ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Yaz ayında bebeklerin sıvı tüketimi arttırılmalı

    0-6 ay arasındaki bebekler sadece anne sütüyle beslenmeli. Bebekler sıvı kaybını tolere edemediği için belli aralıklarla su takviyesi yapılmalı. Sütünün yeterli olması için annenin bol sıvı almaya, düzenli beslenmeye ve B vitamini bakımından zengin olan tam tahıllı ürünleri tüketmeye dikkat etmesi gerekiyor. Anne sütünün yetersiz kaldığı durumlarda ise ek gıdalarla takviye yapılabiliyor. 6. aydan sonra ek gıdalara geçilebiliyor ve sindirimi kolay olan yoğurt, taze sıkılmış elma suyu verilebiliyor. Bir yaşına kadar bebeğe mutlaka yumurta, et gibi besinler ile iyi pişmiş sebzelerin posaları verilmeli. 12 aydan sonra ise her şeyi yiyebiliyor olmalı.


  • Besinlerin temizliğine önem verilmeli

    Yaz dönemindeki en büyük sıkıntılardan biri ishaller. Çünkü sıcak ve nem mikroorganizmaların hızla üremesine neden oluyor. Sebze ve meyveler çoğalıyor fakat bunların temizliğinde sorunlar yaşanabiliyor. Özellikle bebeklerin mamaları, yemekleri hazırlanırken ve yedirilirken el temizliğine dikkat edilmeli. Mamalar, antibakteriyel el sabunları ile el yıkandıktan sonra hazırlanmalı. Bebeklerin diğer gıdalara geçtiğinde yarı pişmiş ya da pişmemiş sebze tüketmeleri de öneriliyor. Sebze ve meyveleri sirkeli suda bekletip, yıkamak daha etkin bir temizlik sağlıyor. Şehir suyuna güvenmiyorsanız kaynatılıp soğutulmuş suda da yıkayabilirsiniz.


  • Anne yeterli ve dengeli beslenmeli

    Emziren annelerin emzirmeyen kadınlara göre en fazla 400 kalorilik ek gıda almaları gerekiyor. İki dilim ekmek, dört kaşık yemek ve bir bardak süt fazla tüketildiğinde aradaki fark kapanıyor. Emziren kadınların bu nedenle beslenmeyi çok abartmamaları, obezite riski açısından önerilmiyor. Günlük alınan enerjinin en az yüzde 55-60’ı karbonhidrattan, yüzde 15’i proteinden, yüzde 25-30’u da yağlardan alınmalı. Birini azaltıp, diğerini çoğalttığınızda denge bozulabiliyor.