ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Stres yaratan unsurları gözden geçirin

    Adet öncesi dönemde rahatsız eden, gerginliğe yol açan unsurları gözden geçirin. Bunlardan sosyal izolasyona yol açmayacak yöntemlerle uzak durmaya çalışın. Ayrıca adet öncesi gerginlik sedromu olan kişilerin her duygusal dalgalanmanın ve belki de bir tahammülsüzlük anının sorumlusu olmadığının bilincinde olması önemli.


  • Dengeli beslenmeye dikkat edin

    Adet öncesi gerginlik sendromunun kontrolünde dengeli beslenme ön plana çıkar. Adet öncesi gerginlik sendromunun önüne geçmek için; karbonhidrat tüketiminde dikkat edilmeli, tam tahıllı besinler tercih edilmeli ama tuz, alkol, asitli içecekler ve kahve gibi kafein içeren besinler vücutta ödem yaptığı için tercih edilmemeli, günde 2-3 litre su içilmeli, D vitamini ve kalsiyum alımı için en az 3-4 porsiyon süt ve süt grubu besinleri tüketmek önemli. Ayrıca mineral dengesini koruyabilmek için ise yumurta, et, süt, balık, kuru baklagiller, brokoli, kabak, tahıllar ve sert kabuklu yemişler ve badem tüketilmeli.


  • Besin desteklerine başvurabilirsiniz

    Adet öncesi gerginlik sendromuyla olan savaşınızda besin desteklerinin önemi büyük. Vitamin B6, vitamin E, kalsiyum, magnezyum, "evening primrose oil" (çuha çiçeği yağı)" kullanmak adet öncesi döneminizi daha rahat geçirmenizi sağlayabilir.


  • 8 saat uyuyun

    Adet döneminde çoğu kişi halsizlik ve uykulu halden şikayet eder. Ancak 7 ile 8 saatlik iyi kalitede bir uyku ve bunu sağlamak üzere sağlıklı bir uyku ortamı vücudun ihtiyacı olan dinlenmeyi ve yenilemeyi sağlamada yeterli.


  • Egzersiz yaparak adet öncesi sendromuna "dur" deyin

    Adet öncesi gerginlik sendromu tedavisinde kişinin fiziksel özellikleri ve sorunları değerlendirilerek fizik tedavi ve egzersiz programları hazırlanır. Kas iskelet sistemi ağrılarının eşlik ettiği durumlarda yüzeysel ve derin ısı, elektriksel akımlar ve masaj kas gerginliklerinin ve ağrının azaltılmasında kullanılır. Adet öncesi gerginlik sendromunda özellikle aerobik egzersizleri, yürüyüş, yüzme ve bisiklete binmek önerilir. Haftada en az 3-4 kez, 30-45 dakika yapılan yürüyüş veya egzersizle bu durumun yan etkilerinin önüne geçilebilir. Tedavide germe, gevşeme ve kuvvetlendirme egzersizleri önemli yer tutar. Yoga ile derin nefes almayı ve gevşemeyi öğrenen kişi stresi ve öfkeyi kontrol edebilir, ağrı ile birlikte gerginlik olduğu durumlarda gevşemeyi başarır.


  • Hormon dalgalanmaları için ilaç tedavisi

    Adet öncesi gerginlik sendromunda yaşam kalitesini artırmak için ilaç tedavisine başvurulabilir. İlaç tedavisinde iki temel seçenek bulunur. Bunlar doğal hormon dalgalanmalarını baskılamak üzere kullanılan ya da beyinde seratonin hormon miktarını artırıcı ilaçlar.