ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Kışın az su içenler dikkat

    Ülkemizde çok sık rastlanan sorunlardan biri olan hazımsızlık, sindirim organlarının sağlıklı çalışmaması nedeni ile ortaya çıkıyor. Midede ağrı, gaz, ekşime, yanma ve geğirme gibi belirtilerle kendini gösteriyor. Kötü beslenme alışkanlıkları, kızartma ve ağır yağlı yiyecekler, alkol, sigara, aşırı çay-kahve tüketimi, hızlı yemek ve stres hazımsızlığın en büyük tetikleyicilerini oluştururken, mide ve bağırsak ülseri, gastrit, mide salgısındaki değişiklik de diğer nedenler arasında yer alıyor. Ancak pek çoğumuzun bilmediği bir neden daha var o da az su içmek. Acıbadem International Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilem İrkin Koçan, özellikle kış mevsiminde içilen su miktarının yaz aylarına göre hayli azaldığını belirterek önemli uyarılarda ve önerilerde bulundu.

     

    Terleme olmadığı için daha az susuzluk hissedip, daha az su içmek sindirim organlarını da yavaşlatıyor. Oysa su tüketimi, mideden bağırsaklara ve beyine kadar tüm organların sağlıklı faaliyeti için gerekli. Yetersiz su tüketimi özellikle bağırsak hareketlerinde yavaşlamaya neden olarak kabızlığa ve hazımsızlığa neden olabiliyor.

     

     

    "Hazmedemiyorum" diyorsanız bu önerilere dikkat!

     

     

    • Yemekleri yavaş ve iyice çiğneyip tüketin
    • Çok sıcak ya da soğuk besinlerden kaçının
    • Sağlıklı pişirme yöntemlerini tercih edin
    • Çay-kahve ve asitli gıdaların tüketimini azaltın
    • Aşırı baharatlı, yağlı besinlerden uzak durun
    • Özellikle yatmadan önce bir şeyler yemeyin
    • Fazla kilolarınızdan kurtulun
    • Stresi yönetmeyi öğrenin

     

     

    Günlük ne kadar kafein almalısınız?

     

     

    Fazla miktarda kafein tüketiminin sindirim sistemi üzerinde olumsuz etkileri var. Günlük 350 mg kafeinden fazlasını tüketmek, midede asit salgısının artmasına neden olurken, reflüyü tetikleyebiliyor.

     

     

    Meyve ve sebzeyi soğuk tüketmeyin!

     


    Aşırı sıcak ya da soğuk besinler sindirim sistemine daha fazla yük getiriyor ve bu da mide rahatsızlıklarına neden oluyor. Özellikle sıcak ve soğuk sıvılar yerine ortam ısısına uygun sıcaklıkta sıvı tüketmek, meyveleri de buzdolabından çıkar çıkmaz yemeyip bir süre bekletmek mide sağlığı için önemli.

     

    VİDEO: Su sağlığımız için neden önemli?

     

     


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler