ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • İdeal vücut yapısını sağlayın

    “Ağaç yaşken eğilir” sözünü unutmamak gerekiyor. Bu nedenle, duruş bozukluğunun önüne geçilmesi için çocukluk çağında edinilecek alışkanlıklar önemli rol oynuyor. Küçük yaşlardan itibaren, çocuklara ideal duruşun öğretilmesi gerekiyor. Yaşına uygun spor yapması sağlanarak, kas ve eklem yapısı güçlendirilmeli. Sırt, bel ve boyun kaslarını güçlendiren sporlar, duruş bozukluğunu önlüyor. Yüzme ise omurga dostu sporlar arasında ilk sıralarda yer alıyor.


  • Çocuklara ağır çanta taşıtmayın

    Özellikle gelişme çağındaki çocukların her gün, taşıyamayacakları kadar ağır çantalarla okula gidip gelmesi duruş bozukluğuna yol açıyor. Bu nedenle çekilebilen, tekerlekli çantalar kullanılması öneriliyor. Çünkü bir çocuğun taşıyabileceği yük en fazla, kilosunun yüzde 10-15’i olabiliyor.


  • Çalışma ortamınızı yeniden düzenleyin

    Bütün gün masa başında çalışan kişilerin ofis ortamlarını kendilerine göre düzenlemesi öneriliyor. Bilgisayar ekranı ile başlarını aynı seviyede tutmaları gereken bu kişilerin, yükün her iki kalçaya da eşit dağıldığı, bel ve sırtın dik olduğu ideal oturma şeklini benimsemeleri gerekiyor. Ayrıca her iki ayağın da yere temas ederek, çalışma sırasında masaya yakın oturmanın sağlanması da duruş bozukluğunun ortaya çıkışını engelliyor. Oturulan koltuğun kolçaklı, sırt kısmının da omurga eğriliklerine uygun kaviste olması gerekiyor. Saat başı ayağa kalkarak hareket etmek de duruş bozukluğunu önleyebiliyor.


  • Yatış pozisyonunuzu düzeltin

    İdeal yatış şekli “Uygun yastık kullanımı ile sırtüstü ve bacakları hafifçe kırarak” şeklinde ifade edilse de, herkesin rahat ettiği uyuma pozisyonu farklı. Üstelik gece boyu yatış şekli sürekli değişiyor. Bu nedenle de, yatak ve yastık seçiminin önemi ortaya çıkıyor. Yatak çok sert olmamalı. Sanıldığı gibi beli ağrıyan kişinin sert zeminde yatması doğru değil. Ama uyuma pozisyonunda kişi yatağa da gömülmemeli. Sırtüstü yatarken yastığın boynunuzu arkaya yatıracak kadar alçak, öne düşürecek kadar da yüksek olmaması öneriliyor. Yan yatarken de, omuz ile boyun arasında oluşan boşluğun uygun biçimde doldurulması gerekiyor.


  • Bel ve karın kaslarınızı güçlendirin

    Düzenli spor yapmak duruş bozukluğunu önlemeye yardımcı oluyor. Özellikle beden gücüyle çalışan, ağır yük kaldıran kişilerin bel bölgesinde çok erken dejenerasyonlar başlıyor; bel fıtığı ya da bel kayması görülüyor. Bu kişilerin yükleri yardımla taşımaları, bel ve karın kaslarını da güçlendirmeleri gerekiyor. Daha da önemlisi, taşıyabileceklerinin üzerinde bir yükün altına girmemeleri gereken bu kişilerin, kilolarını da kontrol altında tutması öneriliyor