HIZLI RANDEVU & BİLGİ TALEBİ

Lenfödem Kol Egzersizleri

  1. Ana Sayfa
  2. Lenfodem Egzersizleri
  3. Lenfödem Kol Egzersizleri

Koltukaltına masaj


Parmak uçlarıyla koldan göğse doğru (Her iki tarafa 5 kez masaj)

Nefes alıp-verme


Bu egzersiz en iyi ayakta yapılır.

Sırtınızın üst kısmının ortasından itibaren, vücudunuzun üst kısmı tamamen gevşek ve öne düşecek şekilde ayakta durun ve mümkün olduğu kadar nefesinizi dışarı verin. Bunu yaparken bacaklar, pelvis ile bel dik ve sabit olmalıdır. Soluğunuzu dışarı verin, kolların kendiliğinden sarkmasına izin verin.

  • 1. Nefes alın ve omurgayı tamamen düzleştirip dimdik olana dek doğrulun.
  • 2. Nefesinizi içinize alın ve omurganızı yukarı doğru gererek uzatın 1’ 2’ 3’ 4’
  • 3. Nefesinizi yavaşça verin, omurganızın üst kısmını öne düşürerek 5’ 6’ 7’ 8’

(5 kez tekrarlayın)

Çubuk egzersizi


Bu egzersiz tahta bir sopayla yapılır. Çubuk, göğsün en ucunda çenenin altında tutulur. Dirsekleri bükün, el avuçları yüze bakacak şekilde sopayı tutun. Sopayı başınızın üzerinden kaldırarak omuzlarınızın arkasına kadar getirin. Eğer bu kadar kaldıramazsanız, başınızın üstüne doğru, mümkün olduğunca yükseğe kaldırmaya çalışın.

  • 1. Kaldırın 1’ 2’
  • 2. Bu pozisyonda tutun 3’
  • 3. Ön tarafa geri dönün 4’ 5’
  • 4. Bu pozisyonda tutun 6’

(5 kez tekrarlayın)