ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Ağır kaldırmayın

    Ağırdan kasıt nedir?  Kaldırmayı düşündüğünüz nesne kilonuzun üçte birini aşıyorsa bu ağırdır. Ağır kaldırma, omurga için en riskli işlerden biri sayılır. Güvenli olarak ağırlık kaldırmak için, öncelikle bunu nasıl yapacağımızı planlamanız gerekir. Eğer ağır kaldıracaksanız ayaklarınızı yere sağlam basmalınız. Ayrıca ayaklarınızın arasındaki mesafe, yaklaşık omuzlar arasındaki mesafe kadar olmalı. Belinizi dik tutarak, kalça ve dizlerinizi bükerek öne doğru eğilebilirsiniz. Ağırlığı iki elinizle kavrayarak, vücudunuza yakın tutarak kaldırmalı ve bel hizasından yukarı taşımamalısınız.


  • Dik durun ve kendinizi rahatlatın

    Eğer uzun süre ayakta durmanız gerekiyorsa, omurganızın dik durumda olmasına dikkat etmeniz gerekir. Bir bacağınızın altına 15-20 santimetre yüksekliğinde küçük bir yükselti koyarak veya dizinizin birini hafifçe bükerek durmak sağlığınızı korur. Pozisyonun sık sık değiştirilmesi sizi rahatlatır. Ayrıca yorulduğunuzu hissettiğinizde belinizi esnetici hareketler yapabilirsiniz.


  • Doğru oturmayı öğrenin

    Bel ağrısını tetikleyen nedenlerin başında yanlış oturma pozisyonları gelir. Doğru şekilde oturmak için sandalyenin yükseklik ayarının boya göre yapılması, otururken ayaklar yere temas ettiğinde dizlerin 90 derecelik açı oluşturması ve sandalyenin sırt kısmının bel çukurunu desteklemesi gerekir. Sandalyenin bel eğimi yeterli değilse, bel çukurunu destekleyecek özel bel yastıkları kullanılması önerilir. Bel çukurunu desteklemeden uzun süre dik oturmak mümkün değil. Bel kasları yorulunca önce bel çukuru dışa doğru hareketle düzleşir, sırt omurgasının kamburluğu ise artar. Bu durumda omurgaya fazla yüklenilir, ağrılar artar.


  • Yatağınız vücudunuzun dostu mu?

    Omurganız için ideal yatağın, doğal eğriliklerin korunmasını sağlıyor olması, buna karşın eğriliklerin artma ve azalmasına yol açmaması gerekir. Uygun bir yatakta, omurga doğal eğriliklerini koruduğundan; disk, bağ, sinir gibi oluşumların zorlanması en aza iner. Sonuçta bu oluşumlardan kaynaklanan ağrıların ortaya çıkmasını engeller.
     


  • Topuklu ayakkabıyı kısa sürelerle giyin

    Topuklu ayakkabı giydiğinde farkında olunmasa da topuk kalkar, bel ve diz kırılır. Vücudumuzun arka kısmındaki eklemler ve diz kapağı eklemleri bozulur. Ayakkabının ne üstten, ne yandan parmakları sıkmaması gerekir. Ayağın topuğun içine oturması, üstünde ve yanında belirli bir boşluk olması, sıkışmadan istenilen hareketleri yapabilmesi ve rahatlığı da önemlidir. 

     


  • Su sporları her derde deva

    Uzun süre oturarak çalışan kişilerde bel ve sırt kasları zayıflar ve ağrılara davetiye çıkarır. Bu durumda haftanın belirli günleri kendinize zaman ayırıp, yüzmelisiniz. Çünkü en homojen egzersizler su ile yapılır. Örneğin su dışında kolunuzu kaldırırken sadece kaldırma kasları çalışır; yerçekimi etkisiyle indirme kaslarının çalışmasına gerek kalmaz ama suyun içinde dirence karşı itip, çekebilirsiniz. O nedenle sudaki her hareket gerçek bir egzersizdir.


  • Klima çarpmasına dikkat!

    Sırt ve boyun ağrılarının en önemli nedenlerinden birini de fibromiyalji (yumuşak doku romatizması) oluşturur. Günümüzün stresli çalışma ortamları ise fibromiyaljiye bağlı ağrıların artmasına neden oluyor. Bu ağrılar, özellikle sırt ve boyun bölgesine klima veya havalandırmanın direkt hava üflemesiyle tetiklenir. Oluşacak şiddetli ağrılardan korunmak için özellikle ofis ortamında, doğrudan klima esintisine maruz kalmamaya özen gösterilmesi gerekir.


Etiketler: omurga sağlığı , omurga