincan yeşil çayın sağladığı antioksidanla kalp damar sağlığınıza destek olabilirsiniz. Ancak hipertansiyon problemi yaşayanların yeşil çayı doktorlarına danışmadan tüketmemeleri gerekiyor.

     

    Yemeğin tadına bakmadan tuz ilave etmeyin

    Sofradaki tuzlarda bulunan sodyumun fazla alımı, kan basıncının artmasına neden oluyor. Yapılan çalışmalar, hipertansiyonu kan basıncının artmasıyla yani fazla tuz tüketimiyle ilişkilendiriyor. Günlük tuz tüketimimizi 5 gram (1 çay kaşığı) ile sınırlandırmaya özen göstermemiz gerekiyor.

     

    Video: Kalp krizi belirtileri

     

     

    İlginizi çekebilir

    Sıcak havalarda kalp sağlığını korumanın yolları

    Depresyon kalp krizini tetikliyor

    Kadınlarda kalp krizini artıran etmenler

    Kalp krizinin ilk belirtisi göğüs ağrısı

    Kalp krizinin nedenlerini biliyor musunuz?


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler