ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr https://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Sahurda ağır yemek yemeyin!

    Özellikle de sahur öğününde ağır yemek yenilmesi, hem uykusuzluğa, hem mide-bağırsak rahatsızlıklarına, reflüye, aşırı su içmeye neden olur.


  • Tatlıyı iftardan 1 saat sonra tercih edin

    Sahurda canım tatlı istedi denilerek baklava, şöbiyet gibi ağır, şerbetli, şekerli yiyecekler yenilmemelidir. Tatlı mümkünse akşam yemeğinden bir saat sonra yenilmeli, bunda da sütlü tatlılar, meyveli dondurma gibi hafif tatlılar tercih edilmelidir. Eğer tatlı yenilecekse, ekmek,pilav veya makarna miktarı en aza indirgenmelidir.
     


  • Bitki çayı için

    Akşam yemeğinden sonra bitki çayı içmek mideyi rahatlatacağı ve kabızlığın oluşmasına engel olacağı için faydalı bir seçim olacaktır.


  • Meyve tüketimine dikkat edin

    Bu dönemde vücudun şeker dengesinde de sorunlar yaşanacağından, tatlı ihtiyacını bol miktarda meyve yiyerek karşılamak da kilo artışına neden olabilir. Akşam yemeğinden bir saat kadar sonra bir porsiyon meyve yenilebilir. Örneğin bir ince dilim karpuz, bir ince dilim kavun, bir küçük kase kiraz, 3 taze kayısı, 8-10 adet yeşil erik gibi.


  • Pideyi fazla kaçırmayın!

    Ramazan ayının orta bölümünde pide tüketiminde büyük bir artış olur. Vücudun oruca alışmasıyla birlikte dışarıda da çok yemek yenilir. Özellikle dışarıda yenilen yemeklerle daha fazla kilo alınır. Pideyi fazla miktarda tüketmek şiddetli kabızlığa, midede ve bağırsakta hazımsızlığa yol açar.