ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Sağlıklı beslenmesine özen gösterin

    Ergenlik döneminde metabolizmada yaşanan değişiklikler zaman zaman kilo alımına neden olabilir. Bunun yaşanmaması için sağlıklı beslenme büyük önem taşır. Ergenlerin beslenme programlarında protein başta olmak üzere, karbonhidrat ve yağ alımı dengeli olmalıdır.


  • Yağdan uzak durmasını sağlayın

    Hayatın her evresinde olduğu gibi ergenlikte de kalorisi fazla yağlı yiyeceklerden ve atıştırmalardan kaçınmak gerekir. Çocuğunuza öğün atlamadan meyve ve sebzeden zengin dengeli beslenmenin önemini anlatın ve uygulayın.


  • Sporu hayatına katın

    Spor ve egzersizle gıdalarla alınan enerji fazlası yakılır. Bu sayede vücut gelişiminin önemli bir parçası olan kas yapılanması da sağlanır. Çocuğunuzu spora yönlendirin ve bunu yaparken onun sevdiği spor dalını seçmesine dikkat edin.


  • Şok diyetlerden uzak tutun

    Ergenlikte boydaki artış ile kilo alımı aşırıya kaçmadan dengelenebilir. Ancak kilo almayı önlemek amacı ile diyette aşırı kalori kısıtlaması yapısal gelişimi olumsuz etkiler. Eğer çocuğunuz çok kilolu ve kalori kısıtlamasına gidilecekse büyümenin etkilenmeyeceği içerik ve kalori düzeyinin bir doktor tarafından ayarlanması önemlidir.


  • Kötü alışkanlıklar edinmesini engelleyin

    Çocuğunuzun alkol ve sigara gibi maddelerden uzak durmasını ve sağlıklı yaşam tarzını kalıcı olarak benimsemesini istiyorsanız önce kendi davranışlarınızla ona örnek olmalısınız. Bu maddelerin ciddi beslenme bozuklukları yarattığını unutmayın.