ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Düzenli uyuyun

    Aklınızda tutmanız gereken ilk madde şu: Migren uykusuzluğu hiç mi hiç sevmiyor! Az uyuyanlar, migren ataklarıyla da dost olur. Düzenli uykudan sapmalar sizi migren ataklarına yakınlaştırır. Uyku faktörüne bağlı migren ataklarından kaçınmak için yalnızca düzenli uyku değil, ‘uyku hijyeni’ adı verilen bir takım düzenlemeler de önem kazanır. Yatak odasının ısısı, aydınlık olup olmaması, uyku öncesi ağır yiyeceklerden ve bedensel aktiviteden kaçınmak, akşam saatlerinde çay, kahve kullanmamak gibi önlemler düzenli uyku sağlayarak migren ataklarını uzaklaştırır.


  • Öğün atlamayın

    Beslenmeye ait faktörler, migren tetikleyicileri arasında önemli bir yer tutar. Migren hastalarının öğün atlamamaları önerilir. Çünkü açlık, migreni tetikliyor. Bunun yanı sıra bazı yiyecekler de, kişiye özel bir şekilde atak gelişimini hızlandırabilir. Her hastada farklı olsa da, mayalı yiyecek ve içecekler, bazı peynir çeşitleri, konserve gıdalar, katkı maddesi içeren yiyecekler, alkollü içecekler (özellikle kırmızı şarap) ile aşırı kahve-çay tüketimi tüm günü berbat edebilen, bazen birkaç gün boyunca süren atakların başlıca sorumluları olarak öne çıkar.
     


  • Ağrı günlüğü tutun

    Migren tanısı almış hastalarda ağrı günlüğü tutulması, kişiye hastalığıyla ilgili önemli bir ayrıcalık kazandırır. Bu günlük sayesinde, atakların başladığı günü bir takvime işaretleyen hastalar, bazı notlar da alarak hastalığın seyri hakkında ipuçları yakalamış olur. Bu notlar sayesinde hastanın tedavisi doktor tarafından çok daha kolay sağlanır. Hasta da tetikleyicileri daha net görebilir ve bunlardan uzak durarak, tedavinin öncelikli prensibine uyum göstermiş olur.