ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Oruç tutarken sağlığınızı koruyan 5 içecek!

    Sıcakların etkisiyle Ramazan'da vücutta fazla su kaybı meydana gelmesi sonucunda; enerji düşüklüğü, bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi ve tansiyon düşmesi gibi problemler oluşabiliyor. Dolayısıyla oruç tutarken öncelikle sıvı kaybını karşılamalı, günde 2-2.5 litre su tüketmeye özen göstermeliyiz.


  • Midenizi rezene çayı ile rahatlatın

    Orucu 1 bardak suyla açtıktan sonra yatana kadar saat başı 1-2 bardak su içmeye özen gösterin. Bu süreçte en az 1-1,5 litre su içmelisiniz. Sıvı alımını sadece sulu gıdalardan değil, sebze ve meyvelerden de aldığımızı unutmayın. Dolayısıyla her öğünde sofranızda sebze yemeği-salata ile ayran ve komposto gibi içecekler de bulundurun. Sahurda ise daha çok sulu meyve ve sebzeleri tüketmeli, yine en az 1 litre su içmelisiniz.

    Suyun oda ısısında olmasına da dikkat edin. Çünkü boş mideye içilen çok soğuk su mideyi rahatsız edip, ağrılara neden olabiliyor. İftar öğününde tüketeceğiniz çorba -komposto-ayran tarzı içeceklerin de çok sıcak ve çok soğuk olmamasına dikkat edin. Çok sıcak ve çok soğuk sıvı tüketimi reflü gibi mide sorunları yaratabiliyor.
     

    Hazımsızlık ve reflü gibi şikayetleriniz varsa, yemekten sonra içeceğiniz rezene çayı ile midenizi rahatlatabilirsiniz.


  • Sindirim şikayetleriniz için zencefil

    Ev yapımı limonatanın içine katacağınız birkaç yaprak nane ve az miktarda zencefil hem serinlemenize hem de sindirim sisteminizin rahatlamasına destek olacaktır.


  • Mineral açığını gidermek için naneli ayran

    Gün içinde kaybettiğiniz mineral ve sıvı açığını yerine koymak için iyi de protein kaynağı olan yoğurttan yapacağınız ayranı tüketin. Ayranın içine birkaç yaprak nane katarak yemek sonrasında midenizin rahatlamasını da sağlayabilirsiniz. Öğünle birlikte tüketeceğiniz ev yapımı ayran aynı zamanda doygunluk sağlayıp, çok fazla yemek tüketmenizden, dolayısıyla kilo almanızdan da koruyacaktır.


  • Elektrolit açığını maden suyu ile kapatın

    Maden suyu tüketimi yine gün içinde kaybettiğiniz elektrolit açığını kapatmanız için iyi bir tercih olacaktır. Sade olanlarını içerseniz, meyveli olanlarının içeriğindeki şeker alımından da kurtulmuş olursunuz.


  • Komposto ile kan şekerini dengeleyin

    Gün içinde açlığa bağlı olarak düşen kan şekerinizin çabuk toparlanmasını sağlamak için orucunuzu bir miktar suyla açtıktan sonra evde hazırladığınız komposto ile devam edebilirsiniz. Böylece kan şekeri düşmesine bağlı yaşayacağınız yorgunluk halini daha uzaklaştırmış ve toparlanmayı daha çabuk sağlamış olursunuz. Şeker eklemeden meyvenin kendi şekeri ile hazırlayacağınız komposto sizi rafine şeker alımından koruyarak kilo kontrolü de yapmanızda fayda sağlayacaktır. Eğer tadını yetersiz buluyorsanız lezzetlendirmek için kompostoyu şeker eklemeden hazırlayıp, tüketirken içine 1 çay kaşığı pekmez eklemeniz daha sağlıklı bir seçim olacaktır.