Yazı İçeriği
1. Probiyotikler florayı korur 2. Aşırı temizlik hijyen değil, enfeksiyon getirir 3. Denizden çıkar çıkarmaz bikini değiştirin 4. Pamuklu çamaşır giyin 5. Sık ilişki dengeyi bozar 6. Antibiyotikten sonra probiyotik tüketin 7. Diyabet vajinal enfeksiyona zemin hazırlar

Vajinal enfeksiyonlar neden olur?

Yazın deniz, kum ve güneşin tadını çıkarırız ama vajinal enfeksiyonlara da yakalanabiliriz. Özellikle aşırı sıcaklar ve nemli ortam mantar ve bakterilerin kolaylıkla üremesine neden olabilirken, en çok da havuz ve denizden sonra ıslak mayo ile bikiniyle kalmak kadınlar için önemli bir risk oluşturur. Vajinadaki doğal bakterilerin dengesinin korunması çok önemlidir. Laktobasil denilen bu faydalı bakteriler, zararlı mikropların ve mantarların üremesini engeller. Faydalı bakterilerin sayısı azaldığında veya vücudun bağışıklık sistemi bozulduğunda savunma da düşeceğinden sık vajinal enfeksiyonlar karşımıza çıkabilir. Kadınlarda yazın vajinal enfeksiyonlara karşı alınabilecek 7 etkili önlem…


1. Probiyotikler florayı korur

Probiyotik besinlerin önemi günümüzde pek çok alanda ön plana çıkar. Kefir ve evde yapılan yoğurt gibi probiyotik besinlerin tüketilmesi bağışıklık sistemini olumlu yönde etkilerken, flora denilen doğal ortamın korunmasına katkı sağlar. Bu sayede genital bölgede de vajinal enfeksiyonların sık gelişmesi engellenebilir.

2. Aşırı temizlik hijyen değil, enfeksiyon getirir

Aşırı hijyen fayda yerine zarara yol açabilir. Sürekli ve aşırı genital bölge temizliği yapılması vajinal enfeksiyon riskinin sanıldığının aksine artmasına neden olan başlıca faktörlerden. Sık temizleme genital bölgedeki faydalı bakterilerin sayısını azaltabilirken, dengeyi de bozabilir. Özellikle normal sabunlarla genital temizlik yapmak vajinal pH değerini iyice bozarak akıntıyı daha da artırabilir. Sadece su ile temizlik aslında en iyisi. Genital bölge için kullanılan pH değeri asidik olan özel temizlik ürünlerini de çok sık olmamak kaydıyla, en fazla haftada bir veya iki defa kullanabilirsiniz.

3. Denizden çıkar çıkarmaz bikini değiştirin

Sıcak ve nemli ortam mikropların kolay üremesine neden olduğundan mümkün olduğunca ıslak mayo ve bikiniyle kalmamaya çalışın. Havuzdan veya denizden çıkar çıkmaz kurulanarak mayo veya bikini altınızı değiştirmeye özen gösterin.

4. Pamuklu çamaşır giyin

Giyim tarzınız da aslında sağlığınızı yakından ilgilendirir. Sentetik iç çamaşırları ve sürekli çok dar pantolon giymek genital bölgenin hava almasını engeller, enfeksiyon riskini artırabilir. O nedenle mümkün olduğunca pamuklu iç çamaşırı giymeye, sık sık çamaşır değiştirmeye dikkat edin, çok dar pantolon tercih etmeyin.

5. Sık ilişki dengeyi bozar

Sık cinsel ilişki vücudun doğal dengesini bozarak vajinal akıntıların sık tekrar etmesine yol açabilir. İlişki sonrası tekrarlayan enfeksiyon sorununuz oluyorsa prezervatif kullanımı gibi yöntemler koruyucu olabilir.

6. Antibiyotikten sonra probiyotik tüketin

Antibiyotik veya bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar kullanıyorsanız, bu ilaçların ardından probiyotik besinler tüketmeye özen gösterin. Çünkü antibiyotik veya bağışıklığı baskılayan ilaçlar vajinadaki faydalı bakterilere zarar verebilir ve başta mantar olmak üzere vajinal enfeksiyon riskini artırabilir. Bu dönemde probiyotik alımını artırmakta fayda var.

7. Diyabet vajinal enfeksiyona zemin hazırlar

İnsülin direnci ve kontrol edilemeyen diyabet hastalığı da vajinal enfeksiyonlara ve mantara neden olabilir. Beslenmenizin düzenlenmesi ve spor yapmanız, insülin direncini düzenleyerek vajinitlere karşı koruma sağlayabilir.