ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Stres

    Stresin sizi etkilemesine izin vermeyin, gerekirse uzmandan destek alın. Stresinizi profesyonel bir destekle yönetin. Migren ağrılarını stresin tetiklediği gerçeğini unutmayın.


  • Parlak ışık ve gürültülü ortamlar

    Parlak ışık, yüksek sesli ortamlar ve keskin kokulardan uzak durun. Bu ortamlar migren ataklarına zemin hazırlar.


  • Uykusuz kalmak

    Uykusuz kalmayın veya çok fazla uyumayın. Kişisel farklılıklarla beraber günde yaklaşık 6-8 saat arası uyku idealdir.


  • Öğün atlamak

    Kesinlikle öğün atlamayın. Öğün atlanması hipoglisemiye (kan şekeri düşüklüğüne) neden olduğu için migren ataklarını tetikleyebilir.


  • Lodoslu havalar

    Lodoslu havalarda mümkün olduğunca dışarı çıkmayın. Lodos rüzgarlarının getirdiği rutubetli hava; halsizlik, bitkinlik ve vücuttaki elektrolitik dengeyi bozduğu için migren ataklarını tetikleyebilir.


  • Çikolata, alkol ve peynir

    Çikolata, eski peynir, yağlı yiyecekler, portakal, domates, muz, çiğ soğan, salam, sosis, fındık, Çin yemekleri ile alkolden uzak durun.


  • Susuzluk

    Açlık gibi susuzluk da migrenlileri etkiler. Günde ortalama 2-3 litre su içmeye özen gösterin.


  • Hareketsizlik

    Düzenli spor yapmayı ihmal etmeyin. Sporun her dalında salgılanan seratonin hormonu stresten uzaklaşmamızı sağlar. Bu nedenle haftada en az 3 kez yapılması önerilir.