Yazı İçeriği
Kestane kalorisi Kestane yediyseniz ekmeği kesin Enfeksiyonlara karşı koruyucu Tuzlu kuru yemiş yerine yiyin Abur cubur yerine kestane yedirin

Kestanenin faydaları

Kestanenin kışın sokaktaki seyyar arabalardan gelen mis gibi kokusu… Çıtır çıtır lezzeti… Sıcacık doyurucu özelliğiyle kestane, besleyici bir yiyecek. Demir, sodyum, potasyum, magnezyum, çinko, A, E ve C vitamini gibi birçok besin ögesini bulunduran kestanenin faydası çok. Ama kestane yüksek karbonhidrat kaynağı olduğu unutulmadan tüketilmeli. Öyle ki 3 tane kestane 1 dilim ekmeğe eşit. Yüksek potasyum içeriği nedeniyle de böbrek hastalarının doktora danışarak tüketmesi önerilir. Diyabeti olanlar ve zayıflama diyeti yapanlar da tüketirken dikkat etmeli. Ayrıca kestaneye lezzet katmak için mangal tercih edenler dikkat! Ateşe yakın pişirilmesi durumunda kanserojen bir etki gösterir.


Kestane kalorisi

100 gramında yaklaşık 160-180 kalori civarında ve yaklaşık 40 gram karbonhidrat bulunur. Yüksek karbonhidrat içeriği ve barındırdığı yüksek lif ile tok tutucu özelliğe sahip. Fakat 3 tanesi 1 dilim ekmek yerine geçtiği için porsiyon kontrolü yapılmadığında kilo almaya neden olabileceğini unutmayın.

Kestane yediyseniz ekmeği kesin

Bireysel özellikleriniz ve beslenme düzeninize göre değişmekle birlikte 3-6 adet kestaneyi ara öğün alternatifi olarak değerlendirebilirsiniz. Yanında süt veya sütlü kahve içerek; tokluk sürenizi uzatabilirsiniz. Ancak miktarı kaçırdıysanız gün içerisinde tükettiğiniz ekmek, pilav, makarna gibi yiyeceklerin miktarını uygun ölçüde azaltarak denge kurun.

Enfeksiyonlara karşı koruyucu

Enfeksiyonlara karşı koruyucu özelliği olan A vitamini, antikor oluşumuna yardımcı olan C vitamini, antioksidan olarak görev yapan E vitamini bağışıklığı güçlendiren vitaminlerdir. Kestane bu vitaminlerin hepsinden belirli miktarlarda içerir. Ara öğünlere yayılarak tüketilecek günde 3-6 tane küçük boyu, içerdiği C vitamini ile bağışıklığın güçlendirilmesine katkı sağlar; gribe karşı korur, hücrelerin yaşlanmasına karşı da savaşır.

Tuzlu kuru yemiş yerine yiyin

İçerdiği yüksek potasyum ile kan basıncını düzenler, hipertansiyonu önler, kalp damar hastalıklarından korur. Bu özelliklerinden dolayı tuzlu kuru yemişlerden ziyade daha çok sağlıklı bir alternatif olabilir. Sodyum ile birlikte çalışarak vücudun su dengesinin ayarlanmasında görevli olan kestanenin 100 gramında 486 mg potasyum bulunur. Bu yüksek içerik ile diyetle alınan potasyum ihtiyacını karşılamak için de iyi bir kaynak olarak öne çıkar.

Abur cubur yerine kestane yedirin

Sağlıklı beslenme yaşamın her döneminde olduğu gibi, büyüme ve gelişmenin hızlı olduğu çocukluk çağında da çok önemli. Çocuğunuza sağlıklı ve dengeli beslenme alışkanlığı kazandırdığınızda, yaşamının ilerleyen dönemleri için de sağlıklarına iyi bir yatırım yapmış olursunuz. Çocuklarınızı boş kalorilerden, yüksek yağ ve şeker içerikli atıştırmalıklardan uzak tutmanız, anlayacakları bir dille bu konuda onları bilinçlendirmeniz çok önemli. Kestane ise zengin besin içeriği ile burada devreye girer ve çocuklar için sağlıklı bir atıştırmalık seçeneğidir. Herhangi bir sağlık problemi veya alerjik durumu olmayan çocuklar günde 3-6 kestaneyi rahatlıkla tüketebilir.