HIZLI RANDEVU & BİLGİ TALEBİ

Lenfödem Bacak Egzersizleri

  1. Ana Sayfa
  2. Lenfodem Egzersizleri
  3. Lenfödem Bacak Egzersizleri

Bacakları ve ayakları germe-bükme

Bacaklarınızı duvara dayayarak uzatın.

  • 1. Dizlerinizi hafif bükerek düzleştirin, aynı anda parmak uçlarınızı aşağı doğru kuvvetle gerin. 1’ 2’
  • 2. Bu pozisyonda tutun. 3’ 4’
  • 3. Başlama pozisyonuna dönerek gevşeyin. 5’ 6’
  • 4. Daha sonra ayaklarınızı bileklerinizden kendinize doğru kuvvetle çekerek gerin. 1’ 2’
  • 5. Bu pozisyonda tutun. 3’ 4’
  • 6. Gevşeyin 5’ 6’

(Her iki egzersizi birlikte 5 kez tekrarlayın)

Bacakları havada bükme ve düzleştirme

Zor bir egzersizdir.

  • 1. Bacaklarınızı önceki egzersiz pozisyonuna getirin. Bacak ve ayakları dışadoğru bükün, ayak bileklerini fleksiyona getirin.
  • 2. Topuklarınızla mümkün olduğunca bükün. 1’ 2’ 3’
  • 3. Topuklarınızla bir ağırlığı yukarı kaldırın, bacakları tamamen yukarı kaldırın,başlangıç pozisyonuna gelin. 4’ 5’ 6’
(5 kez tekrarlayın)

Havada yürüme, makaslama ve bisiklet egzersizleri


Eğer bel probleminiz varsa bu egzersizlerin hepsini atlayabilirsiniz.

Sırtüstü pozisyonda, dizler bükülü, kollar yana açılmış vaziyette yatın.

Bir kez bacaklarınızı düz olarak yukarı kaldırın.

  • 1. Parmak uçları ileri pozisyonda havada yürüme Daha sonra ayak bilekleri fleksiyonda yürüme Her bir egzersizi 5 kez tekrarlayın, bacakları havada gevşetin veya duvara dayayın.
  • 2. Parmak uçları ileri pozisyonda bacakların arkasında ve önünde makaslama hareketi Havada veya duvara dayayın, gevşeyin.

(5 kez tekrarlayın)