ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Bol sıvı alın

    Sıcak havalarda tansiyonun dengelenmesi ve terlemeyle artan sıvı kaybının karşılanması için 2.5-3 litre sıvı almak gerekir. Bu miktarı suyun yanı sıra meyve suları, ayran gibi içeceklerden de karşılanabilir. Ancak çay ve kahve gibi kafein içeren içeceklerin vücuttan su attırma özellikleri olduğunu da unutulmamalı. Bu nedenle kafeinli içecekleri havanın serinlediği saatlerde, 1-3 fincandan fazla içilmemeli.


  • Meyve sularında aşırıya kaçmayın

    Meyve suları birçok vitamin, mineral ve mikro besini içeren sağlıklı besin kaynakları olarak bilinseler de aslında yüksek oranda şeker içerirler. Bu nedenle günde bir bardak taze meyve suyundan fazlası tüketilmemeli.


  • Beslenme düzeninizi ayarlayın

    Yaz aylarında mümkün olduğunca sağlıksız atıştırmalıklardan kaçıp, küçük ara öğünler tüketilmeli. Plajda ya da dışarıda hafif peynirli sandviçler de tüketilebilir. Sabah kahvaltısında şarküteri ürünleri yerine, çok yağlı olmayan 1-2 dilim peynir, 1-2 dilim tam tahıllı ekmek, domates, salatalık ve yeşillikleri tercih edilebilir. Ara öğün olarak mevsim meyveleri tüketmek, akşam yemeğinde ise zeytinyağlı bir yemek ve yanında yoğurt ve 1-2 dilim tam tahıllı ekmek yemekte fayda var.


  • Maden suyuyla mineralleri yerine koyun

    Ter ve idrarla, suyun yanı sıra sodyum, potasyum, magnezyum, kalsiyum gibi birtakım mineraller de vücuttan atılır. Bu mineraller hücre bazında çalışıp kas kasılmalarını ve kan basıncını düzenler. Eğer kaybedilen mineraller yerine koyulmazsa bu sistemlerde aksamalar meydana gelebilir. Bu nedenle günde 1 ya da 2 şişenin üzerine çıkmayacak şekilde maden suyu tüketilebilir.


  • Alkol ve kolalı içeceklere dikkat edin

    Alkollü içecekler, uzayan günler nedeniyle yazın çok daha fazla tüketilir. Fakat sıvı kaybına ve yağlanmaya neden olan bu içecekler, kan basıncını da olumsuz etkiler. Kolalı içeceklerde ise kafein ve şeker bulunur. Diyabet riskini artıran, ekstra kalori almayı sağlayarak kilo kontrolünü engelleyen bu içeceklerden kaçınılmalı. Unutulmamalı ki, diyet kolalar şeker içermeyen bir alternatif olsa da, çok fazla tüketildiğinde paratiroid hormonunu aktive edip, kemiklerden kalsiyum çekilmesini hızlandırır.


  • Bol bol meyve ve sebze tüketin

    Yaz mevsiminde meyve ve sebze çeşitleri zenginleşir. Karpuz, kavun, üzüm, erik gibi su içerikleri yüksek meyveler vücuttaki sıvı oranının dengelenmesine yardımcı olur. Fakat miktarlarının doğru ayarlanması gerekir.


  • Dondurma yiyin

    Tatlı isteğini bastırmak için kalorisi nispeten daha düşük olan meyveli ve sade dondurmalar tercih edilebilir. Aynı zamanda iyi bir kalsiyum kaynağı olan 3 top sade dondurmanın enerji değeri, bir su bardağı süt ve 1 porsiyon meyveye eşdeğerdir.


  • Hızlı kilo verdiren diyetlerden kaçının

    Hızlı kilo verdiren diyetler vücudun tüm ritmini etkiler. Çok düşük kalorili diyetler kas ve su kaybına neden olur. Bu da vücudun bağışıklığını düşürebilir. Yüksek proteinli diyetlerde ise ani kolestrol yükselmeleri, böbrek taşları ve ileri dönemde böbrek yetmezliği görülebilir. Bu yüzden özellikle yaz aylarında tercih edilen şok diyetlerden uzak durulmalı.