ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Yılbaşı sofrasında fazla kalori almamak için

    Yılbaşı yemeğinde aşırıya kaçıp sonrasında diyete başlayanlardan mısınız? Yoksa yemeği fazla kaçırıp ertesi gün mide ağrısı çekenlerden misiniz? Acıbadem Eskişehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Mine Şenarslan, yılbaşı yemeği sonrasında mide problemi yaşamamak ve fazla kalori almamak için uygulayabileceğiniz bazı önerileri sıraladı.

     

    Çorba ile başlayın

    Yapılan bir araştırmaya göre, yemekten önce çorba içen kişiler, içmeyenlere göre yüzde 20 daha az yemek yiyor. Yılbaşı yemeğinize çorba ile başlayarak fazla yemenin önüne geçebilirsiniz.

     

    Yemek sırasında yavaş tempolu bir müzik açın

    Yeni yıla girmeden önce son kez yiyeceğiniz akşam yemeğinde yılbaşı melodilerinin duyulmasını isteyebilirsiniz. Ancak yapılan bir araştırmaya göre arka planda yüksek ses varken yemek yiyenler, daha sessiz bir ortamda yemek yiyenlere göre iki kat kalori tüketiyor. Bu nedenle yılbaşı akşamı yemeğinizi yerken arka fonda hoş ve sakinleştiren bir müzik açmayı deneyebilirsiniz.

     

    Yemeden önce koklayın

    Yapılan bir araştırmaya göre yemekleri yemeden önce koklamak tokluk hissi oluşmasına yardımcı oluyor. Yemeğin kokusu hissettiğiniz aromayı artırarak yemekten aldığınız tadı artırır. Ayrıca yemeğinizden aldığınız iki ısırık arasında durarak açlık seviyenizi de ölçebilirsiniz.

     

    Yoğurt kullanın

    Patates püresi gibi tariflerde krema yerine yağsız yoğurt kullanabilirsiniz. Bu sayede 341 kaloriden ve bardak başına 45 gram yağdan kurtulabilirsiniz. Aynı zamanda yılbaşı menünüze kalsiyum da eklemiş olursunuz.

     

    Zencefilli kurabiye adam sofranıza misafir olsun

    Yılbaşı konsepti ile uyum içinde olan tatlıları yapmayın deneyebilirsiniz. Cheesecake (219 kalori, 16 gram yağ) yapmak yerine daha az yağ ve kalori içeren zencefilli kurabiye adam (79 kalori, 3 gram yağ) veya başparmak kurabiyesi (102 kalori, 6 gram yağ) yapabilirsiniz.

     

    Meyve salatası yapın

    Yemeğinizin sonunda tatlı yerine meyve yiyebilirsiniz. Hazırlayacağınız meyve salatası ile yılbaşı yemeğinize hoş bir nokta koyabilirsiniz. Aynı zamanda diğer tatlılardan daha hafif bir atıştırmalık olacaktır.

     

    Su içmeyi unutmayın

    Her zamanki rutininizde değilken su içmeyi unutabilirsiniz. Ancak alkol tüketimi vücuttaki suyun azalmasına neden olur. Bu nedenle özellikle yılbaşında alkol tüketiyorsanız su alımınıza dikkat etmeniz ve hatta su alımınızı artırmanız gerekiyor.

     

    İlginizi çekebilir

    Hafızanızı güçlendirmek için bu besinleri yiyin

    Mandalinanın kabuğunda bile sağlık var

    Bağışıklığınız için yeediklerinize renk katın

    Kuru yemişler faydalı ama...

    Kalıcı kilo verdiren diyetin 5 kritik adımı


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler