ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Su içmeyi unutmayın

    Havaların soğumasıyla su tüketimi de azalır. Ancak vücudunuzun yaz kış suya ihtiyacı var. Özellikle gripten korunmak için günde 2,5 lt su için ve antioksidan içeriğini artırmak için de içerisine limon ve zencefil ekleyin.
     


  • Günde 1 kase yoğurt yiyin

    Yoğurt ve kefir gibi probiyotikler, zararlı bakterileri yok ederek, bağışıklık sistemini güçlendirir. Aynı zamanda doğal antibiyotik görevi yapıp bağırsak sistemini de korur. Bu nedenle özellikle enfeksiyonel salgınların yoğun olarak yaşandığı bu günlerde günde 1 kase yoğurt ve 1 bardak kefir içmek bağışıklık sisteminizin kuvvetlenmesine yardımcı olacaktır.


  • Her yemeğe 1 diş sarımsak atın

    Sarımsağın içinde bulunan “allicin” adlı antioksidan, vücudu serbest radikallerden korur. Virüs karşıtı olan sarımsak, aynı zamanda güçlü bir selenyum kaynağı ve sağlıklı bir yaşam için mutlaka gereken sülfür içerir. Tüm bu faydaları göz önünde bulundurulduğunda sarımsak bağışıklık sistemini güçlendirmenin en ucuz yollarından biri olarak karşımıza çıkar. Mide ve bağırsakları güçlendirmeye de yardımcı olan sarımsağı her yemeğin içine bir diş atarak tüketebilirsiniz.


  • Yemeklere zencefil ekleyin

    Zencefil, vücudun enfeksiyonlarla mücadelesinde yardımcı olur ve toksinlerin dışarı atılmasını sağlar. Kanserle savaşta da etkili olduğu bilinen zencefili, çay olarak tüketebileceğiniz gibi yemeklere ve tatlılara da ekleyebilirsiniz. Günde 3-4 bardak zencefil çayı içebilirsiniz. Safra taşı olanlar ve safra kesesi olmayanlarda zencefil ağrıya yapabilir. Hamileler ise günde en fazla bir bardak içebilir.
     


  • Çorbanıza zerdeçal koyun

    Hint safranı olarak da bilinen zerdeçal bağışıklık sistemini geliştirir ve detoks özelliği taşır. Ayrıca son yıllarda yapılan araştırmalarda zerdeçalın cilt, kolon ve meme kanseri tedavisinde de faydalı olabileceği öngörülür. Zerdeçalı yemeklere ve çorbalara katarak tüketebilirsiniz.


  • Bol bol meyve yiyin

    Mandalina, portakal, limon, greyfurt ve kivi gibi meyveler birer C vitamini deposudur. O nedenle bol miktarda tüketebilirsiniz. Özellikle portakalı yerken kabuğunu mümkün olduğunca ince soymaya çalışın. Alttan çıkan beyaz kısmıyla birlikte tükettiğinizde daha fazla C vitamini almış olursunuz. Günde 1 portakal, 2 mandalina,2 kivi ve 1 greyfurt yiyebilirsiniz.


  • Haftada 2 öğün kurubaklagil tüketin

    Kurufasülye, mercimek, soya fasülyesi ve nohut gibi besinler kalsiyum, demir, çinko, magnezyum mineralleri, tiamin, riboflavin, niasin, folik asit ve E vitamini bakımından zengin. İyi birer protein kaynağı olan kurubaklagiller, şeker ve kolesterolü dengeler. Bu yiyeceklerin haftada 2 öğün tüketilmesi, bağışıklık sistemini güçlendirir.
     


  • Günde 1 nar yiyin ya da 1 bardak su için

    Nar, zengin vitamin ve mineral içeriğiyle kış mevsiminin vazgeçilmezleri arasında yer alır. Besinsel içerik yönünden en zengin meyveler arasında tanımlanan nar, kalsiyum, B6, B9 ve C vitaminleri ile demir, magnezyum, fosfor ve potasyum gibi sağlıklı beslenme açısından büyük önem taşıyan bileşikleri içerir. Son zamanlarda, oldukça popüler olan nar suyu, söz konusu antioksidan özellikleri sayesinde, bağışıklık ve savunma sisteminin güçlendirilmesinde önemli rol oynar.