ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Yazın omurganız için yapacağınız 4 iyilik

    Bel, boyun ve sırt ağrıları sizi de mi zorluyor? Fıtıktan şüpheleniyor ama doktora gitmekten de kaçıyor musunuz? Aslında yaygın inanışın aksine bu ağrıların yüzde 90’ı fıtıktan kaynaklanmıyor. Kas, eklem ile tendonlarla ilgili basit tutulma, zorlanma ve kramplar gibi omurga sorunları bu ağrıların temeli. Bu ağrılardan muzdarip pek çok kişinin korunma, istirahat ve ilaçlarla şikayetleri azalıyor. Fıtıklar için uygulanan bu yöntemler, tedavi başlangıcı olarak büyük fayda sağlıyor. Fizik tedavi, akupunktur, karyopraktik, algoloji girişimleri gibi tedavi yöntemlerine de yardımcı oluyor. Basit kas tutulmaları, eklem-kemik sorunları, enfeksiyonlar, fıtık, kanalda daralma, tümör gibi nedenlerle artan omurga şikayetleri için yaz mevsiminden yararlanabilirsiniz. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Beyin ve Sinir Cerrahisi Uzmanı Dr. Öğretim Üyesi Murat Hamit Aytar, sıcaktan şikayet ettiğimiz yaz aylarının omurga sağlığına sağladığı yararları anlattı ve önemli uyarılarda bulundu.

     

    Sıcak hava kasları gevşetiyor
    Bunaltıcı sıcaklardan şikayet ediyorsunuz ama sıcakların omurga sağlığınız için iyi geldiğini biliyor musunuz? Sıcak gerilen, spazma uğramış kaslar ve eklemler üzerinde bir nevi gevşetici etki sağlıyor, bu sayede de omurga yaşadığı soruna daha çok tolerans göstererek uyum sağlıyor. Soğuk ve klima etkisi ise durumu tam tersine çeviriyor. Dolayısıyla güneşin, sıcak havanın tadını çıkarın. Ancak güneşin dik açıyla geldiği tehlikeli saatlerde uzun süre güneşe maruz kalmayın. Koruyucu önlemler alın. Günün uygun saatlerinde uzun yürüyüşler, hafif koşu ve gerdirme egzersizleri yapın.

     

    Yüzme tüm kaslarımızı çalıştırıyor
    Yüzmek, omurga sağlığımız için en faydalı egzersizlerden biri. Çünkü yüzmek kol, bacaklar, kalça ve omurgayla birlikte tüm vücudu çalıştırıyor, kas ile tendonları güçlendiriyor. Yüzerken ileri doğru ivmelenen vücut aynı zamanda omurlarda, yani omurganın kemikleri arasında bir nevi genişleme, uzanma hareketiyle omurgaya faydalı bir traksiyon egzersizi etkisi de yaptırıyor. Suyun kaldırma gücünün omurgamıza binen yükü de azaltarak hareketlenmesini de kolaylaştırması ek bir fayda. Bu nedenle suda egzersiz programları fizyoterapinin de çok önemli bir ayağını oluşturuyor. Dolayısıyla omurga sağlığınız için yaz mevsiminde hem sıcağın hem suyun sağlayacağı ekstra faydalar sayesinde deniz ve havuz fırsatını kaçırmayın. Başlangıçta sırtüstü yüzmeyi tercih edin, sorun hissetmezseniz tüm stillerde, ancak kendinizi çok yormadan, ağrılar oluşturmadan yüzmeyi alışkanlık haline getirin. Haftada 2-3 gün yüzme fırsatı yaratabilirseniz omurganıza büyük bir iyilik yapmış olacaksınız.

     

     

    Aşırı kilo omurga ağrısına neden oluyor!



    Her fazla 5 kilo, yüzde 5 risk oluşturuyor!
    Fazla kilolar omurga sorunlarına yol açan ve şiddetini artıran nedenlerin başında geliyor. Öyle ki yapılan çalışmalara göre, alınan her 5 kilo omurga problemi yaşama riskini yüzde 5 artırıyor. Yani vücutta artan her kilo omurga bağları ve disklerin üzerine olan yükü artırıyor. Yatar pozisyondan dikey pozisyona geçişle, diskler üzerine binen yük 4 kat artıyor. Dolayısıyla boyun veya bel fıtığı sorununuz varsa yapmanız gereken ilk şey, kuşkusuz fazla kilolardan kurtulmak. Yaz mevsimi de gerek sıcakların etkisiyle daha az yememiz, gerekse sağlıklı sebze ve meyveleri daha fazla tüketmemiz ve daha fazla aktivite yapmamız sayesinde kilo vermemiz için oldukça iyi bir fırsat. Tabii ki diyet uzmanlarının profesyonel önerileri, bol sıvı tüketimi ve düzenli kontrolü de unutmayın.

     

    Omurganızı spor ile dikleştirin
    Düzenli spor, omurga sağlığının dostu. Spor ve yürüyüş; omurganın tüm yapılarının çalışmasını, sıcak ve güçlü kalmasını, ideal dengesinde ve dik olmasını sağlıyor. Üstelik kemik sağlığı için en gerekli mekanizmalardan biri. Kış mevsiminde gerek havanın soğuk olması, gerekse yağmur ve kar nedeniyle spor yapmak pek de kolay olmuyor. Yaz aylarının sunduğu önemli fırsatlardan biri de, güneşli havada daha fazla spor yapabilme. Yaz aylarında koşu, germe egzersizleri, yoga, pilates ve tenis gibi sporlara zaman ayırmaya özen gösterin. Bu tarz sporları sevmiyorsanız en azından düzenli olarak yürüyüş yapmayı alışkanlık haline getirin. Omurganızı aşırı yorup ağrılara neden olmamak şartıyla, iyi bir ısınmanın ardından, haftada 2-3 gün, en az 30 dakika açık hava sporları yapın.


    Spor, fizik tedaviye de fayda sağlıyor
    Sıcak havada fizik tedavi sonrasında yapılan yürüyüş ve egzersizler de bu tür tedavilerden görülen faydayı artırıyor. Çünkü sıcak hava ve sıcak ortam, vücudumuzu fizik tedaviye daha uygun hale getirerek hazırlıyor. Tedavi sonrasında da faydanın devamı için yine uygun bir ortam sağlıyor. Tabii öncelikle omurgamızla ilgili sorunumuz nedir? Ne aşamadadır? Bunları bilmek ve bilinçli hareket etmek için hekime danışmak, değerlendirmesini talep etmek çok önemli. Muayenenin ardından gerekirse ilave radyolojik ve laboratuvar tetkikleri yapıldıktan sonra uzman hekiminiz size en doğru yaz planını yapmanızda yardımcı oluyor.

     

    Video: Stres bel ağrısına neden olur mu?

     

     

    İlginizi çekebilir

    Omurga sağlığınız için 7 tavsiye

    Duruş bozukluğuna karşı 5 önlem

    Bel fıtığından nasıl korunabiliriz?

    Ağır kaldırmayın çünkü...

    Bel sağlığınızı korumak için...


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler