PEDIATRICS

Gerilim Tipi Baş Ağrısı Tedavisi

Birçok insan tıbbi yardım almadan ağrıyı kendi kendine tedavi etmeye çalışıyor, fakat bu durumda kontrolsüz ilaç kullanımından kaynaklanan istenmeyen sonuçlar doğabilmektedir.

Akut ağrı için kullanılan ilaçlar;

Reçeteli ve reçetesiz alınabilen ağrı kesici ilaçlar ağrıyı azaltmak için kullanılabilir.

Yaşam tarzı değişiklikleri

Gerilim baş ağrısını rahatlatmak için bazen tüm ihtiyacınız dinlenmek, buz paketleri ile soğuk uygulama veya uzun, sıcak bir duş olabilir. İlaç kullanmadan önce çeşitli yöntemler denemek, kronik gerilim baş ağrısının şiddetini ve sıklığını azaltmada yardımcı olabilir. Aşağıdakilerden bazılarını deneyebilirsiniz:

Stres düzeyinizi yönetin: Stresi azaltmak için yoğun dönemlerinizi önceden planlamak ve organize etmek çok iyi bir seçenektir. Başka bir önemli nokta da bu dönemlerde kısa da olsa dinlenmek için kendinize zaman yaratmaktır. Eğer ön görülebilir, stres yaratabilen bir durumla karşılaşırsanız, başvurabileceğiniz diğer seçenekler üzerine yoğunlaşmalısınız.

Sıcak veya soğuk uygulama (hangisini tercih ederseniz): Ağrıyan kasa sıcak veya soğuk uygulanma ile gerilim baş ağrısında rahatlama sağlayabilir. Düşük sıcaklıkta bir ısıtma yastığı, bir sıcak su şişesi ile sıcak kompres veya sıcak bir havlu kullanabilirsiniz. Sıcak bir duş da yardımcı olabilir. Soğuk uygulamada, cildinizi korumak için buzu bir beze sarın veya hazır buz paketlerini, dondurulmuş sebze paketlerini kullanabilirsiniz.

Duruşunuzu düzeltin: İyi bir duruş kaslarınızın doğru kasılmasına ve gerilmesine yardımcı olur. Ayakta iken, omuzlarınızı geride ve baş seviyenizde tutun. Karın ve kalçayı içe çekin. Otururken de, uyluk yere paralel olacak şekilde ve başınızın dik olduğundan emin olun.

Başa çıkma ve destek

Kronik ağrı ile yaşamak zor olabilir. Kronik ağrı sizi daha endişeli ya da karamsar yapabilir. İlişkilerinizi, verimliliğinizi ve yaşam kalitenizi ciddi oranda etkileyebilir.

Bilişsel davranışçı terapi stresi yönetmeyi öğrenmekte yardımcı olabilir ve baş ağrısı sıklığını ve şiddetini azaltmada etkili olabilir.

Diğer rahatlama teknikleri: Derin nefes alma, yoga, meditasyon ve kas gevşemesine yardımcı benzeri yöntemlerle, vücudunuzun dinlenmesini sağlayabilirsiniz. Bu konuda yardımcı kitapları okuyarak veya kasetlerden dinleyerek gevşeme tekniklerini öğrenebilirsiniz.

Stres yönetimi tekniklerini öğrenmek ve doğru uygulamak, ilaç kullanımını azaltmada da tek başına en etkili seçenek olabilir.

Sağlıklı bir yaşam baş ağrılarınızı önlemek için en etkin yöntemdir:

  • Yeterli ve düzenli uyuyun, ne çok ne az
  • Sigara içmeyin
  • Düzenli egzersiz yapın
  • Düzenli, dengeli öğünler yiyin
  • Bolca su için
  • Aşırı alkol, kafein ve şeker kullanmayın

×
Acıbadem Migren Tedavi Merkezi
Acıbadem
BEDAVA - Google Play
GÖSTER