Yazı İçeriği
1. Alkali besinler nelerdir? 2. Alkali su nedir? 3. Alkali su nasıl yapılır? 4. Alkali diyet ile hızlı zayıflanabilir mi? 5. Alkali diyeti kimler yapabilir? 6. Alkali diyet ile kilo verenler kilosunu nasıl koruyabilir? 7. Alkali diyetin yan etkileri var mıdır?

Alkali nedir?

Her besin vücutta sindirime uğradıktan sonra hücrenin kimyasını asit ya da alkali değere çevirir. Sindirildikten sonra hücreleri alkaliye doğru yönlendirecek beslenme tarzının benimsenmesine ‘alkali beslenme’ ya da ‘alkali diyet’ denir. Peki alkali beslenme nasıl yapılır, kimler alkali beslenebilir? İşte alkali beslenme ile ilgili merak edilen 7 soru ve cevap...


1. Alkali besinler nelerdir?

Alkali besinler; çok alkali, orta alkali ve az alkali olmak üzere 3’e ayrılır. 

Çok alkali besinler: Limon, greyfurt, avokado, hindistancevizi, hindistancevizi sütü, badem sütüdür. 
Orta alkali besinler: Yumurta, somon, lor peyniri, kefir, keçi, koyun sütü yoğurdu ve peyniri, tofu, kavun, incir, olmamış yeşil muz, siyah erik ve üzüm pekmezidir. 
Az alkali besinler: Soya sütü, pirinç sütü, manda sütü ve yoğurdu, çiftlik somonu, ton balığı, hamsi, sardalya, uskumru, karpuz, kayısı, çilek, böğürtlen, nektarin, kuru hurma, armut, siyah üzüm ve kuru siyah eriktir.

2. Alkali su nedir?

Suyun içerisinde bulunan hidrojen ve hidroksit iyonlarının miktarı potansiyel hidrojen dediğimiz PH değerinin belirleyicisidir. PH değeri 0-14 arasında değerlendirilip 7 nötr kabul edilir ve 7’den büyük değerler sıvının alkali olduğunu gösterir. Vücudumuzun PH değeri 7.4 olduğu için alkali sıvı tercihi yapılması tavsiye edilir.

3. Alkali su nasıl yapılır?

Evde bu suyu hazırlayabilmek için cam bir şişe içerisinde 2 litre suya 1 yemek kaşığı kadar karbonat ilave edilebilir veya eczanelerden alkali PH damlaları satın alınarak su alkali hale çevrilebilir. Bunun yanında piyasada bazı markaların alkali su yapan cihazları da bulunur.

4. Alkali diyet ile hızlı zayıflanabilir mi?

Alkali beslenme aslında sağlıklı bir yaşam standardı oturtmaya çalışan bir beslenme tarzıdır. Sebze ve meyve ağırlıklı beslenerek hem vücudu alkali yapmaya hem de fazladan enerji alımını kısıtlayarak kilo kaybına yönlendirir. Fakat hiçbir sağlıklı beslenme tarzında önerilmediği gibi bu beslenme tarzında da asla hızlı kilo kaybı önerilmez. Aylık ortalama 2-5 kg kaybı sağlıklıdır fakat tabii ki kilo fazlası yüksek olan kişiler için ortalama kilo kaybı rakamlarının üzerine çıkılabilir.

5. Alkali diyeti kimler yapabilir?

Alkali beslenen bireyler aslında Akdeniz tarzı bir besleme çeşidini benimser. Bu diyet sağlıklı besinleri, sağlıklı yağları, tohumları ve baharatları içeren bir program olduğu için yetişkin tüm bireyler uygulayabilir. Büyüme gelişme döneminde olan çocuklar, ergenlik ve gebelik dönemindeki bireyler hiçbir şekilde bir uzman işbirliği olmadan diyet yapmamalıdır!

6. Alkali diyet ile kilo verenler kilosunu nasıl koruyabilir?

Sağlıklı bir beslenme standardını oluşturacak şekilde karbonhidrat, protein ve yağlardan gelen enerjinin gün içerisinde dengelenmesi, şekerli gıdalardan uzak durulması, fazla yağlı etler yerine yağlı tohumların tercih edilmesi, alkol, asitli içecekler ve meyve sularından uzak durulması, salamura ve şarküteri ürünlerinin tüketilmemesi kilo koruma aşamasında yardımcı olur.

7. Alkali diyetin yan etkileri var mıdır?

Vücut, uzun süreli bir besin kısıtlamasına maruz bırakılmadığı, asit ve alkali besin dengesi sağlandığı sürece vücut için herhangi bir zararı yoktur.