ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Hepatit B aşısını ihmal etmeyin

    Hepatit B, karaciğer hastalıklarının başlıca nedenleri arasındadır. Hepatit B aşışısı, rutin aşı takvimine alınmıştır. Bu sayede çocuklar, Hepatit B' ye karşı aşıyla korunabilir. Ancak rutin aşı takvimine alınmadan önce doğan kişilere, bu aşı mutlaka yapılmalı. Aşı uzun zaman önce yapılmışsa koruyuculuğu test edilmeli. Aşının koruyuculuğu devam ediyorsa tekrar yapılmasına gerek yoktur. Ancak devam etmiyorsa aşının tekrar yapılması gerekebilir.


  • Beslenmenize dikkat edin

    Besinler karaciğeri doğrudan etkiler. Bu nedenle beslenmenize özen gösterin. Sağlıklı ve düzenli beslenme alışkanlığı edinin. Kızartılmış yağlı yiyecekleri sofranızdan uzaklaştırın. Çünkü besinlerin içindeki yağ, karaciğerin yağlanmasına neden olabilir. Ayrıca hazır gıdalardan da uzak durmaya dikkat edin.


  • Enginar tüketin

    Enginar, karaciğer sağlığını korumak için faydalı besinlerin başında gelir. Çünkü kolesterolü düşürdüğü gibi, karaciğer yağlanmasını da azaltır. Ancak karaciğere yeterince yararlı olması için bol miktarda enginar yemek gerekir. Bu nedenle enginar yerine, kolesterol düşürücü etkisi olan cynarin içerikli özel haplardan alınabilir.


  • Çörek otundan faydalanın

    Genelde ekmek ve tuzlu hamur işlerinin üstüne eklenen çörek otunun karaciğer sağlığına faydalıdır. Çörek otunun içindeki bazı maddeler, toksik etkisiyle karaciğeri etkileyen bazı faktörleri etkisiz hale getirir. Bu nedenle hem yemeklerde hem de hamur işlerinde çörek otu kullanmaya çalışın.


  • Alkol tüketimini sınırlandırın

    Siroz, karaciğerin ciddi olarak hastalanmasına yol açar. Siroza yol açan en büyük neden ise fazla alkol tüketimi. Bu nedenle sık ve fazla miktarda alkol tüketmemeye özen gösterin. Araştırmalar, 10 yıl boyunca günde 50-100 cc arasında alkol alan birinin siroz olma riskinin çok yüksek olduğunu gösteriyor.


  • Ayva yemeye özen gösterin

    Kış mevsiminin en güzel meyvelerinden biri olan ayvayı, sık tüketmeye çalışın. Günde 1 ayva yemeye özen gösterin. Çünkü ayva, kan şekerini düzenlediği gibi karaciğer yağlanmasını da düşürür.


  • Egzersiz yapın

    Egzersiz, bireysel sağlığı koruyan en önemli aktivitelerden biri. Egzersiz sırasında salgılanan endorfin hormonu, stresin azalmasını ve kendinizi mutlu hissetmenizi sağlar. Bu nedenle haftada 3-4 gün, en az 30 dakika egzersiz yapın


  • Yaşam biçiminizi düzenleyin

    Düzenli bir hayat, stres ve yorgunluk gibi sağlığı doğrudan etkileyen olumsuz etkenlerin en aza indirilmesidir. Düzenli bir yaşam biçimi ile hem genel sağlığınızı hem de karaciğerinizi koruyabilirsiniz.