ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Güne kahvaltıyla başlayın

    Ramazan sonrası hem bayram sofralarında hem de ziyaretlerde karşımıza çıkacak lezzetler için nasıl bir plan yapmalı? Beslenme düzeni nasıl oluşturulmalı?

    İster bayramda ister günlük yaşantıda kahvaltı en önemli öğün. Bayramda da güne mutlaka kahvaltı ile başlamak gerekir. Beyaz peynir, zeytin, salatalık, domates, bal gibi besinlerle yapılan kahvaltı hem mide asidini düzenler hem de kan şekeri dengesini oluşturarak gün içinde sunulan ikramlardan daha az yemenizi sağlar. Ayrıca belli bir saate kadar aç kalıp birden yemek yemek mide hassasiyetini artırır.


  • Probiyotik desteği

    Probiyotik desteklerinin mideyi rahatlatıcı etkisi bulunur. Bu nedenle günde 2 adet probiyotik ilaveli yoğurt tüketirseniz ya da probiyotik desteği alırsanız midenizi rahatlatabilirsiniz.
     


  • Tatlıları karıştırmayın

    Yaz aylarının vazgeçilmez lezzeti dondurma, tatlıların üzerine eklenerek de çıkıyor karşımıza. Ancak siz siz olun üzerine dondurma eklenen dondurmalı tatlılardan uzak durun. Unutmayın ki şeker alımı mide baskısını artırır. Ya dondurmayı ya da tatlıyı tercih edin. Tatlı tercihinizi unlu ve şerbetli tatlılardan değil sütlü tatlılardan yana kullanın.
     


  • Tatlıyı ana öğünde tüketmeyin

    Bayram sofrasında sıra tatlıya mı geldi? Orada durun. Yemeden önce uzmanların uyarılarını aklınıza getirin ve tatlıyı ana öğünde değil ara öğünde tüketin. Ana öğünlerini düzenli bir şekilde yapıp tatlı faslını ise ara öğüne bırakabilirseniz sağlıklı bir tercih yapmış olursunuz. Ara öğünde de sütlü tatlı da olsa günde 2 porsiyonu aşmamaya özen gösterin. Böylece fazla yüklenme olmayacağı için sindirim daha kolay olur.
     


  • Aynı grup besinleri birleştirmeyin

    Rahat bir mide için kalori dengesi oluşturmak şart. Fazladan alınan her kalori mide bağırsak sistemini zorlar. Sürekli yenen abur cuburlar, tatlı ve yağlı yiyecekler mide yanmalarını artırır. Bu nedenle ana ve ara öğünleri makul ölçülerde, abartıya kaçmadan tüketmek gerekir. Örneğin aynı gruptaki pilav, makarna, çorba, tatlı gibi yiyecekleri bir arada yememeli. Bunlardan sadece birini seçin ve onu tüketin. Çünkü bu tarz besinler yüksek şekerden dolayı hızlı acıkma sağlar ve tekrar yeme isteği uyandırır. Sonucunda ise sürekli yemek yemek mideyi yormaya başlar.
     


  • İkram sofrasına dikkat!

    Kimini kibarlığınızdan kimisini hatırdan geri çevirmekte zorlanacaksınız şüphesiz. Sunulan ikram tabağından hiç almazsanız karşınızdakinin kırılabileceği düşüncesi de sizi huzursuz edecek. İkram sofrasına oturduğunuzda doğru tercihler yapın. Börek, şerbetli tatlı ve kızartma gibi yiyecekler fazla yağlı ve yüksek şekerden dolayı hem acıktırır hem de mide baskısını artırır ve midede yanmaya, ağrıya neden olur. Üstelik kilo artışı olarak da karşınıza çıkabilir.
     


  • Doyumluk değil tadımlık

    Sunulan ikram tabağından “hiç almamak olmaz” diyebilirsiniz ama unutmayın sadece yarısını yemeyi başarabilirsiniz. Böyle olduğunda da hem kalori dengesini sağlamış olursunuz hem de midenizi yormazsınız. Üstelik sizin için zararlı olabilecek yiyecekleri geri çevirmekte hiç sıkılmayın. Sağlık durumunuzdan bahsederek doyumluk değil tadımlık ikram kabul edebilirsiniz. Size anlayış göstereceklerinizden şüpheniz olmasın, yeter ki siz nefsinize hakim olun. İkram tabağı sunulduğunda öncelikle hangi yiyecekleri tercih edeceğinize karar verin daha sonra miktarını belirleyin. Buna göre sınırlama yapılırsa yüklenme de olmayacak.
     


  • Tarçını eksik etmeyin

    Tarçının faydaları kanıtlanmış durumda. Tarçın hem mideyi rahatlatır hem de şeker dengesini sağlar. Açlık ve tokluk şekerlerini dengeye sokar. 3 gram tarçın, 1 tarçın kabuğuna denk geliyor. Günde toplam bir çay kaşığına denk gelecek şekilde tarçın tüketmek son derece faydalı. Gün içinde içtiğiniz suya çubuk/kabuk tarçın ekleyebilir, tarçınlı çay veya tarçınlı süt tüketebilirsiniz.
     


  • Gazlı içeceği, çayı, kahveyi sınırlayın

    Yemeğin ardından mideyi rahatlatmak için kimileri kolalı ve gazlı içeceklere başvurabilir. Ama yanlış yapılır. Aksine bu içecekler hem şişkinlik problemlerini artırır hem de şekerli olduğu için zarar verir. Aşırı içilen çay ve kahve de mide hassasiyetini artırır. Bu yüzden günde 2 fincan Türk kahvesi ve 5 çay bardağı çaydan fazlasını içmeyin. Özellikle filtre kahve tarzında içecekseniz taze süt, çayda ise limon ekleyebilirsiniz.
     


  • Hareket edin

    Bir güzel yediniz ama rahatsızlık hissetmeye de başladınız ister istemez. İşte, yemeklerden sonra siz siz olun hemen oturma ya da uzanma pozisyonuna geçmeyin. Hareket edin. Mide baskısını azaltmak ve rahatlatmak için yemek sonrası en azından 15 dakikalık yürüyüş son derece faydalı olur.


Etiketler: ramazan bayramı , bayram