ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Oruçluyken açlık değil susuzluk zorluyor diyorsanız

    Yazın Ramazan’da sıcak havalarda uzun saatler aç kalmak vücudunuzu biraz daha zorlayabiliyor. Ramazan’da vücudumuzun dengesinde değişimler olabiliyor. Metabolik faaliyetlerimizin sağlıklı şekilde devam etmesi için vücudumuz suya ihtiyaç duyuyor. Yazın Ramazan’a denk gelmesi nedeniyle sıcak günlerde oruç tutarken suya ihtiyaç daha da artıyor. Bu nedenle Ramazan’da tüketilen su miktarının kontrolü önemli. Zira susuzluk hissi ile birlikte terlemeyle kaybedilen suyun geri kazanılması gerekiyor. Ramazan ayı boyunca iftarla sahur arasındaki zaman diliminde ortalama 2,5 litre su içmeyi unutmayın. Acıbadem Kayseri Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Esra Kula, Ramazan’da susuzluğu gidermenin yollarını anlattı.

     

     

    Ramazan ayı boyunca su tüketmek neden önemli?

     

    Tuzlu gıdaları tüketmeyin
    Ramazan’da su yeterli su tüketmek önemli. Bunun yanı sıra, oruçluyken gün içinde susuzluğa neden olacak sucuk, pastırma, turşu, şalgam gibi tuz ve baharat içeriği yüksek gıdaların tercih edilmemesi gerekiyor. Ayrıca aşırı terlemeye neden olacak faaliyetlerden ve uzun süre güneşe, sıcağa maruz kalmaktan da kaçınmak önemli.

     

    ‘Su içmeye alışamadım’ diyenlerden misiniz?
    Su içmekte zorlanıyorsanız; suyun içine taze limon dilimleri ve taze nane yaprakları ekleyebilirsiniz. Bu, midenizin de rahatlamasını sağlayacaktır. İftar sonrası tatlı yeme isteğini bastırmak için suyun içine bir rulo tarçın atıp biraz beklettikten sonra içebilirsiniz.

     

    Oruçluyken çok susuyorsanız…
    Oruç tutarken susuzluğa karşı alınacak önlemlerden birisi de su içeriği yüksek sebze ve meyvelerden faydalanmak. Bunun için, sahurda salatalık, domates yiyip, iftar sofrasında da salata ve sebze yemeklerine daha fazla yer verilebilirsiniz.

     

    Soğuk su hazımsızlık yapıyor
    İftarla sahur arasında yeterli miktarda su içmek önemli ama suyu nasıl içtiğiniz de önemli. Suyu soğuk içerseniz, mideniz kasılarak sindiriminiz zorlaşır ve dolayısıyla hazımsızlığa neden olabilir. Özellikle Ramazan’da içilen suyun oda sıcaklığında olması gerekiyor. Yaşlılarda, böbrek hastalığı gibi durumlarda sıvı ihtiyacının ayrıca hesaplanarak su tüketilmeli. Gençlerde ise özellikle büyüme döneminde sıvı ihtiyacı yüksek olacağı için su tüketiminin 2 litrenin üzerinde olmasına özen göstermek gerekiyor.

     

    İftar için çay demlemeyin
    Özellikle iftar sofrasında gün boyu özlenen çay-kahve ve soğuk meşrubat tüketimi artıyor. Ancak çay, kahve, limonata, gazoz gibi içecekler suyun yerini tutmuyor. Aksine bu içecekler susuzluğu bastırarak daha az su içmeye neden olabiliyor. Çay, Türkiye’de özellikle de Ramazan ayı boyunca çok fazla tercih ediliyor. Ancak, fazla çay içmek, su tüketimini azaltacağı için iftardan bir iki saat sonra içilmesi daha doğru.

     

    Video: Su sağlığımız için neden önemli?

     

     

    İlginizi çekebilir

    Az su içmenin zararları

    Ramazan ayına özel beslenme önerileri

    Oruçluyken baş ağrısı nasıl azaltılabilir?

    Ramazan'da yapılan 5 beslenme hatası

    Ramazan'da kalp sağlığınızı koruyun!


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler