Yazı İçeriği
1. Kahvaltı önemli 2. Öğün kaçırmayın 3. Duygu durumunuza dikkat 4. Kurabiyelerden uzak durun 5. Kilo vermek için ev yapımı ürünler tüketin 6. Sebze ve meyveyi ihmal etmeyin 7. Evde yiyip çıkın 8. Spor şart 9. Tok kişi az alışveriş yapar 10. Kendinizi yiyecekle ödüllendirmeyin

Hızlı ve sağlıklı kilo verme

Deniz, kum, güneş ve doğa… Şahane bir yaz dönemi geçirdiniz ve dinlendiniz. Her şey harikaydı ancak tatilde olmanın verdiği rahatlıkla yeme konusunu biraz abarttınız. Doğal olarak da kilo aldınız. Bu senaryoyu muhtemelen birçoğumuz, hemen her yaz tatili döneminde yaşarız. Neyse ki çaresi var… Tatilde aldığınız fazla kiloları verebilmek için metabolizmanızı daha hızlı çalıştıran, kaliteli besin öğelerini içeren yiyecekler tüketmeniz gerekir. Son alınan kilolar vücutta kahverengi yağ dokusu olarak depolandığından, sağlıklı beslenerek onlardan hızlıca kurtulabilirsiniz. Ancak mutlaka yediklerinizden ve yeme düzeninizden düzenli egzersiz yapmaya dek bazı kurallara dikkat etmeniz gerekir. Kilo vermenin 10 yolu…


1. Kahvaltı önemli

Kahvaltı deyip geçmeyin, gün içerisinde abur cubur tüketiminizi en aza indirmek için sabahları kahvaltısız güne başlamayın. Tüm gece boyunca kan şekeri düşük seyreder ve vücudumuz düşük seyreden kan şekerini normal değerlere yükseltmek için basit şeker içeren atıştırmalıklara yönelir. Gün içerisinde bu ihtiyacınızı gidermek için sabahları özellikle peynir ve yumurta içeren, proteinden zengin bir kahvaltı yapmaya özen gösterin.

2. Öğün kaçırmayın

Kilo vermek için ne kadar yoğun da olsanız öğün atlamamaya mutlaka özen gösterin. Öğünler arasını çok açmak, özellikle atlanan öğle yemeği ikindide tatlılara, cips ve çikolataya yönelmeye sebep olur.

3. Duygu durumunuza dikkat

Sağlıksız atıştırmalıkların ve abur cubur tüketimini abartmanın sadece açlıktan kaynaklanmadığını hepimiz biliyoruz. Duygusal durumumuzun da bizim yemek seçimlerimizde etkisi var. Stresliyken, depresyonda veya yalnızken hatta mutlu iken tatlı yeme isteği bir anda bilinç bulanıklığına sebep olup tavan yapar. O tatlıyı yemeden önce kendinize “Bu tatlıyı yersem gerçekten iyi hissedecek miyim?” diye sorun. Kilo verme mücadelesinde bazen durup düşünmek, sağlıksız atıştırmalıklar yapmayı önlemeye büyük katkı sağlayabilir.

4. Kurabiyelerden uzak durun

Televizyon izlerken büyük boy patlamış mısır veya masanızda çalışırken şekerlemeler, kurabiyeler gibi tatlı atıştırmalıklar olmadan duramıyorsanız, gözünüzün önünden onları kaldırın. Böylece hem sağlıksız beslenmenin hem de fazla enerji almanın önüne geçmiş olursunuz.

5. Kilo vermek için ev yapımı ürünler tüketin

Hazır veya paket dondurma ile gofret yerine süt, buz, muz veya başka meyveleri mikserden geçirerek kendi dondurmanızı yapabilirsiniz. Cips yerine ev yapımı, baharatlarla harmanlanmış fırın patates de bir diğer alternatifiniz olabilir. Taze veya kuru meyveler veya 1 porsiyon meyve yerine geçen 3-4 tane küçük hurma da gün içerisindeki tatlı krizlerini önlemeye yardımcı olur.

6. Sebze ve meyveyi ihmal etmeyin

Sağlıklı kilo verebilmek için bol sebze tüketmeye özen gösterin. Sebze ve meyveler, baklagiller, fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar, tam tahıl içeren yüksek lifli gıdalardan zengin beslenme kan şekerini dengelemeye yardımcı olur ve şekerli, nişastalı yiyeceklere yönelmeyi engeller.

7. Evde yiyip çıkın

Sosyal ortamlara katılmadan önce evde mutlaka yüksek proteinli ve yüksek posalı besin tüketmeye dikkat edin. Böylece bol atıştırmalıklar nedeniyle sağlıklı seçimlerin yapılamayacağı bir durumdan uzak kalmış olursunuz.

8. Spor şart

Canınız sağlıksız atıştırmalıklar ya da şekerli gıdalar çektiğinde hemen açık hava yürüyüşüne çıkın. Yürüyüşle ya da evde dans ederek isteğinizi bastırabilirsiniz. Kilo verirken egzersiz yapmak abur-cubur yeme isteğini azaltmakla kalmayıp, açlık duygusunu bastırmaya da yardımcı olur. Öte yandan egzersizle ya da yürüyüşle desteklenmeyen bir diyet, fazla kilolardan kurtulmada yeterli değil. Her gün ya da en azından haftada 3 gün mutlaka en az 45 dakika yürüyün.

9. Tok kişi az alışveriş yapar

Özellikle aç çıkılan market alışverişleri, o anki açlık ve gözü dönmüşlükle hatalar yaptırabilir. Yemeğinizi yedikten sonra alışverişe gidin. Böylece abur cubur isteğiniz körelecek ve sağlıklı seçimler yapabileceksiniz.

10. Kendinizi yiyecekle ödüllendirmeyin

Mutlaka diyet başarınızı bir şekilde kutluyorsunuzdur ancak kendinizi sağlıksız atıştırmalıklarla ödüllendirmek yerine yeni bir elbise veya ayakkabı alarak bu isteğinizi en aza indirebilirsiniz.