Daha iyi bir deneyim için konum izni vermelisiniz.
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Kegel Egzersizi (Pelvik Taban) Nedir? Kegel Egzersizi Nasıl Yapılır?
İçindekiler

Kegel Egzersizi Nedir?

Kegel egzersizi pelvik taban egzersizleri adıyla bilinen hem kadınların hem de erkeklerin pelvik taban kaslarını güçlendirmek ve buna bağlı gelişen idrar tutamama gibi problemlerinin önüne geçmek için yapılan bir egzersizdir.

Kegel egzersizi rahim, mesane, ince bağırsak ve rektumda yer ala kasları destekleyerek idrar , gaz ve dışkı kaçırma olaylarının önüne geçilmesine de yardımcı olur.

Kegel egzersizleri sadece kadınlar tarafından değil, erkekler tarafından da sıklıkla uygulanmaktadır. Erkeklerde; idrar akışı kontrolünün sağlanmasına yardımcı olurken aynı zamanda da erken boşalma, sertleşme bozukluğu ve prostat hastalığına karşı son derece faydalı olduğu gözlemlenmektedir.

Kadınlarda ise hamilelik, doğum, rahim, mesane, bağırsak ve yaşlanmaya bağlı olarak zayıflayan kasların güçlenmesini sağlar.

Kegel Egzersizi Erkek

Kegel egzersizi erkekler için de kullanılan bir yöntemdir. Erkeklerde yaşa bağlı olarak pelvik taban kasları zayıflayabilir. Diyabet , prostatın alınması veya aşırı aktif mesane de pelvik kasların zayıflamasına neden olabilmektedir. 

Kegel Egzersizi Kadın

Kegel egzersizi kadınlarda, pelvik taban kaslarının güçlenmesine katkıda bulunur. Kegel egzersizleri kadınlarda, pelvik taban kaslarını güçlendirerek idrar kaçırma, rahim sarkması sorunlarına karşı yapılır. Kegel egzersizi ayrıca doğum sonrası iyileşmeyi ve menopoz sonrası semptomların hafifletilmesine yardımcı olur. Düzenli uygulama cinsel işleve de katkı sağlar.

Kegel Egzersizi Nasıl Yapılır?

Kegel kaslarını nasıl sıkarım sorusunun en pratik yanıtı şöyledir: İdrar yaparken idrarı durdurmak için sıktığınız kaslar pelvik taban egzersizi yaparken kasacağınız kaslarla aynıdır. 

Egzersize başlamadan önce mesanenizin boş olması gerekmektedir. Kegel egzersizi için pelvik kaslarınızı sıkarak 3 - 5 saniye süreyle sıkılı olarak tutun ve sonra gevşetin. Bu egzersizi günde en az 3 set halinde 10 veya 15 tekrarla yapabilirsiniz. Kegel egzersizi, pelvik kasların güçlenmesine yardımcı olacaktır.

Kegel egzersizini gün içinde 10 -15 defa 4-5 tekrarla yapın. Kegel egzersizi yaparken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de sadece pelvik bölgedeki kasların sıkılmasıdır.

Kegel Egzersizinin Cinsellik Etkileri

Kegel egzersizleri; uyarılma, orgazm kalitesi ve orgazm kontrolünü iyileştirir. Bu kasların çalıştırılması kan akışını güçlendirir ve genital bölgedeki duyarlılığı artırır. Genital bölgedeki duyarlılığın artması ise cinsel ilişkinin derinliğini ve hazzını artırır.

Kegel Egzersizi Ne İşe Yarar?

Kegel egzersizlerinin düzenli olarak yapılması kadınlarda, pelvik taban kaslarını güçlendirerek idrar kontrolünü artırır, rahim sarkmasını önler ve cinsel ilişki sırasında yaşanan deneyimi iyileştirir. Erkeklerde ise pelvik egzersizlerinin düzenli uygulanması prostat ameliyatı sonrası toparlanmaya yardımcı olur.

Kegel Egzersizi Faydaları

Kegel egzersizlerinin kadınlar ve erkekler için ortak faydaları vardır. Kegel egzersizi idrar kaçırma sorunlarının önlenmesine yardımcı olur, pelvik taban kaslarını güçlendirir, cinsel işlev ve ilişkiden alınan hazzı artırır.

Kegel Egzersizinin Erkeklere Faydaları

İdrar Kaçırmaya İyi Gelir

Özellikle prostat ameliyatı sonrasında gelişen idrar kaçırma sorununa, düzenli yapılan pelvik egzersizleri iyi gelir.

Ereksiyonu İyileştirir

Kegel egzersizi, pelvik bölgedeki kan akışını artırır ve bu sayede ereksiyon sıklığı ve sertliğini artar.

Erken Boşalmaya İyi Gelir

Pelvik egzersizleri özellikle erkeklerde erken boşalma sorununun giderilmesine katkıda bulunur.

Prostat Sağlığına Katkıda Bulunur

Düzenli yaplan kegel egzersizleri erkeklerde prostat sağlığına katkıda bulunarak prostatla ilgili sorunların neden olduğu belirtilerin etkisini hafifletir.

Orgazm Kalitesini Artırır

Güçlendirilmiş pelvik taban kasları, daha kuvvetli ve tatmin edici orgazmlar yaşanmasını sağlar yol açabilir.

Kegel Egzersizi Kadınlara Faydaları

Kegel egzersizlerinin kadınlara özel faydaları şunlardır:

İdrar Kaçırma İhtimalini Azaltır

Pelvik taban kaslarının güçlenmesi, idrar kesesini daha iyi destekler ve idrar kontrolüne katkıda bulunur.

Pelvik Bölgesindeki Organ Sarkmalarını Önlemeye Yardımcı Olur

Pelvik egzersizleri sayesinde pelvik kasları güçlenerek uterus, mesane ve rektum gibi organların sarkmasını önlemeye katkıda bulunur.

Doğum Sonrası İyileşmeyi Destekler

Doğum sonrası kegel egzersizlerinin yapılması, doğum sürecinin neden olduğu pelvik taban zayıflığını giderir ve toparlanmaya katkıda bulunur.

Cinsel Hazzı Artırır

Güçlü pelvik kasları sayesinde artan kan akışı ve duyarlılık, cinsel uyarılma ve orgazm kalitesini artırabilir.

Menopozun Etkilerini Azaltır

Pelvik tabanın kegel egzersizleri ile kuvvetlendirilmesi, vajinal dokuların sağlığını koruyarak menopoz sonrası vajinal mukozanın incelmesi riskini düşürür.

Kegel Egzersizleri Hangi Pozisyonda Yapılır?

Kegel egzerizleri; ayakta, oturarak, sırt üstü yatarak, eller ve dizler üzerinde gibi pozisyonlarda yapılır.

Oturarak Kegel Egzersizi

Dik bir şekilde oturun. Pelvik taban kaslarını sıkıp 3-5 saniye tutun ve bırakın.

Yatarak Kegel Egzersizi

Sırt üstü yatın. Dizlerinizi bükün. Ayak tabanlarınız tam olarak yere temas edecek şekilde durun. Pelvik taban kaslarını sıkıp 3-5 saniye tutun ve bırakın.

Ayakta Kegel Egzersizi

Dik bir şekilde ayakta dururken kasları sıkın ve 3-5 saniye tuttuktan sonra bırakın.

Eller ve Dizler Üzerinde Kegel Egzersizi

Eller ve dizler üzerinde dururken pelvik taban kaslarını sıkıp 3-5 saniye tutun ve bırakın.

Farklı pozisyonlarda yapılan her kegel egzersizi, kasları farklı açılardan çalıştırarak egzersizin etkisini artırır.

Kegel Egzersizi Hakkında Sık Sorulan Sorular

Kegel Kası Erkekte Nerede?

Erkekte kegel kası, pelvik tabanın bir parçasıdır ve idrar yaparken akışı durduran kaslarla aynıdır. Kegel kası; anüs ve testis torbası arasında, pelvik tabanın alt bölümünde yer alır.

Kegel Egzersizleri İşe Yarıyor mu?

Keger egzersizi idrar kaçırma belirtilerinde, pelvik organ sarkmasının önlenmesinde, cinsel işlev ve orgazm kalitesini artırmada, doğum sonrası pelvik tabanın güçlenmesini sağlamakta, Erkeklerde prostat ameliyatı sonrası iyileşmeyi hızlandırmakta işe yarar.

Kegel Egzersizi Çok Yapılırsa Ne Olur?

Kegel egzersizleri çok yapılırsa; pelvik kasları aşırı sıkı hale gelerek pelvik bölgesinde ağrılara, idrar yapma ve boşalmada zorlanmaya neden olur.

Acıbadem Web ve Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. Güncellenme Tarihi: 17 Nisan 2024 Çarşamba Yayımlanma Tarihi: 3 Şubat 2021 Çarşamba

Bize Ulaşın

Bilgi talepleriniz için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz.

Acıbadem Sağlık Grubu olarak size daha iyi ve kaliteli bir hizmet sunabilmemiz için istek, öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi aşağıdaki formu doldurarak ya da 444 55 44 numaralı telefondan tarafımıza ulaşarak bildirebilirsiniz.

Devamı
Devamı
Güvenlik Kodu

KİŞİSEL VERİLERİN ELDE EDİLMESİ VE İŞLENMESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME FORMU

Acıbadem Sağlık Hizmetleri ve Ticaret A.Ş. (“Acıbadem”) ve Acıbadem’in hakim ve bağlı şirketleri (hepsi birlikte “Acıbadem Grubu” olarak anılacaktır.) tarafından, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ve ilgili mevzuat kapsamında Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel verileriniz, aşağıda açıklanan çerçevede ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu, 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Özel Hastaneler Yönetmeliği ve Sağlık Bakanlığı düzenlemeleri ve sair mevzuata uygun olarak işlenebilecektir.

1. Kişisel Verilerin elde Edilmesi, İşlenmesi ve İşleme Amaçları

Kişisel verileriniz Acıbadem Grubu tarafından sağlanmakta olan kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amaçlarıyla ve Acıbadem Grubu şirketlerinin faaliyet konularına uygun düşecek şekilde; sözlü, yazılı, görsel ya da elektronik ortamda, çağrı merkezi, internet sitesi, sözlü, yazılı ve benzeri kanallar aracılığıyla elde edilmektedir. Sağlık verileriniz başta olmak üzere özel nitelikli kişisel verileriniz ve genel nitelikli kişisel verileriniz, Grup tarafından aşağıda yer alanlar dâhil ve bunlarla sınırlı olmaksızın bu maddede belirtilen amaçlar ile bağlantılı, sınırlı ve ölçülü şekilde işlenebilmektedir:

Acıbadem Grubu tarafından elde edilen her türlü kişisel veriniz (Özel nitelikli kişisel veriler de dahil fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) aşağıdaki amaçlar ile işlenebilecektir:

İlgili mevzuat uyarınca elde edilen ve işlenen Kişisel Verileriniz, Acıbadem veya Acıbadem Grubu’na ait fiziki arşivler ve/veya bilişim sistemlerine nakledilerek, hem dijital ortamda hem de fiziki ortamda muhafaza altında tutulabilecektir.

2. Kişisel Verilerin Aktarılması

Kişisel verileriniz, Kanun ve sair mevzuat kapsamında ve yukarıda yer verilen amaçlarla Acıbadem ve Acıbadem Grubu tarafından Acıbadem Grubu’na dahil olan şirketler ile, Özel sigorta şirketleri, Sağlık bakanlığı ve bağlı alt birimleri, Sosyal Güvenlik Kurumu, Emniyet Genel Müdürlüğü ve sair kolluk kuvvetleri, Nüfus Genel Müdürlüğü, Türkiye Eczacılar Birliği, Mahkemeler ve her türlü yargı makamı, merkezi ve sair üçüncü kişiler, yetki vermiş olduğunuz temsilcileriniz, avukatlar, vergi ve finans danışmanları ve denetçiler de dâhil olmak üzere danışmanlık aldığımız üçüncü kişiler, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, resmi merciler dâhil sağlık hizmetlerini yukarıda belirtilen amaçlarla geliştirmek veya yürütmek üzere işbirliği yaptığımız iş ortaklarımız ve diğer üçüncü kişiler ile paylaşılabilecektir.

3. Kişisel Veri Elde Etmenin Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Kişisel verileriniz, her türlü sözlü, yazılı, görsel ya da elektronik ortamda, yukarıda yer verilen amaçlar ve Acıbadem’in faaliyet konusuna dahil her türlü işin yasal çerçevede yürütülebilmesi ve bu kapsamda Acıbadem’in akdi ve kanuni yükümlülüklerini tam ve gereği gibi ifa edebilmesi için toplanmakta ve işlenmektedir. İşbu kişiler verilerinizin toplanmasının hukuki sebebi;

Ayrıca, Kanun’un 6. maddesi 3. fıkrasında da belirtildiği üzere sağlık ve cinsel hayata ilişkin kişisel veriler ise ancak kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbı teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından ilgilinin açık rızası aranmaksızın işlenebilir.

4. Kişisel Verilerin Korunmasına Yönelik Haklarınız

Kanun ve ilgili mevzuatlar uyarınca;

Mezkûr haklarınızdan birini ya da birkaçını kullanmanız halinde ilgili bilgi tarafınıza, açık ve anlaşılabilir bir şekilde yazılı olarak ya da elektronik ortamda, tarafınızca sağlanan iletişim bilgileri yoluyla, bildirilir.

5. Veri Güvenliği

Acıbadem, kişisel verilerinizi bilgi güvenliği standartları ve prosedürleri gereğince alınması gereken tüm teknik ve idari güvenlik kontrollerine tam uygunlukla korumaktadır. Söz konusu güvenlik tedbirleri, teknolojik imkânlar da göz önünde bulundurularak muhtemel riske uygun bir düzeyde sağlanmaktadır.

6. Şikayet ve İletişim

Kişisel verileriniz teknik ve idari imkânlar dâhilinde titizlikle korunmakta ve gerekli güvenlik tedbirleri, teknolojik imkânlar da göz önünde bulundurularak olası risklere uygun bir düzeyde sağlanmaktadır. Kanun kapsamındaki taleplerinizi, “https://www.acibadem.com.tr/acibademonline/hastaverilerinkorunmasi.html” web adresindeki “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Uyarınca Başvuru Formu” nu doldurarak;

Kanun kapsamındaki taleplerinizi, https://www.acibadem.com.tr/acibademonline/hastaverilerinkorunmasi.html web adresindeki “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Uyarınca Başvuru Formu” nu doldurarak ve formda belirtilen usullerle tarafımıza iletmenizi rica ederiz.

YUKARI
İçindekiler
Size ulaşmamızı ister misiniz?