ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • 16 saate kadar çıkan açlık süreleri mide sorunlarına neden oluyor

    Asit fazlalığı sorunu olanlarda yaklaşık 16 saate kadar uzayan açlık süreleri çeşitli mide sorunlarını beraberinde getirebilir. Açlık süresinin uzun olması, asit salgılanmasının da artmasına neden olur. Bu durum gastriti olanlarda midede yanma, kazınma, ağrı gibi yakınmaların ortaya çıkmasına veya artmasına, ülseri olan hastalarda ise kanama, delinme gibi komplikasyonların gelişmesinde artışa yol açabilir.
     


  • Oruç tutanların yaşadığı sorunlar; gastrit, ülser, reflü ve hazımsızlık

    Gastrit ve ülser dışında oruç esnasında en fazla reflü hastalığı olanlar sorun yaşayabilir. İftarda ve sahurda fazla yenen yemek, sahurda yemekten hemen sonra yatmak reflü ataklarını tetikleyebilir. Ayrıca uzun süren açlık sonrasında zamanla sindirim sisteminin hareketleri de azalır. Bu nedenle iftarda hızlı ve fazla yemek yemek karında şişkinliğe, hazımsızlığa yol açabilir.
     


  • Mide tedavisi tamamlanmadan oruç tutmak sakıncalı

    Midelerinde gastrit veya ülser sorunu olanların mutlaka ramazan öncesinde tedavilerinin tamamlanmış olması gerekir. Mide yakınmaları hafif boyutta olanlar, diyet ve ilaç gibi önlemlerle oruç tutulabilir. Kronik hastalığı, geçirilmiş ülseri veya mide kanaması olanların ise ramazan öncesinde doktorlarına başvurarak gereken önlemler almaları, gerekiyorsa bu süreci ilaç tedavisi ile desteklemeleri gerekir. Henüz tedavisi sürmekte olan ülser hastalığı, yeni geçirilmiş mide kanaması, mide kanseri , ciddi reflü hastalığı veya çeşitli mide hastalıkları nedeniyle beslenme güçlüğü olanların, oruç tutmaları ise sağlık açısından sakıncalı durumlara neden olabilir.
     


  • Sağlıklı bir mide için 7 özel öneri

    Ramazan ayını sağlıklı bir sindirim sistemi ile geçirmek için alınması gereken önlemler:

    1- Dengeli beslenmeye önem verilmeli, özellikle yaz aylarında yeterli sıvı tüketimine dikkat edilmeli, hazmı kolay, mide asitini artırmayacak besinler tüketilmeli.
    2- Kafeinli içecekler, fazla yağlı, tuzlu, baharatlı ve rafine karbonhidrat içeren gıdaları fazla tüketmemeye özen gösterilmeli.
    3- İftarda yavaş, aralıklı yemek yenmeli. Başlangıç yemeğinden sonra biraz ara vermek hazım açısından yararlı olur.
    4- Mutlaka sahura kalkılmalı. Ramazanda ilaç alması gerekenler mide ilaçlarını sahurdan önce almalı. Sahurdan hemen sonra yatmamalı. Yatarken baş kısmının yüksek olması özellikle reflü yakınması olanlar için önemli.
    5- Sahurda yenilen yemeğin miktarı abartılmamalı. Çünkü fazla yemek yenilmesi sanılanın aksine uzun süren tokluğa neden olmuyor. Bu nedenle miktardan çok yenilen yiyeceklerin niteliği önem taşıyor.
    6- Ağrı kesici ilaçlar mide sorunlarını artıracağı için gelişi güzel alınmamalı.
    7- Yaz günlerinde sıvı kaybını azaltmak için serin yerlerde bulunmaya dikkat edilmeli.