ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Aşılarını yaptırın

    Aşı, bir hastalığın zayıflatılmış mikrobunun vücuda verilerek, bağışıklık sisteminin o hastalığa karşı direnç kazanmasıdır. Koruyucu aşılar enfeksiyonlardan korunmanın en önemli ve ekonomik yolu kabul edilir. Çocukluk çağı aşılarının ilkokula başlamadan önce tamamlanmış olması gerekir.

    YENİ ZORUNLU AŞILAR: SUÇİÇEĞİ VE HEPATİT A

    Rutin aşılama programında önceden yer almayan suçiçeği ve Hepatit A aşıları artık zorunlu aşılar arasına girdi. Eskiden sadece 12. ayda yapılan suçiçeği aşısı, 4-6 yaş arasında ikinci doz olarak yineleniyor. İkinci dozun ilkokula başlarken yapılması gerekiyor. Ancak çocuk suçiçeği geçirmişse, ikinci doz uygulanmıyor.


  • El yıkama alışkanlığı kazandırın

    Mikroorganizmalara karşı savaşta en etkili yöntem mikropların bulaşmasını başından önlemektir. Hastalıklar vücuda en sık ikincil temasla bulaşır. Yani mikroorganizmaları taşıyan birinin dokunduğu kapı kolu, silgi, kalem, çanta, toplu taşıma araçlarındaki tutunma yerleri, trabzanlar, enfeksiyon riskini artırır. Yalnızca el yıkamak bile enfeksiyonların yüzde 90’ını yok edebilir. Çünkü ellere bulaşan bakteri ve virüsler ağız ya da burun yolu ile vücuda girer. Özellikle okul çağı çocuklarına el yıkama alışkanlığının kazandırılması önemlidir. Öte yandan toprak da birçok parazit ve bakteriyi barındırdığı için enfeksiyonlara davetiye çıkarır. Toprakla oynayan çocukların ellerini mutlaka yıkaması gerekir. Ayrıca tırnakların kısa kesilmesi de önemli bir önlemdir.


  • İyi beslenmesine ve uyumasına özen gösterin

    Beslenme, vücut direncinin korunması için önemlidir. Hem evde, hem de okulda vitamin ve mineral içeriği yüksek gıdaları dengeli bir şekilde tüketmek gerekir. Örneğin: C vitamini takviyesi yerine, çocuğun ihtiyaç duyduğu vitamini taze meyve ve sebze kaynağından karşılaması doğrudur. Ayrıca çocuklar açıkta satılan gıdaların tüketilmemesi konusunda da bilinçlendirilmelidir. Vücut direncinin sağlanmasında uykunun da ayrı bir yeri vardır. Uykusuzluk çeken ya da uyku bozukluğu olan kişilerde bağışıklık sistemi daha zayıftır.


  • Bol bol su içirin

    Vücut, mikroorganizmaları atmak için terleme, balgam, ishal, kusma ve burun akıntısı gibi yöntemlerle suyu kullanır. Bu nedenle sıvı kaybının yerine konması için, hastalık esnasında su, taze sıkılmış meyve suyu, bitkisel çay ve ayran gibi sıvıların bol bol tüketilmesi gerekir.


  • Enfeksiyon sırasında çocuğunuzu dinlendirin

    Enfeksiyon sırasında vücudumuz mikroorganizmalara karşı savaş verir ve yorulur. Dinlenmek, hastalık sırasında enfeksiyonun başkalarına bulaşmasını önlerken, kişinin vücut direncinin artmasını da sağlar. Hasta olan çocukların okula gitmesi, diğerlerinin de enfekte olmasına yol açar. Bu nedenle hastalık ve nekahat döneminin evde geçirilmesi korunmada doğru bir yaklaşımdır.


  • Gündelik yaşamında egzersizi sevdirin

    Spor etkinlikleri öğrencilerin bedensel ve ruhsal gelişimine önemli katkılar sağlar. Haftada iki-üç gün hafif ama düzenli egzersiz enfeksiyonlara karşı çocukları daha güçlü hale getirir. Bu nedenle bedensel aktiviteye çocuklarda da gereken önemin verilmesi gerekir.


  • Hijyenik ortamlar yaratın

    Okulda ortak kullanım alanı olan sınıfların ve tuvaletlerin iyi temizlenmesi, enfeksiyonların yayılmaması için yapılması gerekenlerin başında gelir. Kreşlerdeki oyuncakların en fazla üç günde bir dezenfekte edilmesi önem taşır. Bunun yanı sıra sınıfların sık sık havalandırılması da gerekir. Yaz ve kış enfeksiyonları arasında bir fark bulunmaz. Ancak mikroorganizmalar havasız ortamlarda daha hızlı yayılır. Kışın havalar soğuk olduğu için pencerelerin kapalı olması ve havalandırma yapılmaması, mikroorganizmaların gelişmesine uygun ortam hazırlar.