ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Okulların yemekhanelerindeki menülerde bazen pizza, hamburger ve patates kızartması gibi çocukların sevdikleri besinler yer alabilir. Ancak bu besinleri yiyen çocuklar sebzeleri tanımadan, sağlıksız bir şekilde yetişir. Çocuğunuzun sağlıklı gelişimi için okul menüsünü düzenli olarak takip etmeye özen gösterin. Okul menülerinde mutlaka sulu sebze ve et yemekleri ön plana çıkartılmalı. Fastfood tarzı besinler 15 günde ya da ayda bir öğün olarak sınırlanmalı. Yemekhanede sunulan öğle yemeğinde her besin grubu mutlaka bulunmalıdır. Protein açısından zengin et, balık ya da tavuk gibi besinler ya da sulu bir sebze yemeği, salata ve yoğurtla da desteklenebilir. Aynı zamanda çocuğunuzun tüm gün hangi besinleri aldığını kontrol ederek akşam menüsünü de buna göre hazırlamanız gerekir. Eğer öğlen okulda sebze yemediyse akşam öğününde mutlaka yemesini sağlayın. Yoğurt, salata ve tam tahıllı ekmek bu öğüne eşlik edebilir. Yatmaya yakın bir saat olduğu için pilav ya da makarna türü yiyecekler tüketmesine ise gerek yok.
     


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler