ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Sırtınızı daima dik tutun

    İşyerinde iki büklüm, öne kaymış bir şekilde asla oturmayın. Boşlukta, sırt dayamadan oturmak omurgaya çok daha fazla yük bindirir. Sırtınızı dik ve ergonomik bir koltukta dayayarak oturmaya özen gösterin.
     


  • Bilgisayar ve klavyeyi doğru yere yerleştirin

    Bilgisayarın mönitörü tam karşınızda olmalı. Göz seviyeniz bilgisayar ekranının üst-orta seviyesine gelmeli. Klavye de karşınızda konumlanmış halde ve dirsek seviyesinde bulunmalı.
     


  • "Kütletme" hareketi yapmayın

    Halk arasında boynu ve beli “kütletme” diye tabir edilen anormal, zorlayıcı hareketleri asla yapmayın. Bu hareket kısa süreli rahatlatıyor gibi gelebilir. Ancak uzun vadede omurgayı yıpratan ve bozan kısır döngünün, eklem yüzeylerindeki ciddi aşınma ve bozulmaların nedeni olacaktır!
     


  • Boynunuzu boşlukta bırakmayın

    Boyun özellikle yorulduğu için boşlukta kalmamalı. Boynunuzun yorulmaması için sırtınızı, fırsat bulduğunuzda başınızı her zaman koltuğa yaslayın.
     


  • Ağır yükleri kontrolsüz kaldırmayın

    Yerden veya masadan ağır bir yükü kontrolsüz biçimde kaldırmayın. Kaldırabileceğinizden fazla yükü yardımsız ve desteksiz asla almayın.
     


  • Her saat başı hareket edin

    Koltukta çok uzun süre oturmayın. Her saat başı kısa süreliğine de olsa ayağa kalkın, esnetici egzersizler yapın veya dolaşın.
     


  • Ergonomik ayakkabılar giyin

    Uzun süre ayakta kalıyorsanız, ayağınıza uygun ergonomik ayakkabı giyin. Omurgaya fazla yük binmesine neden olan çok yüksek topuklu ayakkabılardan kaçının.
     


  • Boyun ve bel egzersizleri yapın

    İşyerinde yapabileceğiniz basit ve etkili boyun ile bel egzersizleri omurgayı korumada en etkili yöntemdir. Hekiminizden egzersiz listesi isteyin. Kontrollü, uzman rehberliğinde düzenli sporun sizin için en iyi koruma ve tedavi yöntemi olduğunu da unutmayın!
     


  • Çantanızdaki gereksiz yüklerden kurtulun

    Her gün kullandığınız iş çantası ağır olmamalı. Çantayı hep aynı tarafta taşımamaya da dikkat edin.
     


  • İdeal kilonuzda kalın

    Omurganızın üzerine binen yükü azaltmak için ideal kiloda kalmaya, fazla kilolardan kurtulmaya özellikle dikkat edin.