Yazı İçeriği

Bel Ağrısı Nasıl Geçer?

Bel Ağrısı Nasıl Geçer?

Bel ağrısı toplumda sık rastlanılan sorunlardan biri. Ağır bir şey kaldırmak, dengesiz bir hareket yapmak gibi basit pek çok neden bel ağrısına yol açabilir. Bu nedenle de toplumda bel ağrısının görülme sıklığı yüzde 80’lere ulaşır. İstatistiklere göre, nüfusun yüzde 60-80’i yaşamlarının herhangi bir döneminde bel ağrısından yakınıyor. Bu nedenle, kişinin gündelik hayatını olumsuz yönde etkileyerek yaşam kalitesini düşürmesinin yanında, yarattığı işgücü kayıpları nedeniyle bel ağrıları bugün toplumun ortak sorunu denebilecek noktaya ulaşmış durumda. Bununla birlikte günlük yaşam içinde yapılan yanlış hareketleri de bel ağrılarına neden olabilir. Bel ağrılarıyla baş etmenin yolları…

1. Yatağınız Ortopedik mi?

Doğru bir yatak seçmek bel ağrısına maruz kalmamak için büyük önem taşır. Yatağınız, kaliteli bir uyku sağlayacağı gibi sabahları bel ağrısı ile uyanmanızı da engelleyecektir. Bu nedenle bel ağrısı için yatak satın alırken ortopedik olanları seçmeye özen gösterin.

2. Ağır Kaldırmak Zorundaysanız…

“Bel ağrısı neden olur” sorusunun en yaygın ancak farkında olunmayan cevabı ağır kaldırmaktır. Genç ve güçlü bile olsanız ağır bir nesnenin yanlış şekilde kaldırılması bele zarar verebilir. Bu nedenle ağrı yaşamak istemiyorsanız mümkün olduğunca ağır nesneleri kaldırmaktan kaçının. Bunu yapmanız gerekiyorsa, sırtınızı dik tutun ve belinizi sağa, sola veya öne bükmeyin. Ağır yükleri hem kaldırırken, hem de taşırken geniş destek yüzeyi sağlamak için bacaklarınızı birbirinden ayırın ve yükü mümkün olduğunca vücudunuza yakın tutun.

3. Yerden Bir Şey Almanın Kuralı

Bel ağrısı nedenleri arasında yanlış eğilmek de gelir. Yerden herhangi bir eşya almanız gerekirse belinizi değil, dizlerinizi bükün. Bu sayede yük bacaklarınıza dağılacağı için beliniz korunacaktır.

4. Mutlaka Oturarak Dinlenin

Ağrıların artmasına neden olabileceği için işiniz gereği ya da farklı bir nedenle uzun süre ayakta durmanız gerekiyorsa arada dinlenmeyi ihmal etmeyin.

5. Oturma Şekliniz Böyle Olsun

Oturarak çalışıyorsanız sandalyenizin yüksek ve sert ayarlanabilir bir arkalığı olmasına özen gösterin. Otururken sandalyenin arkalığını ve sırtınızı desteklemeyi unutmayın. Oturma pozisyonunuzu da her zaman dik olarak ayarlayın. Bilgisayar kullanıyorsanız ekranın göz hizasında olmasına dikkat edin. Gerekiyorsa ayaklarınızın altında bir tabure bulundurun.

6. Fazla Kilo Sorunu

Her ne kadar boy, vücut yapısı ve kilo ile bel ağrısı arasında direkt bir ilişki olmasa da çok kilolu ve uzun boylu kişilerde hem bel ağrısı daha fazla ortaya çıkar, hem de devamlılığı artar. Bu nedenle ağrılardan korunmak için fazla kiloların verilmesi gerekir. Bu sorunu kendi başınıza çözemiyorsanız bir uzmandan destek alabilirsiniz.

7. Trafikte Mola Verin

Trafikte geçirilen saatler ya da uzun yolculuklar nedeniyle otomobil kullanmak zorunda kalındığında bel ağrısına daha sık rastlanır. Bunun önüne geçmek için belinizi desteklemeye ve her 2 saatte bir mola vermeye özen gösterin.

8. Kısa Topuklu Ayakkabınız Olsun

Özellikle kadınlarda bel ağrılarının sebeplerinin başında yüksek topuklu ayakkabı giymek gelir. Ağırlık merkezinin kaymasına ve belin gerginleşmesine neden olabileceği için bu tarz ayakkabıları giymemeye özen gösterin. Tercihiniz yüksek topukluysa da ağrı duyduğunuzda değiştirmek üzere yanınızda mutlaka daha kısa topuklu ayakkabı bulundurun.

9. Bel Kaslarınızı Egzersizle Güçlendirin

“Bel ağrısına ne iyi gelir” sorusuna egzersiz cevabı vermek son derece olağandır. Bel ağrılarından korunmayı sağlayacak en etkili yöntemlerden biri de egzersiz yapmak olduğu için mümkün olduğunca hareketli olmaya çalışın. Fiziksel kondisyonunuza uygun bir egzersiz yöntemi seçerek bunu düzenli hale getirmek bel kaslarını güçlendirebileceği gibi duruşu da düzeltir. Düzenli egzersiz aynı zamanda kilo vermeye de yardımcı olduğundan bel ağrısına neden olan önemli etkenlerden biri olan fazla kilonun da önüne geçilmesini sağlar.


Bel Ağrısı Nasıl Geçer?

Özellikle “Ağır kaldırma sonucu belde ağrı nasıl geçer” sorusu çok sorulur. Bel ağrısını evde hafifletebilmek bazen mümkün olabilir. Bel ağrısı için şunları uygulayabilirsiniz:

  • Soğuk ve sıcak uygulama yapın. Herhangi bir yaralanma yaşadıysanız öncelikle soğuk kompres uygulayın. Ağrı başladıktan 48 saat sonra ısı yastıkları veya sıcak su torbası koyabilirsiniz. Isı, ağrıyan kasları rahatlatırken iyileşmeye yardımcı olur. Ancak bunu 1 haftadan daha uzun süre uygulamayın.
  • Eski görüşler ağrılarda yatak istirahatinin iyi olduğunu düşünürken artık uzmanlar kasların sertleşmemesi için hareket etmeye devam etmenin önemli olduğunu düşünüyor. Bu yüzden hareket edip esnemeye çalışın. Çünkü egzersiz, kasları güçlü tutarken kas spazmlarını önlemeye çalışır. Aerobik egzersiz, güçlendirme ve esneme hareketleri üç temel egzersiz yöntemidir. Haftada en az 3 kere 30 dakika yürüyüş rutininizi bozmayın. Ancak ağrılarınız ayakta durmaya izin vermiyorsa da yatış sürenizi unutmayın. Size en sağlıklı bilgiyi doktorunuz verecektir.
  • Destek tedaviler uygulanabilir. Bunlardan biri omurga manipülasyonudur. Bununla omurga hizalama amaçlanır. Terapötik masaj ise ağrıyan kasların gevşemesine yardımcı olur. Yoga gibi hareket terapileri ise hem kasları güçlendirir hem de esneklik sağlar. 

Bel ağrınız geçmiyorsa mutlaka bel ağrısı tedavisi için fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanına gitmeniz gerekir. Bunun sonucunda uygun görüldüğü takdirde fizik tedavi uygulaması yapılır. Bel ağrıları için manipülasyon ve masaj fayda sağlayabilir. Yaşadığınız ruhsal sorunlar nedeniyle de bel ağrıları tetiklenebileceği için psikolojik destek almak uygun olabilir. Ağrıkesici ilaçlar, kas gevşeticiler ve kremler ağrıların bel ağrısı tedavisinde destektir. Vitamin ve mineralleri yiyeceklerden almaya özen gösterip kas ve kemik sağlığınızın iyileştirilmesine yardımcı olabilirsiniz. Bazı durumlarda takviye alınabilir.