ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Neden iyi beslenmelisiniz?

    ÇÜNKÜ...
     

    Bazı besinlerin beyin fonksiyonlarını güçlendirici etkisi vardır. Ayrıca kan şekerinin düşmesi zihinsel performansı azaltır. Günlük beslenmede üç ana öğünün arasına en az iki ara öğün koymak kan şekerini dengeleyerek hafızanızı destekler. Ama hafızanızı güçlendirmek istiyorsanız, tek başına besinlerden mucize beklemeyin. Öğünlerinizi her besin grubundan dengeli olarak seçmeye özen gösterin. Beslenmenizde hafıza dostu vitamin ve mineralleri gerektiği kadar tüketmek önemlidir... Selenyum, omega 3, folik asit, B6, B12, C ve E vitamini gibi antioksidanlar beyindeki zararlı maddeleri temizleyerek hafızayı destekler.

    • Folik asit yeşil yapraklı sebzelerde, B12 kırmızı ette, B6 tahıllı ürünlerde, Omega 3 balıkta bulunur.
    • Selenyum kümes hayvanları, balık, et, soğan, sarımsak ve biberde vardır.
    • Antioksidan içerikli yağlar ise fındık, ceviz gibi kabuklu yemişlerde bulunur. Bu gıdaların kabuklu alınıp kırılır kırılmaz tüketilmesi besin değerini artırır.
       

  • Neden iyi uyumalısınız?

    ÇÜNKÜ...
     

    İyi bir zihinsel performans için günde en az altı saat uyumak gerekir. Uzun süreli uykusuzluk vücuttaki kortizon hormonunun seviyesini yükseltir. Bu durum hafızayı kontrol eden sistemleri olumsuz etkileyerek hasara yol açar. Gece uykusu sırasında salgılanan melatonin hormonu ise vücudun biyolojik saatini ve ritmini ayarlar. Araştırmalar melatoninin bağışıklık sistemini güçlendirdiğini, ömrü uzattığını, stresi ve yaşlanma bulgularını azalttığını gösterir. Bu hormondan yararlanmak için uyku vaktinizi erken saatlere çekin ve melatoninin en çok salgılandığı geceleri uyuyun.
     


  • Neden yürümeli ve neden okumalısınız?

    ÇÜNKÜ...

    • Haftada dört gün, 30-45 dakika yürüyüş, beyinde kan akımını hızlandırarak zihinsel fonksiyonları güçlendirir.
    • Yeni bilgiler edinmek, bir müzik aleti çalmak veya okumak zihni zinde kılar. Öğrenme, beyinde sayıları sabit olan nöronlar arasındaki ağları artırarak hafızayı besler. Nöronlar arasındaki ağ sayısı okumayan bir kişide üç iken, çok okuyan bir başkasında 10 olabilir.
    • Televizyon seyretmek beyin için pasif bir eylemdir. Bu nedenle zihinsel fonksiyonlarda gerilemeye neden olur ve hafızayı güçlendirmez.
       

  • Neden stresinizin efendisi olmalısınız?

    ÇÜNKÜ...
     

    Kontrol edilemeyen yoğun ve kronik bir stres dikkat eksikliğine, konsantrasyon bozukluğuna ve unutkanlığa yol açar. Telkin veya psikolojik yardımla stresinizi kontrol altına almanız gerekir.
     

    Öte yandan stres sanılanın aksine her zaman kötü değildir. Hatta hafif dozda olanı dikkati artırır ve öğrenmeyi güçlendirir.
     


  • Neden içki ve sigarayla aranıza mesafe koymalısınız?

    ÇÜNKÜ...
     

    Sigara doğrudan damar sistemine zarar verdiği için beyin damarları üzerinde olumsuz etki yaratarak hafızayı zayıflatır. Alkol ise az miktarda alınırsa kan akşını hızlandırarak fayda sağlar. Ancak fazlası kan yağlarını artırır ve damar çeperinde kalınlaşmaya ve yağlanmaya neden olarak damar yapısını bozar. Sigara ve alkolü olabildiğince kullanmamaya çalışın.