ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Suda hareket edin

    Sıcak havalar, fazla kilo, hareketsiz yaşam tarzı ve yorgunluk gibi durumlar yaşam kalitesini ve sağlığı bozan etkenler arasında yer alır. Yaz aylarında, ufak ve eğlenceli değişikliklerle bu etkenleri hayatımızdan uzaklaştırmak aslında zor değildir. İşte birkaç öneri:

     

    Suyu mutlaka hayatınıza sokun. Suyla tedavi tarih öncesi çağlardan beri uygulanan çok önemli bir yöntemdir. Suyun direnci ve kaldırma kuvveti havaya göre çok daha yüksektir. Vücuda temas eden su, hücrelerde yenilenme ve kaslarda gevşeme sağlar. Yüzmeseniz bile günde 45 dakikadan haftada 3 gününüzü mutlaka su içinde hareketle geçirin. Bu sayede hem spor yapmış hem de suyun gençleştirme özelliğinden faydalanmış olursunuz.


  • Sağlık açısından bir sorununuz yoksa dalın

    Su altı yüksek basınçlı bir ortamdır ve yüksek basınç dokulara normalden çok daha fazla oksijen gitmesini sağlar. Bu sayede de hücrelerde oksijen depolanır. Yüzme sırasında sağlanan tazelenme etkisi, su altında yüksek basıncın bu özelliği sayesinde çok daha yüksek yaşanır. Şuur bulanıklığı, ateşli hastalık ya da psikotropik ilaç kullanan kişiler hariç hemen herkes yaşa bakmaksızın dalabilir. Dalış astım ya da kronik akciğer hastalığı bulunan kişilere de düzenli egzersiz ortamı sağlaması ve hücre yenilenmesine katkıda bulunmasıyla tedaviye destek olur. Ayrıca kapalı ortamda nefes alamama korkusu yaşayanlar bu spor sayesinde korkularını yenebilir.


  • Dans edin

    Dans hem bir spor olması hem de mutluluk vermesi nedeniyle sağlığa son derece faydalıdır. Özellikle de eşli yapılan danslar vücuda ekstra enerji verir. Dans sırasında vücut mutluluk hormonu salgılar, eşli yapılan danslarda ayrıca dayanışma duygusu da ön plana çıktığı için sağlanan fayda da artar.


  • Beslenmeniz size özel olsun

    Yaz aylarında hemen hemen herkeste bir diyet çılgınlığı yaşanır. Zayıflamak ve sağlıklı bir vücutla yaza girmek elbette ki çok güzel. Ancak zayıflamak uğruna şok diyetler yapmak vücuda yarardan çok zarar getirir. Bu nedenle diyetinizi kendinize özen programlayın ve bütün bir yıla yayın.


  • Günde 15 dakika güneşlenin

    Vücudun D vitamini ihtiyacını karşılamak için güneş şarttır. Sabah erken ya da akşamüzeri saatlerde güneşten faydalanın. D vitamini sentezi açısından 15-20 gün boyunca, günde 15 dakika güneşlenmek bütün bir yıla yeter. Bu sayede D vitamini eksikliği nedeniyle ortaya çıkan kemik erimesi sorunu büyük ölçüde engellenebilir. Tatil yapılan gün sayısına göre güneşlenme dönemi genişletilebilir. Ancak zararlı etkilerden korunmak için güneşe çıkma zamanına dikkat edin ve öğle saatlerinde dış ortamlarda bulunmamaya çalışın.


  • Alışverişe yürüyerek gidin

    Kış aylarında yaza göre daha az hareket söz konusudur. Yaz mevsimi daha fazla hareket için en ideal mevsimlerden biridir. Yazın mutlaka koşu, yüzme ya da tenis oynamak gerekmez. Bahçeyle uğraşmak ya da alışverişe yürüyerek gitmek bile rutin olarak yapıldığında vücudunuzun dinç kalmasını sağlar. Bu nedenle sıcaklığın aşırı yüksek olmadığı günlderde arabayı hayatınızdan çıkarmaya ve mümkün olan her yere yürüyerek gitmeye özen gösterin.


  • Bol meyve-sebze tüketin

    Yaz döneminde beslenmenize dikkat edin. Bol bol her renkten sebze-meyve yiyin ve mümkün olduğu kadar pazardan alışveriş yapın. Kaynağından alınan sebze ve meyvelerin, ulaşma süresi besin değerlerini de etkiler. Pazarlarda bu süre azdır. Bu nedenle pazarlarda satılan sebze-meyvelerin besin değerleri marketlerde satılanlara göre daha yüksektir.

     


  • Gece saatlerini uykuya ayırın

    Sağlıklı bir yaşam için uyku düzeni çok önemlidir. Mutlaka günün 7-8 saatini uykuya ayırın. Ancak uyku saatlerinize de özen gösterin. Sağlıklı bir uyku, gece uykusudur. Sabaha karşı yatıp öğle saatlerinde uyanmanın vücuda faydası olmadığı gibi zararı vardır. Vücudun uykuya geçmek istediği gece saatlerinde efor sarf etmek, hormonların hareketlenmeye başladığı sabah saatlerinde ise uyumak istemek vücutta çatışma çıkmasına neden olur. Bu da vücuda zarar verir.