ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Yeşil çay

    Kış mevsiminde soğuk havalarla birlikte hastalıklar da sık sık kapıyı çalıyor. Vücut direncinin azalmasıyla birlikte soğuk algınlığı ve gribe yakalanma riski de artıyor. Dünyanın en önemli sağlık sorunlarından kabul edilen enfeksiyon hastalıklarına karşı yeterli ve dengeli beslenerek bağışıklığı kuvvetlendirmek mümkün. Sebze, meyve ve kuru baklagillerin yanı sıra, gün içerisinde tüketeceğiniz bazı bitki çayları ile de bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirebilirsiniz. Bu dondurucu kış günlerinde gerek evde gerekse ofiste kolaylıkla hazırlayıp gün içerisinde tüketeceğiniz iki-üç fincan bitki çayı ile vücut direncini artırmanız mümkün.

     

    Antioksidan deposu yeşil çay, içeriğindeki polifenol bileşikler sayesinde vücut direncini artırır ve kanserden korur. En yüksek faydayı sağlayabilmek için yeşil çayı 2-3 dakikadan fazla demlemeyin. Kafein içeriği fazla olduğundan dolayı günlük 2 fincandan fazla tüketmeyin.


  • Zencefil çayı

    Zencefil eski çağlardan günümüze çok sık tüketilen bir besin. Vücudu sıcak tutar ve organlarda özellikle akciğer ve sinüslerde toksin birikimine engel olur. Lenf sisteminin temizlenmesine de yardımcı olarak enfeksiyon riskinin artmasını engeller. Öksürüğe, boğaz yanması, mide bulantısı ve gribal enfeksiyona faydalı olan zencefil çayı kış aylarında iyi bir alternatif.


  • Ihlamur çayı

    Kışın sık sık rastlanan viral üst solunum yolu enfeksiyonlarında gelişigüzel antibiyotik kullanmak son derece sakıncalı. Onun yerine bol bol ıhlamur için, ıhlamurun çiçek kısmını kullanın. Ancak aynı ıhlamuru gün boyu birkaç kez ısıtıp, üzerine su çekip kullanmak yerine her defasında yeni baştan demlemeye ve uzun süre kaynatmamaya dikkat edin.


  • Ada çayı

    Kuru öksürüğü hafifleten ve soğuk algınlığından koruyan ada çayı, zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlayarak enfeksiyon riskini azaltıyor, karaciğeri temizliyor. Üstelik ada çayı gargarası boğaz iltihaplanmasına da iyi geliyor. Fakat hamile ve emziren kadınların yan etkilerinden dolayı tüketmemesi gerekiyor. Ada çayının normalde de sürekli olarak 2 haftadan fazla tüketiminden kaçınılmalı.


  • Kuşburnu çayı

    İçerisindeki yüksek C vitamini nedeniyle doğal bir antioksidan olan kuşburnu çayı bağışıklık sistemini güçlendirir. Günde iki fincan tüketilecek kuşburnu çayı gribal enfeksiyonlardan korunmak için iyi bir alternatiftir.

     

    Bitki çayları, içerisine bal ve tarçın eklenerek hem daha lezzetli hale getirilebilir hem de boğazı yumuşatmak ve öksürüğü azaltmak için fayda sağlanabilir.